Verticale strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Heb hier een PC staan met een GeForce 6500 videokaart, pc is een Fujitsu Scaleo.

Op het beeld zijn verticale strepen zichtbaar. Mijn eerste reactie was dat de videokaart defect zou zijn. Deze is inmiddels vervangen maar helaas de strepen zijn er nog.
Het rare is dat de strepen niet te zien zijn tijdens het opstarten oid. Heb memtest gedraaid (ook zonder strepen) en hier kwamen geen fouten uit. Net viel me op dat bij de screensaver ook geen strepen te zien zijn.
Bij het verslepen van een venster wordt het erger, eventuele tekst is na het verslepen niet meer te lezen.

Zoals op onderstaande afbeelding te zien is gaan de strepen gewoon mee in een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/7716/strepenwc6.jpg

Er staat inmiddels een schone windows op het systeem, dit heeft ook niks geholpen. Als ik de driver van de videokaart deinstalleer verdwijnen de strepen ook. Heb de laatste driver van nvidia.com gehaald maar na installatie zijn de strepen weer terug.

Wat zou ik nog kunnen testen of aanpassen om erachter te komen waardoor de strepen veroorzaakt worden?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Het is toch de videokaart. Heb deze net in een andere PC getest en dan krijg ik dezelfde strepen weer te zien. Degene van wie de pc is zegt de videokaart vervangen te hebben maar dat is schijnbaar niet gebeurd of de pc vreet videokaarten ofzo.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:15
Deze strepen lijken op een ram probleem te zijn, alsof ze flink te warm zijn geweest of een piekspanning hebben gehad.

Mischien is het de kaart zelf wel dat het ram rot is door fabricage fout en zich nu pas openbaart.
Wat voor voeding zit erin het systeem?

En hoe warm word de betreffende pc ?

Probeer de kaart eens te underclocken.

[ Voor 6% gewijzigd door TRAXION op 08-05-2007 17:57 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ziet er inderdaad uit als gaar videogeheugen, maar beetje vreemd als de videokaart al een keer vervangen is.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Heb precies hetzelfde gehad een jaar of wat terug met een 9800SE @ PRO. Ik had toen de rammetjes gekookt...

adr opleidingen en meer adr opleidingen