Toon posts:

Computer samenstellen, hulp graag

Pagina: 1
Acties:
  • 2.622 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Post aangepast
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een eigen computer gaan bouwen, maar heb hulp nodig met het in elkaar zetten ervan. Het moet Vista Home Premium gaan draaien en gebruikt worden voor dingen zoals fotobewerken, website's designen en dat soort dingen.
Gamen hoeft niet perfect te zijn maar het moet geen computer zijn die al meteen crasht bij het starten van een game.

Hebben jullie suggesties voor het uitkiezen van het juiste moederbord dat met alle onderstaande dingen werkt? Ook graag hulp met het verbeteren van de samenstelling :) Ik ben nieuw met het samenstellen van computers...

Hieronder vind je mijn oude samenstelling:
Moederbord: ?
Voeding: Coolermaster ExtremePower 430 watt
Processor: Intel Duo Core 2.00Ghz
Geheugen: 2x512MB
Harddisk: 320GB Harddisk van WD
Videokaart: nVidia GeForce 7600gs
Geluidskaart: SWEEX 6 Kanaals Soundkaart
Behuizing: Nog niet precies bekend, ik ga uit van een behuizing rond de 50 euro

DVD-Speler/brander heb ik nog wel liggen.
De nieuwe door leonpwner1, bedankt!:
Mobo: M2N ~€70
CPU: Athlon 64 X2 4800+ ~€130
GPU: EN8500GT Silent ~€100
PSU: Coolermaster ExtremePower 430 ~€45
HD: Seagate Barracuda 7200.10 ~€75
RAM: Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-533 ~€40

Budget: Rond de 500 euro
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 21:40 ]

Verwijderd

Ik denk dat je zelf wat meer onderzoek moet doen voor dit te vragen, de kans is groot dat het topic zo op slot zit.

Anyway:

- Heb je een budget? Daar moet je namelijk je configuratie aan aanpassen.

2) IDE zijn tegenwoordig uit, SATA vind je nu overal. (mits je mobo het ondersteund)
3) Ja, afhankelijk van moederbord, als je slim bent doe je er een met PCI express x16 sloten.
4) Lees hierboven.
5) Ja, core 2 duo is momenteel in vele gevallen een betere processorkeuze en dan kan je dat i.c.m. P5B moederbord o.i.d. doen.

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt, ik probeer voor zo'n laag mogelijke prijs een goede computer te bouwen. Zou de samenstelling die ik heb gemaakt onder de 500 euro liggen?
En het ging me algemeen over het uitkiezen van het moederboerd en de voeding (aantal WATT alles gebruikt), maar wou eventjes paar dingen mee vragen voor de zekerheid...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 20:28 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:27:
Niet echt, ik probeer voor zo'n laag mogelijke prijs een goede computer te bouwen. Zou de samenstelling die ik heb gemaakt onder de 500 euro liggen?
Dit kun je natuurlijk zelf gemakkelijk nakijken aan de hand van de pricewatch, hoewel de lokale computerwinkel, als je het daar wilt kopen, wel wat duurder kan zijn.

And I'm the only one and I walk alone.

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

teunos93

HM123HF.UB60

punt 3.
als eerste zou ik echt geen agp nemen wan deze gaa binnekort helemaal de deur uit. neem gewoon pci-e x16.
punt ( weet ik veel welk punt)
voor het geheugen heb je 1x1024 mb of 2x512 mb ik xou gaan voor de 2x 512 mb als je een mederbord neemt die dual channel ondersteund wat ze tegenwoordig bijna allemaal wel zijn.
punt2.
ik zou aangezien de prijzen van maxor de laatste tijd nogal iets hoger liggen dan die van WD zou ik dus voor WD gaan. en 160 kost echt bijna niets meer en voor 10 tot 20 euro meer heb je al 320 gb.
punt 4.
wat dit ongeveer gaat kosten kun je zelf wel ongeveer bepalen. dit licht er allemaal aan wat je met je systeem van plan bent. wil jeflink gaan gamen dan heb je een zwaardere proc. nodig dan een athlon x2 2.0 ghz maar eerder een intel e6400 en een veel sterkerdere videokaart dan een radeon 9250. als je dan een goede game pc wil dan kom je al gauw op zon 800 euro. maar als je echt een cheap ass pc wil bouwen die niks zwaars hoeft te doen dan zou ik zeggen neem goedkope onderdelen en dan ben je voor 400-500 euro klaar maar dan heb je wel een veel tragere pc dan je voor een honderd euro meer kán hebben.

al over al.
bepaal zelf eerst welke eisen je aan je pc stelt en ga anders even langs in de pricewacht om te kijken wat alles kost en wat slim is om te doen.

Verwijderd

Ik heb een week geleden het volgende systeem gekocht voor 611 euro incl. verzendkosten (bij Digitique).

1 x ANTEC LIFESTYLE SONATA II EC € 103,95
1 x ASUS P5B € 102,35
1 x ARCTIC FREEZER 7 PRO € 17,00
1 x SAMSUNG DVD/RW BLACK SATA € 33,25
1 x KINGSTON 2X 1GB PC2-4200/533 € 98,70
1 x INTEL CORE 2 DUO E4300 BOXED € 110,75
1 x SAMSUNG HDD 200GB 8MB SATAII € 55,15
1 x CLUB3D 8500GT 256MB € 81,80

Deze zou je eventueel iets aan kunnen passen voor jouw budget, b.v. de boxed koeler gebruiken ipv arctic, brander weglaten sinds deze niet vermeld is in de TS, PC3200 geheugen nemen ipv PC4200 als je niet gaat overclocken.

P.S. Probeer een OEM versie van windows vista te kopen, deze is namelijk stukken goedkoper.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die configuratie die jij hebt samengesteld moet ruim onder de € 500 liggen, maar zelf prijzen zoeken en optellen lijkt me toch niet zo heel moeilijk ?

Geluidskaart heb je in 9 vd 10 gevallen niet meer nodig omdat deze geintregeerd zit op het moederbord en zo'n sweex kaartje zal niks beter zijn.

Edit:

Kijk bijvoorbeeld maar eens wat voor systeem je al kan krijgen voor zo'n € 400

Afbeeldingslocatie: http://www.meerstra.com/IMG/pc.jpg

Dit is al stukken sneller dan wat jij bij elkaar gezocht had en binnen je budget. Houd bij de pricewatch wel rekening met verz. kosten ed. Vaak is het voordeliger (en makkelijker) om alles bij één winkel te bestellen.

[ Voor 39% gewijzigd door Dick op 07-05-2007 20:41 ]

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
@ Turkish: Heb je een .txt bestandje op je desktop dat je als copy-paste gebruikt bij het sluiten van topics? :+

Anyway, het is de bedoeling dat je zelf onderbouwing bij de gekozen onderdelen geeft en specifieke vragen stelt voordat je een topic opent :). Kijk even rond, er zijn heel veel topics over computers met alle mogelijke prijzen, er zit vast wel iets voor jou tussen.

[ Voor 53% gewijzigd door Jedi_Pimp op 07-05-2007 20:35 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de eerste post een beetje aangepast, de meer 'domme' vragen verwijderd en ik vraag nu alleen nog maar hulp met het verbeteren van de samenstelling :) .
@ Teunos: Dus, Maxtor vervangen door WD, 2x 512MB nemen. Ik denk niet echt dat ik er superveel mee ga gamen dus hoef geen super processor. Maar wat is sneller: Normale Intel 2.6Ghz (mijn huidige computer) of Duel Core AMD 2.0Ghz. Aangezien ik best tevreden ben met die snelheid...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 20:38 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:32:
Ik heb een week geleden het volgende systeem gekocht voor 611 euro incl. verzendkosten (bij Digitique).

1 x ANTEC LIFESTYLE SONATA II EC € 103,95
1 x ASUS P5B € 102,35
1 x ARCTIC FREEZER 7 PRO € 17,00
1 x SAMSUNG DVD/RW BLACK SATA € 33,25
1 x KINGSTON 2X 1GB PC2-4200/533 € 98,70
1 x INTEL CORE 2 DUO E4300 BOXED € 110,75
1 x SAMSUNG HDD 200GB 8MB SATAII € 55,15
1 x CLUB3D 8500GT 256MB € 81,80

Deze zou je eventueel iets aan kunnen passen voor jouw budget, b.v. de boxed koeler gebruiken ipv arctic, brander weglaten sinds deze niet vermeld is in de TS, PC3200 geheugen nemen ipv PC4200 als je niet gaat overclocken.

P.S. Probeer een OEM versie van windows vista te kopen, deze is namelijk stukken goedkoper.
Leuk setje.
De TS wilde excl. behuizing op 500 euro uitkomen.
Mijns inziens is dat met bovenstaande lijstje ook al ongeveer gelukt toch?
Die 2 euro ofzo die hijerboven komt.
Is in ieder geval een systeem waar hij een stuk langer mee zal kunnen doen dan een AMD set.
Videokaartje is ook een stuk beter dan de door de TS genoemde...

Verwijderd

Processor is vaak niet de beperkende factor in games, dat is juist de videokaart :S Dual Core ervaar ik en de meeste over het algemeen stabieler, als een single threaded applicatie crasht neemt dit maar 50% van je processor in. Of het sneller is zou je even in benchmarks moeten aflezen, ik geloof dat je bij tomshardware een aardige vergelijking kunt maken a.d.h.v. de CPU charts.

Verwijderd

Zo te zien ga je voor een budget PC. Ik raad je aan om in de Best Buy Guide van mei te kijken, daar staat zowel een ultra-budget als een budget/basis systeem in. Dit lijkt mij de beste richtlijn om vanuit te gaan, van daaruit lijkt me het verstandig dat je dan eventueel nog wat gerichtere vragen stelt.

• teunos93
  • Nu online

teunos93

HM123HF.UB60

kijk trouwens eens op de mei editie van de best buy guide.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2007

b funk was net eerder

[ Voor 9% gewijzigd door teunos93 op 07-05-2007 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jullie raden als ik het goed heb AMD sterk af? Ik heb nog nooit AMD processor's gehad maar volgens veel sites/mensen zijn AMD processor's exact hetzelfde maar dan goedkoper... Anyway, dus het een beetje aanpassen van Bram's systeem zou goed zijn?

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:40:
Jullie raden als ik het goed heb AMD sterk af? Ik heb nog nooit AMD processor's gehad maar volgens veel sites/mensen zijn AMD processor's exact hetzelfde maar dan goedkoper... Anyway, dus het een beetje aanpassen van Bram's systeem zou goed zijn?
Hetzelfde zijn ze sowieso niet :+ Misschien moet je je eens wat verdiepen in de materie voordat je gaat proberen om zelf je pc samen te stellen.

Met een goed AMD systeem is niks mis, maar gezien dat een E4300 nu nog maar € 99 kost zal een Intel systeem je in de meeste gevallen het meeste waar voor je geld geven, zeker als je hierbij een eventuele overklok in gedachten houd.

Zie mijn eerdere post voor een mooi budget-intel systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door Dick op 07-05-2007 20:44 ]

• teunos93
  • Nu online

teunos93

HM123HF.UB60

neej ho is even een amd is zeker niet hetzelfde als intel. het meest grote verschil is gewoon dat de laatste tijd intel zich meer met nieuwe dual core bezig houd die een prestatie neerzet en amd die verlaagt gewoon de prijs. het ontwerp van de intel is dan ook gewoon sneller. alleen ghz kloksnelheid is niet alles samen met de prijs van een processor maar er komt nog veel meer bij kijken.

amd= geen hittebeveiliging (onhandig bij overklokken)
intel= wel een hittebeveiliging (handig bij overklokken)
intel laat zich ook handiger overklokken

Verwijderd

Ik kan je vertellen dat het een razendsnel systeem is (draai wel XP pro maar dat terzijde). Als je de zoekfunctie op GoT gebruikt kan je aardig wat vinden over Intel vs AMD; AMD weet alleen in (ultra)low end nog de benchmarks te winnen. Core 2 Duo chips zijn ook beter te overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
kingrichard47 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:42:
[...]
Hetzelfde zijn ze sowieso niet :+ Misschien moet je je eens wat verdiepen in de materie voordat je gaat proberen om zelf je pc samen te stellen.
Snap ik, maar ik probeer al een tijdje een nieuwe computer te kopen maar kwam erop uit dat samenstellen en bouwen inderdaad een stuk goedkoper is. Ik heb mischien niet genoeg verstand ervan... Wel van computers, maar niet wat erin zit. Sorry hiervoor ;(
Het inbouwen zal waarschijnlijk weining problemen hebben, maar het samenstellen wel...
Vandaar mijn 'domme' vragen... Ik hoop dat jullie nog steeds willen helpen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 20:49 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:25:
5) Ja, core 2 duo is momenteel in vele gevallen een betere processorkeuze en dan kan je dat i.c.m. P5B moederbord o.i.d. doen.
Echt niet! Onder de 200 euro is de Athlon 64 beter, lees onder andere nieuws: AMD versus Intel: de beste chip voor minder dan $200

De 5600+ is te halen voor dezelfde prijs als de E6400 maar maakt in 90% van de benchmarks gehakt van die CPU, en in enkele benchmarks zelfs van een E6700.
teunos93 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:43:
Wtf is dat voor onzin? Heb je daar een bron van?

Dat is nog van de Athlon XP (of mischien zelfs eerdere processors) :/

[ Voor 21% gewijzigd door Avalaxy op 07-05-2007 20:47 ]

Verwijderd

Ik geef je daar gelijk in, maar je vergeet nog iets belangrijks: het energieverbruik.

http://www.tomshardware.c...pu/page11.html#power_draw

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
ik heb voor me moeder in februari een leuk internet/office pctje gelocht bij dixons
Fraaie mini-tower met 300watt voeding
p4 3,56Ghz celeron,512ddr2
160Gb HD 7200tpm samsung
onboard ati 1100 128mb
onboard netwerk 100Mbit/5.1 sound/usb 2.0
17'TFT acer
ps2 toetsenbord+muis
Windhoos Vista home basic
HP deskjet allin-one erbij
voor 673 euro met garantie aan huis......
dezelfde configuratie maar dan met 1Gb ddr2 en Vista Home premium kost heden ten dage hetzelfde.

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

spreekt degene die al sinds 2000 geen nieuws meer gevolgd heeft?
Deze informatie is in ieder geval enorm achterhaald. In de tijd dat de P4 net uit was gold dit mischien nog maar tegenwoordig is het absolute onzin.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

neej ho is even een amd is zeker niet hetzelfde als intel. het meest grote verschil is gewoon dat de laatste tijd intel zich meer met nieuwe dual core bezig houd die een prestatie neerzet en amd die verlaagt gewoon de prijs.
Onzin, beide CPU fabrikanten hebben dual core CPU's en ze houden zich allebei atm bezig ermee.
het ontwerp van de intel is dan ook gewoon sneller. alleen ghz kloksnelheid is niet alles samen met de prijs van een processor maar er komt nog veel meer bij kijken.
Eh? Kloksnelheid kan ook in MHz, kHz, Hz uitgedrukt worden.
Van zulke onzin heb ik nog nooit gehoord. 8)7
Ik zou maar eens wat onderzoek doen voor je de volgende keer zomaar wat uit blaft. :X
wooley schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:49:
ik heb voor me moeder in februari een leuk internet/office pctje gelocht bij dixons
Mja, zonder dat kunnen we niet je verhaal snappen... :P
Lekker boeiend dat ie fraai is :P?
Pentium 4 Celeron's bestaan niet, het is een P4 of een Celeron.

Verder is die zoals Leonpwner1 zegt, behoorlijk duur. Dus blijkbaar ben je flink genaaid. :+

[ Voor 45% gewijzigd door MensionXL op 07-05-2007 20:59 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:46:
[...]

Snap ik, maar ik probeer al een tijdje een nieuwe computer te kopen maar kwam erop uit dat samenstellen en bouwen inderdaad een stuk goedkoper is. Ik heb mischien niet genoeg verstand ervan... Wel van computers, maar niet wat erin zit. Sorry hiervoor ;(
Het inbouwen zal waarschijnlijk weining problemen hebben, maar het samenstellen wel...
Niet iedereen heeft overal verstand van maar met wat artikelen lezen (en topics op GoT natuurlijk) kom je al een heel eind.

Momenteel krijg je bij Intel meer prestaties voor je geld, daarom stuurt bijna iedereen je die kant op. Dat AMD goedkoper is is niet per definitie waar, kijk maar eens naar de prijzen (pricewatch) en vervolgens de CPU charts op www.tomshardware.com.

De ideale pc voor jou hangt sterk af van wat je er mee wil gaan doen, wil je puur een beetje internetten ed dan zal een redelijk simpel systeem voldoen. Ben je veeleisender of speel je bijv. veel spellen dan zal je je pc daar op af moeten stemmen.

Verder mis ik een behuizing+ voeding in je prijsoverzicht ? Ben je deze vergeten of heb je deze reeds in bezit ? Als je het vergeten bent mag je hier nog wel zo'n € 50 voor uit trekken voor een beetje redelijke voeding met standaard kast.
160Gb HD 7200tpm samsung
onboard ati 1100 128mb
17'TFT acer
ps2 toetsenbord+muis
dezelfde configuratie maar dan met 1Gb ddr2 en Vista Home premium kost heden ten dage hetzelfde.
Het spijt me wel maar ik vind dit redelijk duur en in ieder geval zeker niet goedkoop voor een dergelijk systeem :X

[ Voor 21% gewijzigd door Dick op 07-05-2007 20:54 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:48:
Ik geef je daar gelijk in, maar je vergeet nog iets belangrijks: het energieverbruik.

http://www.tomshardware.c...pu/page11.html#power_draw
Inderdaad, maar in idle is het vrijwelijk gelijk als je Cool & Quiet aan hebt staan. In stress scheelt het echter (inderdaad) wel veel, maar zeg nou zelf, hoeveel % van de tijd staat jouw cpu nou onder volle stress? ;)
160Gb HD 7200tpm samsung
onboard ati 1100 128mb
17'TFT acer
ps2 toetsenbord+muis
Kan beter voor die prijs ;) Maareh, P4 Celerons bestaan niet. Het is óf een P4 óf een Celeron (en ik gok het laatste).

[ Voor 40% gewijzigd door Avalaxy op 07-05-2007 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
@leon
De voeding vroeg ik hulp om:
Ik heb hulp nodig met het uitkiezen van het moederbord en de voeding (hoeveel WATT het gebruikt?).
En de behuizing ga ik waarschijnlijk nog kopen. Hiervoor ga ik zelf nog kijken en dit hoeft niet meegeteld te worden in mijn budget...

Verwijderd

leonpwner1 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:52:
[...]

Inderdaad, maar in idle is het vrijwelijk gelijk als je Cool & Quiet aan hebt staan. In stress scheelt het echter (inderdaad) wel veel, maar zeg nou zelf, hoeveel % van de tijd staat jouw cpu nou onder volle stress? ;)
Mijn CPU onderclockt zichzelf in idle stand, dus zal het minder verbruiken dan deze chart laat zijn.

Het staat dan vrijwel nooit onder volle stress maar dit is toch wel afhankelijk van je situatie, veel energiebewuste mensen sluiten hun computer ook af na er meer klaar te zijn. Ik heb 'm overigens ook naar 2.4 Ghz overclockt.

Verwijderd

Topicstarter
Eerste post wat aangepast en dit toegevoegd:
De computer moet worden gebruikt om dingen zoals fotobewerken, websites maken en dat soort dingen te kunnen. Gamen hoeft niet perfect te zijn maar het moet geen computer zijn die al meteen crasht bij het starten van een game.
Hopelijk kunnen jullie nu beter helpen...

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:00:
De computer moet worden gebruikt om dingen zoals fotobewerken, websites maken en dat soort dingen te kunnen. Gamen hoeft niet perfect te zijn maar het moet geen computer zijn die al meteen crasht bij het starten van een game.
Dat doet geen enkele computer als het tenminste een stabiele bak is. :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:00:
Mijn suggestie was om een Athlon 64 X2 te nemen ipv een Core 2 Duo, vandaar mijn post :P Bovendien; als je het toch maar voor websites enzo gebruikt is zelfs een single core ruim voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
@Mension
Mijn huidige computer doet er halve minuut ofzoiets over om een stap te zetten. De videokaart is echt rommel. Wil een betere, maar heb nooit echt onderzocht hoe je kan zien hoe goed een videokaart is... Ik game namelijk bijna nooit, eigenlijk omdat mijn pc het niet aan kan ;)
Wat raad iedereen aan om spellen zoals World of Warcraft (maar een voorbeeldje) te kunnen draaien?

@leon
Niet helemaal, ik draai ook tegelijk virusscanners, firewalls en die 'rommel' mee. En ik wil ook sneller kunnen werken met programma's zoals Photoshop en Illustrator..
.
- Eerste post wéér aangepast, nu nog beter... Aangepast met adviezen tot nu toe. -

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 21:11 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:09:
@leon
Niet helemaal, ik draai ook tegelijk virusscanners, firewalls en die 'rommel' mee. En ik wil ook sneller kunnen werken met programma's zoals Photoshop en Illustrator..
.
- Eerste post wéér aangepast, nu nog beter... Aangepast met adviezen tot nu toe. -
Offcourse, ik raad je ook niet aan om nu een single core te nemen, maar het was een hint dat zelfs dát voldoende is ;)

Om mijn punt over de Athlon 64 vs Core 2 Duo te ondersteunen eventjes dit stukje uit de conclusie van THG's testen geript:
In other words: AMD still provides a great value, but mostly in the mainstream. This conclusion might be even more interesting for people that have to purchase hundreds or even thousands of systems: clearly, the AMD test machine required less energy, as its idle power draw is considerably lower (58 W versus Intel's 84 W). Most office or multimedia PCs typically spend most of their time running idle or almost idle, which explains AMD's dominance, even with an aged 90 nm processor.
bron

Ah en de benchmarks waar ik op doelde:

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2933

Zoals je ziet wordt de E6400 vrijwel altijd verslagen door een 5600+ die in hetzelfde prijssegment zit (de prijzen op die site zijn trouwens oud).
:w intelfanyboys

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 07-05-2007 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:11:
Ah en de benchmarks waar ik op doelde:
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2933

Zoals je ziet wordt de E6400 vrijwel altijd verslagen door een 5600+ die in hetzelfde prijssegment zit.
Ik heb net nog mijn eerste post aangepast dat ik naar Intel ga... Nouja, ik moet nog maar zien...
Vragen waar de topic om ging en ik nog steeds geen antwoord op heb 8)7
Wel moederbord en welke voeding raden jullie aan?
En daarbuiten: Welke videokaart, aangezien de videokaart in mijn eerste post blijkbaar rommel is. |:(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 21:15 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:13:
[...]

Ik heb net nog mijn eerste post aangepast dat ik naar Intel ga... Nouja, ik moet nog maar zien...
Denk nog maar eens over die benchmarks ;) Maar over die videokaart: die 9250 is zo'n 2à3 (en dalijk alweer 4) generaties oud en bovendien ook nog eens een budget model. Tevens zal hij door het lage aanbod mischien wel prijzig zijn (relatief dan). Ik zou kijken voor een 7600gs/8500gt/x1950pro.

En over je voeding: neem een Coolermaster ExtremePower 430 watt, niet duur (45 euro) en kwalitatief heel goed (en best stil). Ruimschoots voldoende power voor je systeem iig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 07-05-2007 21:17 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leonpwner1 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:11:
Zoals je ziet wordt de E6400 vrijwel altijd verslagen door een 5600+ die in hetzelfde prijssegment zit (de prijzen op die site zijn trouwens oud).
Volgens je signature heb je zelf een Intel? :>

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:16:
[...]

Denk nog maar eens over die benchmarks ;) Maar over die videokaart: die 9250 is zo'n 2à3 (en dalijk alweer 4) generaties oud en bovendien ook nog eens een budget model. Tevens zal hij door het lage aanbod mischien wel prijzig zijn (relatief dan). Ik zou kijken voor een 7600gs/8500gt/x1950pro.

En over je voeding: neem een Coolermaster ExtremePower 430 watt, niet duur (45 euro) en kwalitatief heel goed (en best stil). Ruimschoots voldoende power voor je systeem iig ;)
Welk merk, zelfde als ik eerst gekozen had? Sorry, heb niet veel verstand van videokaarten :9
- Voeding aangepast in eerste post :)

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:18:
[...]

Welk merk, zelfde als ik eerst gekozen had? Sorry, heb niet veel verstand van videokaarten :9
Merk?

ATI Radeon: 1950Pro

nVidia GeForce: 7600gs / 7600gt of als je een nieuwer model wilt met DX10 support (let op: support! ik zeg niet dat het DX10 full-throttle zal draaien) kun je een goedkope 8500gt kopen of wellicht een 8600GT (mischien zelfs 8600GTS).

Dan heb je nog 'merken' wat je uit kan kiezen, Asus, XFX, Sapphire, etc. Maar dat boeit verder niet echt veel. EVGA geeft lange garanties en XFX clockt zijn kaarten meestal standaard over (wel duurder).

Hmm gezien je krappe budget zou ik zoiets proberen te regelen:

Mobo: M2N ~€70
CPU: Athlon 64 X2 4800+ ~€130
GPU: EN8500GT Silent ~€100
PSU: Coolermaster ExtremePower 430 ~€45
HD: Seagate Barracuda 7200.10 ~€75
RAM: Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-533 ~€40

Dan zit je op ~460 euro ;) Oftewel, zoek er een leuke kast bij, desnoods beter mobo en klaar ben je. Alles zit op/aan het mobo, geen cheap-ass spul geluidskaart meer nodig.

Prijzen heb ik even van Alternate gejat, waarschijnlijk kan het nog goedkoper mbv de pricewatch.

En ja, ze hebben allemaal minimaal 128MB (sterker nog, ze hebben allemaal minimaal 256MB ;)) en full DirectX9.0 support (en die 8500 heeft DX10.0 support).

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 07-05-2007 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Leon
Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 21:39 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:23:
[...]

Vista vereist minimaal 128MB videogeheugen en DirectX 9 support. Voldoen ze daar allemaal aan? :o
Zal zo eens een paar opzoeken en alle prijzen van de onderdelen optellen, of het nog onder het budget zit :+
En: AMD Duel Core 2.0Ghz? Dan zal ik het zo maar weer aanpassen denk.
Videokaart is al aangepast. Nu alleen nog moederbord en ik kan gaan optellen en kijken wat ik ermee doe :*)
Bedankt voor alle snelle antwoorden allemaal! Bij andere forums moet ik 2 uur wachten op een antwoord waar ik niks aan heb. Ondertussen wel 150 views 8)7
Anyway, thanks...
Refresh maar eens en scroll naar boven om te lezen wat ik ge-edit heb })
byebye startpost :+

Ooops ik ben het geheugen helemaal vergeten :o Maarja, DDR2 is niet zo duur meer, ik zal eens kijken wat ik kan vinden.

Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-533 ~40 euro. Dat is dus 2x 512MB.

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 07-05-2007 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mobo=Moederbord
CPU=Processor
Videokaart=GPU
PSU=Voeding
HD=HardDisk
RAM=Geheugen
Toch? Lol

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:37:
Mobo=Moederbord
CPU=Processor
Videokaart=GPU
PSU=Voeding
HD=HardDisk
RAM=Geheugen
Toch? Lol
Precies.=exactly.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tsja, hallo, was 't maar zo makkelijk. 8)7 Het meeste is al gezegd, maar om het compleet te maken: zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.