OSX start trager

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 13:59

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Situatie:

MB 2 GHz Intel Core @ Duo - 1GB DDR SDRAM

Ik heb m nu een tijdje maar voor mijn gevoel boot hij steeds trager.

Het gaat mij om de tijd voordat het Apple logo verschijnt.

Ik heb bootcamp geinstalleerd en ook VMware.. dit heb ik inmiddels weer verwijdert.
Echter duurt het toch wel zo'n 18 seconden voor het Apple logo tevoorschijn komt.

In de actvity monitor kan ik weinig aanwijsbare dingen vinde. Iemand suggesties?

Pura Vida

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

klik eens expliciet je interne hd aan als bootdevice in je sysprefs?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:41
Ik heb hetzelfde, maar dan duurt het nogal lang voordat ie na het appeltje verschijnt daadwerkelijk in Mac OS X is. De ene keer gaat het redelijk snel, de andere keer duurt het zo'n 40 seconden. Ik heb geen idee hoe dat komt.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Met de console-mode opstarten geeft trouwens wellicht inzicht in wat er gebeurd voordat de GUI het overneemt :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
chem schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:12:
klik eens expliciet je interne hd aan als bootdevice in je sysprefs?
Dat is inderdaad voor mij de oplossing. Heb alle tip&tricks bekeken op google.. en dan blijkt dat de oplossing zo simpel is..

Ff offtopic in mijn eigen onderwerp, maar hebben de hoeveelheid widgets invloed op de boottijd?

Pura Vida

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Maverick2001 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:25:
[...]

Ff offtopic in mijn eigen onderwerp, maar hebben de hoeveelheid widgets invloed op de boottijd?
Niet echt, wanneer je namelijk voor het eerst het dashboard opent zal je merken dat het even duurt voordat de widgets zijn geladen, omdat het dan pas gebeurt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Johnny schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:28:
[...]

Niet echt, wanneer je namelijk voor het eerst het dashboard opent zal je merken dat het even duurt voordat de widgets zijn geladen, omdat het dan pas gebeurt.
Kreeg die indruk inderdaad ook.. heb het verschil ook getest. Op verschillende mac-sites werd gezegd dat het wel degelijk beter was om de widgets zoveel mogelijk uit te schakelen zodat je sneller kan booten. Ik heb nu een tijdje mijn eerste mac en leer nog steeds al is het langzaam! Voel me nogsteeds een newbie. Behalve macmiep nog tips, zodat ik mijn kennis kan uitbreiden?

Pura Vida

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Dagelijks www.macosxhints.com lezen? :) En www.tuaw.com (The Unofficial Apple Weblog). Die laatste heeft regelmatig tips voor nieuwe gebruikers, de eerste heeft dagelijks tips voor van alles en nog wat. Zitten soms wel handige dingen tussen. En ze hebben ook een zoekfunctie ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1