Toon posts:

Internet explorer crasht bij groep gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb het volgende probleempje in een netwerk.

Bij een bepaalde groep gebruikers werkt opeens (zonder dat er iets qua group policies o.i.d. veranderd is) een bepaalde website niet meer. Het vreemde is dat het bij een enkele website is.
Je zou denken dat het aan de site zelf ligt maar als er op dezelfde pc's ingelogd wordt met een andere gebruiker (uit een andere groep) dan functioneerd het zonder problemen.
Hierom is het lijkt me toch een probleem wat op groeps niveau ontstaat.

Bij het openen van de website wordt er gevraagd om het ophalen van een certificaat, zodra er ja wordt geklikt om verder naar de site te gaan sluit IE zichzelf en geeft de melding dat deze wordt moet worden afgesloten. Bij de meer info staat dat er een probleem met Crypt32.dll zou zijn.

Ik heb alle instellingen qua AtiveX etc nagelopen, op de site van Microsoft wordt aangegeven dat het daar mee te maken heeft, maar dit helpt niet.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of heeft dit probleem ook gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

1x zoiets meegemaakt, bleek ook aan m'n profiel te liggen. Als test met een andere account ingelogd en toen geen problemen meer. De oplossing was toen middels System Restore een vrij recent snapshot terugzetten (onder het mom van: als het maar werkt, ik heb andere prio's om het uit te zoeken).

Kan me herinneren dat ik toch wel eerst allerlei 'quick wins' geprobeerd heb (reg-settings, profiel legen, etc.), maar helaas zonder succes. Je zou kunnen proberen om eens zo'n profiel te backup'en en dan gewoon alle bestanden binnen het profiel weg te gooien (zover mogelijk), werkt het dan nog niet, dan is het waarschijnlijk de HKCU reg-hive van de gebruiker en moet je daar naar eventuele IE settings kijken.

Je zou b.v. met SysInternals Filemon & Regmon aan de slag kunnen gaan om te kijken waarop het exact stukloopt ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Maar dan is het toch vreemd want alle accounts binnen die groep +/- 30 hebben dit zelfde probleem "ineens" dan kan het toch niet lokaal aan de register instellingen liggen..?
Ik heb de Group Policies al nagelopen maar daar staat ook niks verkeerd zover ik het kan zien.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, ik had het ook 'spontaan' en ben het verder ook nog nooit tegen gekomen. Misschien toch een Windows/Office Update ofzo ? Of is het al opgelost ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin