[w2k] Afspeelsnelheid te hoog voor muziek...

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Hallo tweakers.
Ik heb van de week een PC van de buren gekregen om hem een beetje op te knappen zodat hij wat werkzamer is voor de kinderen. En dat ding komt bij een bedrijf vandaan, en het is een Compaq Deskpro ding met een Intel Celleron, en 766 Mhz...

Nu zit ik met een vaag probleem. De afspeelsnelheid van CD's, MP3's, DVD's is 1,5x zo snel...
Wat ik al heb gedaan:
- Driver update voor het onboard dingetje... geen oplossing, probleem blijft
- SP 4 maar eens installeren, helpt ook geen zier
- Andere geluidskaart (PCI) erin gezet...

En jawel, het geluid blijft te snel..
In Media Player 9 vind ik in de < en > balk niks over de afspeelsnelheid, terwijl het op een normale PC wel is.

Nu zit ik eraan te denken, is het geen register-tweak in Windows ofzo?
(om ervoor te zorgen bijv. dat de PC niet gebruikt wordt binnen een bedrijf om muziek te luisteren)
Dit idee heb ik al van anderen gehoord, maar op GoT vind ik er niks over terug)..

Iemand een idee?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is echt een driver-issue, alleen moet je wel goed kijken welke driver je precies nodig hebt.
* alt-92 heeft hetzelfde gezien met IBM Netvista's met een 815 chipset.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Lijkt me sterk...
Heb er nu maar tot overmaat van ramp in PCI-soundcard er in gedaan met zelfde probleem. :o

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 07-05-2007 20:27 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geef eens een exact typenummer van dat ding? :)
Zou zomaar kunnen dat dit een 810(e)/815(e) bordje is, maar als daar niet de juiste chipset driver op zit doet ie dit ook 8)7.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Mja, exact typenummer, weet ik niet. Type.nr. stickertje die normaal rechtsonder geplakt zit is eraf geklauwd :(.
had eerder ook al de Realtec drivers geinstalleerd (welke BSOD's gaven, met K_MODE errors).

Onboard zit er wel een 815 chipset op. Maar als ik in het bios maar dat ding uitgeschakeld heb, en die goedkope soundcard erin doe in het PCI slot (die niet die chipset heeft) gebeurt het ook 8)7...

offtopic:
Of is deze PC beter geschikt voor Jochem Meijer soms 8)7?

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 07-05-2007 20:35 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ariën Clay schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:31:
Mja, exact typenummer, weet ik niet. Type.nr. stickertje die normaal rechtsonder geplakt zit is eraf geklauwd :(.
Ik gok even op een Desktop Pro EN C667 want er zijn geen 766 celerons ;)
had eerder ook al de Realtec drivers geinstalleerd (welke BSOD's gaven, met K_MODE errors).
Waarom verbaast me dat niet? :P
Onboard zit er wel een 815 chipset op. Maar als ik in het bios maar dat ding uitgeschakeld heb, en die goedkope soundcard erin doe in het PCI slot (die niet die chipset heeft) gebeurt het ook 8)7...
Hm... Celly667 > waarop is ie nu dan geclocked?

[edit]Eén klein dingetje.. die link van de HP site had je toch wel zelf al gevonden he?
Na 5 jaar GoT zou ik dat wel verwachten tenminste .. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 07-05-2007 21:15 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Naja, 't was een gok verder of deze specs wel klopte.
Maar hoezo verbaast 't niks dat die crashed op Realtek audio drivers? Die hebben toch ondersteuning voor de 815 chipsets? Of sla ik de plank nu mis?

Verder zoals ik al zei gebeurt dit dus ook met een gedisablede onboard-audio en met een andere geluidskaart in het PCIslot, met zelfde probleem.

Ik zit echt met mijn handen in het haar...

2 personen zeiden dat het geluid d.m.v een vage instelling 1,5 keer zosnel kan worden ingesteld.. En ja, het geluid klinkt idd zo snel, dus het bestaan van die feature doet me dit vermoeden.

Bij deze nog een vraag:
Kan je in Media Player 9 ook onderin in de < en > balk ook kiezen voor de afspeelsnelheid, wat in Media Player 10 op mijn eigen PC wel kan?

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 07-05-2007 21:20 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Hum, samen met Thijs heb ik even gekeken of WMP 9 ook afspeelsnelheden kan instelen, en die optie staat er bij mij in WMP 9 niet bij:

Terwijl het wel kan, bij Thijs...
Afbeeldingslocatie: http://www.computerhulpje.nl/clay_aar/wmp9-03-speedpopup.jpg
Er zit een optie dus in het register denk ik, die dit disabled, en de speed omhoog gooit ofzo... :?

iemand een idee waar ik die setting kan instellen?

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 07-05-2007 23:21 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Tam da da dam... de oplossing :)

We hebben geprobeerd:
Andere drivers, andere geluidskaart, proberen de afspeelsnelheid in te stellen in WMP welke niet zichtbaar was... en dat allemaal zonder juiste oplossing.. :|..

Todat ik op locatie daar bij het aansluiten van de PC de geniale ingeving kreeg om DirectX eens te bekijken (dxdiag) en bij Tabblad geluid eens te gaan kijken bij de Hardware-versnelling.
Deze heb ik geschoven naar Geen versnelling...

En het werkt \o/ *O*
Blijkbaar was Direct X 9.0b iets té goed voor W2k :)?

/fixed dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 09-05-2007 21:58 ]

Pagina: 1