Tiscali telefoonnummer migreren naar Voip

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Momenteel heb ik een ADSL abonement van Tiscali met telefonie. Over 2 maanden loopt mijn contract af en ik zit er aan te denken om over te stappen op een andere provider.
Nu wil ik gaan bellen via Voip. Kan ik nu mijn telefoonnummer(s) die ik van Tiscali gekregen heb migreren naar Voip zonder de tussenkomst van een provider?

Welk adsl abonement ik neem weet ik nog niet, maar in ieder geval iets zonder telefonie omdat ik dat dus via voip wil gaan doen.

Ik heb net al op het forum van Tiscali gezocht maar daar vind ik niks bruikbaars. Ook kan ik op google niet echt iets vinden over hoe een telefoonnummer te migreren naar voip. (wie beheerd deze numers)

Wellicht weten jullie meer :)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

migreren naar voip klinkt alsof het een migratie vaste lijn (lees: KPN) -> VoIP Telco is.

Het is natuurlijk VoIP Telco -> VoIP Telco.

Voor zover ik weet kun je je VoIP nummers ook gewoon zonder meer migreren.
Uiteraard is het wel weer Tiscali welke goedkeuring geeft voor de overname.

Zij beheren immers nu jouw nummers.

Overigens is je TS niet helemaal duidelijk.

"maar in ieder geval iets zonder telefonie omdat ik dat dus via voip wil gaan doen"
(voip is telefonie lijkt me zo... je hebt namelijk nu Tiscali DSL + voip :) )
Wellicht bedoel je DSL zonder KPN lijn. En dan apart een voip aanbieder nemen met portering
van je huidige nummers.

[ Voor 9% gewijzigd door IEF op 07-05-2007 19:24 ]

• Sebastiaan_2005
IEFtm schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:23:
migreren naar voip klinkt alsof het een migratie vaste lijn (lees: KPN) -> VoIP Telco is.

Het is natuurlijk VoIP Telco -> VoIP Telco.

Voor zover ik weet kun je je VoIP nummers ook gewoon zonder meer migreren.
Uiteraard is het wel weer Tiscali welke goedkeuring geeft voor de overname.

Zij beheren immers nu jouw nummers.

Overigens is je TS niet helemaal duidelijk.

"maar in ieder geval iets zonder telefonie omdat ik dat dus via voip wil gaan doen"
(voip is telefonie lijkt me zo... je hebt namelijk nu Tiscali DSL + voip :) )
Wellicht bedoel je DSL zonder KPN lijn. En dan apart een voip aanbieder nemen met portering
van je huidige nummers.
Ok misschien is het wat verwarrend. Tiscali maakt in mijn geval geen gebruik van de KPN lijn, maar van een voipnetwerk.
Ik wil dus een adsl abonement waarbij ik gebruik ga maken van voipbuster of een ander alternatief. Nu is de vraag, hoe zorg ik dat Tiscali mijn nummer niet aan een ander doorverkoopt. Dus hoe blijf ik eigenaar van de nummers die ik bij Tiscali heb.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Lijkt me duidelijk: gewoon zorgen dat je bij je nieuwe voip telco een migratieverzoek indient :)

blub

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Je bent nooit eigenaar van een telefoonnummer, slechts bezitter. Het telefoonnummer valt te porteren, dit moet door de nieuwe provider gedaan worden. Kortom, je kunt een nieuwe provider uit kiezen en die vertellen dat je een bestaand telefoonnummer naar ze wilt porteren.

Laat in geen geval het telefonie abonnement opzeggen voordat het nummer in zijn geheel geporteerd is. Als het nummer eenmaal opgezegd gaat het terug de algemene pool in en kan niemand het er mee uit halen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Sebastiaan_2005 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:01:
[...]
Ok misschien is het wat verwarrend. Tiscali maakt in mijn geval geen gebruik van de KPN lijn, maar van een voipnetwerk.
Ik wil dus een adsl abonement waarbij ik gebruik ga maken van voipbuster of een ander alternatief. Nu is de vraag, hoe zorg ik dat Tiscali mijn nummer niet aan een ander doorverkoopt. Dus hoe blijf ik eigenaar van de nummers die ik bij Tiscali heb.
De techniek hoe een partij een nummer levert aan je maakt niet uit. Je kan een nummer bij Tiscali vandaan gewoon door een andere partij laten porteren naar hun toe.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Sebastiaan_2005
bjck schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:01:
[...]

De techniek hoe een partij een nummer levert aan je maakt niet uit. Je kan een nummer bij Tiscali vandaan gewoon door een andere partij laten porteren naar hun toe.
Ook als ik bij hun enkel ADSL afneem? Dat is namelijk de opzet. Ik wil dat telefoonnummer enkel nog gaan gebruiken via Voipbuster.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
dan moet voipbuster het nummer overnemen van tiscali.

PSN: djmurcielago

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Dan zul je dat nummer dus moeten laten porteren door voipbuster (weet niet of ze dat doen).

blub

• IEF

IEF

Why so serious?

Murcielago schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:59:
dan moet voipbuster het nummer overnemen van tiscali.
Voor zover ik weet doet voipbuster helemaal niet aan nummerportering.

Meen dat andere aanbieders, zoals www.budgetphone.nl (niet gratis) wel aan portering doen.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

IEFtm schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:03:
Voor zover ik weet doet voipbuster helemaal niet aan nummerportering.
Dergelijke diensten gebruiken volgens mij een poel van nummers waarbij de klant niet de eigenaar van het nummer is. In een dergelijke constructie is het vanuit het oogpunt van het bedrijf onwenselijk dat een nieuw nummer de poel binnenkomt welke alleen gekoppeld mag worden aan een gebruiker. Dit zorgt namelijk voor extra kosten omdat nieuwe processen ingericht moeten worden.

Omdat een klant niet de eigenaar van een nummer is, hoeft een dergelijke provider individuele nummers ook niet voor portering aan te bieden.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Ksnap eerlijk gezegd niet wat je nu wil.
Je wil blijven VoIPen maar niet via een normale provider.
Naar mijn idee is dat duurder dan dat je dit via een Telco doet die ook VoIP heeft.

Normaal gesproken kun je een nummer (mits deze vast is gezet door je huidige telco) gewoon laten porteren door je nieuwe aanbieder.
Bijv je zou Casema nemen (just voorbeeldje). Als je die lijn hebt, kunnen ze daarna het nummer wat je wil houden gaan porteren. MITS dat nummer nog actief is.
Zeg jij je abbo op en heb je geen sync meer, dan ga ik er ook vanuit dat jij het nummer bij Tiscali niet meer weg krijgt.
Ik weet wel dat bijv KPN de nummers voor een bepaalde tijd in de "koelkast" zet voordat ze opnieuw worden uitgegeven.
Je nieuwe Telco moet er dan best wel veel moeite voor doen om hm dan terug te krijgen.
Weet niet hoe dat bij Tiscali zit.

Mijn advies: ga naar een Telco met zowel je Internet als VoIP en doe het niet zelf.

Deze advertentieplaats is te huur!

• IEF

IEF

Why so serious?

RammY schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:47:
Ksnap eerlijk gezegd niet wat je nu wil.
Je wil blijven VoIPen maar niet via een normale provider.
Naar mijn idee is dat duurder dan dat je dit via een Telco doet die ook VoIP heeft.

Normaal gesproken kun je een nummer (mits deze vast is gezet door je huidige telco) gewoon laten porteren door je nieuwe aanbieder.
Bijv je zou Casema nemen (just voorbeeldje). Als je die lijn hebt, kunnen ze daarna het nummer wat je wil houden gaan porteren. MITS dat nummer nog actief is.
Zeg jij je abbo op en heb je geen sync meer, dan ga ik er ook vanuit dat jij het nummer bij Tiscali niet meer weg krijgt.
Ik weet wel dat bijv KPN de nummers voor een bepaalde tijd in de "koelkast" zet voordat ze opnieuw worden uitgegeven.
Je nieuwe Telco moet er dan best wel veel moeite voor doen om hm dan terug te krijgen.
Weet niet hoe dat bij Tiscali zit.

Mijn advies: ga naar een Telco met zowel je Internet als VoIP en doe het niet zelf.
Er zijn best dingen te zeggen voor het 'loskoppelen' van je VoIP abonnement en je DSL.

- Je hebt niet met de contractuele eigenschappen te maken van je internetabonnement tegenover je VoIP abo.

- Wellicht meer mogelijkheden, denk aan bijvoorbeeld het mogen gebruiken van de dienst op elk gewenst netwerk.

- Je kunt gemakkelijk overstappen van provider naar provider zonder je bezig te hoeven houden met je VoIP dienst.

Punt is uiteraard wel dat je een 'betrouwbare' VoIP boer moet vinden, die ook nog eens nummerportering doet. En dat is zeker niet 'gratis'.

Een boer als voipbuster bijvoorbeeld doet juist geen nummerportering.
Het is dan ook een prepaid-type abo.

Er zijn natuurlijk wel diensten (abo's) welke dat wel hebben. Qua kosten zul je niet goedkoper uit zijn
lijkt mij, omdat juist deze diensten ook weer duurder zijn dan bovengenoemd prepaid voorbeeld.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:25
Misschien moet de TS dit eens bij budgetphone voorleggen. Voor een tientje kunnen bij budgetphone nummers geporteerd worden.

• Sebastiaan_2005
Waarom ik wil over stappen is voornamelijk dat ik totaal niet tevreden ben over de diensten van Tiscali en dat hun servicenummer € 0,30 per minuut kost.
Zo moet je standaard als je de telefoon opneemt 2 seconde wachten totdat je kan spreken omdat de eerste 2 seconden gewoon wegvallen, je hoort dan een klikje als de lijn open staat. In het begin zei ik telkens mijn naam, en dan.... Hallo? Maar degene aan de andere kan van de lijn hoorde dus alleen: Hallo?
Dit schijnt niet opgelost te kunnen worden.

Ook heb ik met enige regelmaat problemen met het modem( lees een aantal keer per jaar) Ik moet dan de servicelijn bellen (€ 0,30) en zij stellen dan het modem opnieuw voor je in. Nu is het al een paar keer voorgekomen dat ze iets waren vergeten, en ik dus terug moest bellen omdat ze bijvoorbeeld de 2e lijn vergeten waren in te voeren in het modem.

Op zich zou ik die problemen nog voorlief willen nemen, ware het niet dat ik dus al een aantal keer redelijk geschrokken ben van mijn telefoonrekening door het bellen met Tiscali.

Nou redelijk lang verhaal, maar dat is de reden dat ik over wil stappen naar een andere provider.
Pagina: 1