Toon posts:

hoe voicemail speedlinq bereiken??

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ka iemand mij vertellen hoe ik de voicemail van speedlinq kan berijken??
Op de site van Speedlinq is het natuurlijk niet te vinden...
Ik heb 1233 geprobeerd, maar dat werkt niet. Dan krijg ik een ingesprekstoon. Dat is natuurlijk ook niet het echte nummer, want wat moet je dan draaien als je via een andere telefoon je voicemail wilt afluisteren?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Gratis voicemail
Bij Speedlinq Bellen heb je gratis voicemail. Wordt je gebeld terwijl je zelf belt, of niet kan opnemen, dan wordt het gesprek automatisch doorgeschakeld naar de voicemail. Het bericht wordt als een geluidsbestandje doorgestuurd naar het door jou opgegeven e-mail adres. Voordeel is dat je waar ter wereld ook je voicemail via webmail kunt beluisteren, zonder dat je telefoonkosten hoeft te maken. Je gebruikt dus het Internet in plaats van je telefoon om je berichten af te kunnen luisteren.
Via E-mail dus. Net zoals bij diverse andere voip aanbieders. Dit stond niet in je installatieinstructie?
(en ja, het was wél te vinden op de website)
Heb je een Speedlinq ADSL abonnement dat loopt via het netwerk van Bbned, en maak je gebruik van Speedlinq Bellen, dan is het ook mogelijk voicemailberichten via de telefoon te beluisteren. Dit kan door het nummer 1233 te bellen.
Ik neem aan dat je dan een Speedlinq verbinding hebt via het Tiscali/BabyXL netwerk.
Dan is het zonder meer altijd via e-mail via een geluidsbestand.

[ Voor 29% gewijzigd door IEF op 07-05-2007 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. Ik heb mijn abbo via kpn netwerk. 1233, wat ik dus ook al had gevonden, werkt dus niet.
En al zou het werken, wat moet je dan draaien om je voicemail te beluisteren via een andere telefoon?

En via email, waar ik de karige info ook op de site over had gevonden, krijg ik dus niets binnen, ook al heb ik aangegeven dat ik dat wel wil...
Ik had meer info moeten geven, sorry. Ik hoop dat nu iemand me wel kan helpen :-)

ps. waar geef ik het emailadres aan waar ik de voicemailberichten op wil ontvangen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 19:27 ]

Verwijderd

Ga naar je speedlinq portal. Daar kun je instellen of je het in je mailbox wil, via de telefoon wil of beide!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:23:
Ga naar je speedlinq portal. Daar kun je instellen of je het in je mailbox wil, via de telefoon wil of beide!
Zoals ik hierboven al heb gezegd: Ik heb daar aangegeven dat ik beide wil...
Inmiddels krijg ik het wel op de email, maar wat moet ik bellen om mn voicemail te beluisteren via de telefoon?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

IEFtm zei het toch al, bellen werkt alleen als je ook Speedlinq bellen hebt, en dan via 1233. Dat heb jij niet, je belt via KPN, dus kun je alleen voicemail per e-mail krijgen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:06
Volgens mij bedoelt TS dat hij speedlinq bellen gebruikt terwijl zijn speedlinq abonnement via het KPN netwerk loopt. Ik gebruik speedlinq bellen via BBned en 1233 werkt prima. Ik heb ook 1 keer gehad dat ik 1233 niet kon bereiken, en ik kreeg toen ook mijn voicemail niet te horen als ik mezelf belde. Misschien is dat nu ook het geval en is er een storing bij de voicemailcentrale? Je kan om te testen dus jezelf bellen (is toch gratis via speedling) en kijken of je je eigen voicemailbericht te horen krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*
SeatRider, lees eens wat beter.
Maar ik zal het zo uitgebreid mogelijk proberen te verwoorden voor je ;-)
Ik heb speedlinq bellen en internet. Dit loopt via het KPN netwerk. Ik bel dus niet met een speedlinq netwerk, want dat bestaat niet, maar over een KPN netwerk, via Speedlinq.
Ik heb aangegeven dat ik mijn voicemailberichten zowel als echt voicemailbericht wil kunnen beluisteren via de telefoon als ook als bestand op de email wil ontvangen.
Op de email krijg ik de voicemailberichten binnen.
Op de website van Speedlinq staat helaas geen informatie over hoe je je voicemail kunt berijken via bellen.
Er staat alleen dat 1233 gebeld kan worden wanneer je via Speedlinq op het BBnet netwerk zit.
Dit werkt dan ook niet via mijn telefoon. En mocht ik dit wel werkend krijgen, wat zou ik dan moeten bellen via andere telefoons om mijn voicemail af te luisteren??

Niemand schijnt dit te weten hier helaas...(of lezen niet goed de vraag ;-) )

Verwijderd

Topicstarter
niemand...? :-(

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Dat kan niet. Je kunt alleen via de e-mail je voicemail afluisteren. Als je persé via een nummer je voicemail wilt beluisteren moet je overstappen naar het bbned netwerk.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Als ik het goed begrijp uit de website staat er :

Altijd via e-mail. TENZIJ je Speedlinq bellen via het BBNed netwerk hebt, dan kun je ook bellen. In jouw geval niet dus.

Als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd hun helpdesk bellen nietwaar?

[ Voor 18% gewijzigd door IEF op 10-05-2007 16:33 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Probeer speedlinq helpdesk eens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.