Toon posts:

Computer samenstellen, hulp graag

Pagina: 1
Acties:
  • 2.622 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Post aangepast
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een eigen computer gaan bouwen, maar heb hulp nodig met het in elkaar zetten ervan. Het moet Vista Home Premium gaan draaien en gebruikt worden voor dingen zoals fotobewerken, website's designen en dat soort dingen.
Gamen hoeft niet perfect te zijn maar het moet geen computer zijn die al meteen crasht bij het starten van een game.

Hebben jullie suggesties voor het uitkiezen van het juiste moederbord dat met alle onderstaande dingen werkt? Ook graag hulp met het verbeteren van de samenstelling :) Ik ben nieuw met het samenstellen van computers...

Hieronder vind je mijn oude samenstelling:
Moederbord: ?
Voeding: Coolermaster ExtremePower 430 watt
Processor: Intel Duo Core 2.00Ghz
Geheugen: 2x512MB
Harddisk: 320GB Harddisk van WD
Videokaart: nVidia GeForce 7600gs
Geluidskaart: SWEEX 6 Kanaals Soundkaart
Behuizing: Nog niet precies bekend, ik ga uit van een behuizing rond de 50 euro

DVD-Speler/brander heb ik nog wel liggen.
De nieuwe door leonpwner1, bedankt!:
Mobo: M2N ~€70
CPU: Athlon 64 X2 4800+ ~€130
GPU: EN8500GT Silent ~€100
PSU: Coolermaster ExtremePower 430 ~€45
HD: Seagate Barracuda 7200.10 ~€75
RAM: Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-533 ~€40

Budget: Rond de 500 euro
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 21:40 ]

Verwijderd

Ik denk dat je zelf wat meer onderzoek moet doen voor dit te vragen, de kans is groot dat het topic zo op slot zit.

Anyway:

- Heb je een budget? Daar moet je namelijk je configuratie aan aanpassen.

2) IDE zijn tegenwoordig uit, SATA vind je nu overal. (mits je mobo het ondersteund)
3) Ja, afhankelijk van moederbord, als je slim bent doe je er een met PCI express x16 sloten.
4) Lees hierboven.
5) Ja, core 2 duo is momenteel in vele gevallen een betere processorkeuze en dan kan je dat i.c.m. P5B moederbord o.i.d. doen.