Toon posts:

Zwarte Scherm tijdens formateer bootscreen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
halloo allemaal, ik weet niet zeker of mijn vraag hier thuis hoort maar ik wou het tog even proberen.

Tijdje geleden liep mijn pc helemaal vast en ik drukte op restart. Nadat ik dat had gedaan kreeg ik nadat de bios was opgestart zwarte scherm. Ik kwam op mijn "grandioze" idee om mijn pc opnieuw te gaan instaleren. Ik deed mijn xp cd erin om xp te gaan formateren en daarna opnieuw te gaan instaleren. Maar wat bleek nadet het schermpje kwam met "druk op een toets om verder te gaan" drukte ik op een toets daarna kwam er 2 sec in beeld te staan met "de hardware word geconfrugeerd" ( sorry k weet niet hoe je het schrijft ) daarna krijg ik steeds zwarte beeld. Ik ben totaal radeloos en ik heb mijn pc snel nodig. Weet misschien iemand waar het probleem aan kan liggen ?

Specs:

Samsung 200gb hdd
Asus MSN-E SLI
1 gb RAM
Amd Athlon 4200+ 64 bit ( Duel Core )

Ik hoop dat iemand hiervoor een oplossinf heeft. Alvast bedankt

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 06:53
als je een andere monitor thuis hebt staan is het makkelijk op te lossen, tegen ditzelfde probleem ben ik ook wel eens aangelopen en dan ondersteunt je monitor die resolutie niet ofzo

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd, maar lukt nogsteeds niet :(

Verwijderd

offtopic:
tog = toch :)

"de hardware word geconfrugeerd" ( sorry k weet niet hoe je het schrijft )
De hardware is gefongrugeerd = hij/zij vorm dus met een t normaal

De hardware wordt geconfigureerd (dat is idd een vervelend woord)

Ik zou bijna denken dat het scherm is overleden of dat er op een of andere manier ene verkeerde instelling is aangebracht in de bios? Je zou idd het beste even een ander scherm eraan kunnen sluiten. Dit is het veiligste wat je kunt doen en dat kan ene hoop oplossen.

Mocht je er geen thuis hebben staan hoop ik dat je fijne buren hebt, binnen een kwartiertje zou je het scherm getest moeten kunnen hebben.

Geeft je scherm helemaal _niks_ weer bij het opstarten? Ook niet de witte letters bij het opstarten? Want dat heeft meestal weinig met de resolutie te maken, maar duidt meer op een kapot scherm.Heb je toevallig een eigenschap op het beeldscherm zelf gedaan? Misschien dat je via het menu van het beeldscherm iets kan instellen

edit:
met een ander scherm (dat wel werkt) wordt er ook helemaal niks weergegeven? Wordt het lampje van het scherm wel groen?

Of heb je wel beeld tot de install?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg wel gewoon letters enzo te zien, scherm doet het gewoon. Maar nadat ik op een toets heb gedrukt wanneer er staat druk op een toets om via cd op te starten, dan zie ik helemaal niets meer. Bios enz start wel helemaal op en dat kan ik wel zien. Het ligt niet aan de scherm daar ben ik al achtergekomen.

Verwijderd

ok, dus de pc liep vast waarna je de resetknop in duurde

Hierna startte windows niet meer op maar kwam je in je bios waar je niks? hebt veranderd.
Vervolgens probeerde de CD te installeren maar kwam er een foutmelding.

Als je de PC gewoon opstart zonder de CD dan doet de PC niks? Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
als ik geen cd in doe dan krijg ik gewoon zwart beeld. Windows start niet op.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 12:42

William/Ax3

We are Starstuff

F8->krijg je dan opties om veilige modes etc op te starten?

Herkent je bios je HD nog wel?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

Begin eens met die door te nemen (en dat betekent niet alleen lezen maar doen :o )

Zonder goede info en eigen inzet kunnen wij je ook niet helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.