[XP] Real Time Backup

Pagina: 1
Acties:

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-03 03:51
Goedemiddag :9

Ik heb hier thuis een aantal pc's die zo nu en dan een backup nodig hebben, maar het is onhandig om elke keer alles te verwijderen ofzo en dan alles weer opnieuw over te kopieren.
Ik heb hier nu een pc (server) waar voldoende schijfruimte op zit en 5 pc's met documenten en vanalles en nogwat wat ik graag wil laten backuppen.
Ik weet niet hoe of wat precies en hoop dat iemand een simpele oplossing heeft of een programma wat dat kan doen.

Dat op de een of andere manier als er op de pc een document wordt opgeslagen deze ook automatisch gekopieerd wordt naar de server als backup, (en als er wat wordt verwijderd dat deze dan naar een "prullenbak map" gaat op de server"!
Ik hoop dat het op een manier kan zonder dat je de mappen moet delen via windows want zo kunnen anderen ook in de documenten komen die er niet in mogen (kamerade ofzo die langskomen met laptop).

Ze staan allemaal in eenzelfde thuisnetwerk!

Inventaris | WhatPulse

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 16:00
Google is je vriend:

File synchronization

[ Voor 8% gewijzigd door urk_forever op 07-05-2007 16:17 ]

Hail to the king baby!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03 18:59
Brightstor's ArcServe 11.5

Ook gelet op incremental backuppen natuurlijk is dit een fijn programma, ik gebruik het voor mijn mp3 collectie, die steeds aan verandering onderhevig is.

Kun je alles backuppen.. en volgende mij hoeft ie ook nog niet met shares om te gaan zolang je maar een beheerdersaccount hebt op alle pc's

discogs

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 16:00
Vind je ArcServe niet een beetje overdreven voor een huisnetwerkje??

Hail to the king baby!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

appel22 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:15:
Ik hoop dat het op een manier kan zonder dat je de mappen moet delen via windows want zo kunnen anderen ook in de documenten komen die er niet in mogen (kamerade ofzo die langskomen met laptop).

Ze staan allemaal in eenzelfde thuisnetwerk!
Waarom zouden anderen bij documenten kunnen komen?
Je kan toch netjes iemand rechten geven zodat alleen die gebruiker bij de docs map kan?

Kijk voor de grap eens naar hoe in een domain document redirection werkt :)
We hebben daar het één en ander voor aan howto's staan.

Als je dan ook nog die documenten shares 'offline available' maakt, worden wijzigingen die je op bijvoorbeeld je laptop doet ook nog gesynchroniseerd zodra je die weer aan je eigen netwerk verbind :)
Mocht je server Windows 2003 draaien heb je ook nog Previous Versions ter beschikking :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03 13:01
Een alternatief kan zijn om de 'mijn documenten' van een PC te redirecten naar een (verborgen) share op de server.

Op welk OS draait die server? Onder Linux is het namelijk makkelijker (en legaal) om een netwerk met domein te maken.

let the past be the past.

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-03 03:51
het is nu nog gewoon een server/pc met winxp maar er komt nog een hele aparte server voor welk os daar aan verbonden zal worden ben ik nog niet helemaal uit..

Inventaris | WhatPulse

Verwijderd

Ik heb geleerd (en dat weet ik zeker) dat een real-time back-up zijn naam niet mag dragen. Real-time is open en open is potentiëel gevaar voor exploits en inbraken.

Voor een goede back-up moet je moeite doen, dat klopt, maar het kan heel makkelijk.

Ik heb 3 kopiëen van elk bestand dat bewaard moet blijven.

1. Het bewerkbare bestand
2. Een kopie op mijn USB disk (die verlies ik niet, nee) en die USB stick zit niet vast
3. Een kopie op de server van mijn werk, login geschied via RC en dat is een speciaal programma, niet de zooi van Vista zelf. Tijdens RC is er geen ander verkeer mogelijk en word alles geblokkeerd. Dat is veilig en een veilige upload die per week 1 uur en 57 minuten duurt. Nooit oneffenheden of rariteiten hier meegemaakt.

Grotere downloads, belangrijk, maar niet vitaal dump ik op een andere harddisk die wel meedraait, maar downloads zijn vervangbaar en ik ben nog geen download verloren. Het is gewoon makkelijk.
Ook staat de documenten map niet op de WIndows partitie zelf, maar op mijn dumpschijf. Toegang hiertoe is ontzecht via rechten en internetten doe ik in een limited account die ik instel en niet UAC.

PS: Echter XP kan niet met die rechten omgaan en meldt false positieven bij CHKDSK die Vista niet geeft. Daarom heb ik geen keuze door middel van dual boot op welke manier dan ook. Het is of of. Vista ziet zelfs mijn S-ata controller terwijl ik hem in het BIOS op Disabled had gezet.

Vista is steengoed in rechten en de structuur werkt een stuk fijner, maar het is in geen mogelijkheid compatible met Windows XP en zover ik weet is daar 'nog' geen update voor. Utterly

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 19:55 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Kijk eens naar backuppc. Ik heb er goede verhalen over gehoord. Zit ook versie beheer in trouwens. Dus je kan ook een oudere versie van een bestand terug zetten. Ook kopieerd hij alleen maar de veranderingen van een bestand over en dat scheelt ruimte op je cd. Hij kan dan zelf weer die bestanden terug genereren aan de hand van die veranderingen.
Pagina: 1