Reef_91 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:37:
Heb hier ook ongeveer last van.
Bij mij is het vooral de kwaliteit wat sterk achteruit is gegaan.
Als ik aan het bellen ben hoor ik heel vaak de ander niet of de ander hoort mij niet en ik heb ook heel vaak dat ik alleen een noodoproep kan doen, dus geen bereik.
Toen ik Telfort had, had ik hier helemaal geen last van, van beide dingen niet.
Ik zit eraan te denken om een klacht in te dienen, want om nu te betalen voor iets wat ruk is of helemaal niet werkt vind ik niet kunnen. Als meer mensen hier last van hebben, kunnen we mss met zn allen een klacht indienen.
Ja ik val ook vaak deels weg of klink als een "robot". Wat betreft de de schijnbaar verhoogde energieconsumptie ben ik er nog niet helemaal uit of je dit zou kunnen wijden aan de overstap.
wikipedia:
The transmission power in the handset is limited to a maximum of 2 watts in GSM850/900 and 1 watt in GSM1800/1900.
Gezien het feit dat GSM900 masten een veel groter bereik hebben dan die van GSM1800, is de kans veel groter dat je je verder van een mast bevindt, en dat het energieverbruik daardoor hoger ligt. Over de kwaliteit van het signaal durf ik wat dat betreft geen uitspraken te doen.
Maar dan is het nog maar de vraag via welk(e) type(s) netwerk ik momenteel m'n signaal ontvang. Zowel Telfort als KPN beschik(t)en over GSM1800 frequenties, en Telfort beschikte over E-GSM900 en KPN ook over GSM900 frequenties. (
wikipedia)
Maar nou vind ik op het forum van bellen.com de volgende informatie:
Het voordeel van de 1800-frequenties is de betere spraakkwaliteit maar daar staat tegenover dat 1800 MHz een minder groot bereik heeft waardoor '1800-operators' meer cellen in hun netwerk moeten bouwen. Verder hebben deze frequenties een mindere binnendekking
Een beetje vreemd dat betere spraakkwaliteit kennelijk samengaat met slechtere binnendekking. Volgens dit verhaal lijkt het er meer erop dat ik van EGSM900 naar GSM1800 ben verhuisd...(afh van m'n locatie, maar dat zijn er voornamelijk 3 in Amsterdam)
Feit is in ieder geval dat het hard achteruit is gegaan. Het bundelen van krachten in klachten lijkt me niet zo'n slecht idee, maar met een handjevol GoTters kom je ws. gewoon niet.
[
Voor 15% gewijzigd door
Genoil op 08-05-2007 17:07
]