[C# 2.0/VS2005] Setup uitdaging

Pagina: 1
Acties:

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46
Ik ben afhankelijk van een produkt A dat door een ander team gemaakt wordt in ons bedrijf. Dit produkt A bevat een set van 3rd party componenten en eigen componenten van dat team. Het is een mix van gesignde en niet-gesigned(=private) asssemblies.

Mijn project B wordt als een set van private assemblies uitgeleverd (PKI is op dit moment niet mogelijk). Het project bevat een solution met meerdere C# projecten en elk C# project heeft referenties naar assemblies uit produkt A.

Nu wil ik een setup bouwen en produkt A als halffabrikaat meeleveren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?????

De uitdaging zit in het feit dat de assemblies van produkt A niet allemaal gesigned zijn. Als dit wel zo was, was een mergemodule mogelijk met geGAC'te assemblies waarna ik een include doe van de .msm file.

Op de deployment pc moet dit de default folderstructuur worden:

c:\program files\mijn bedrijf\produktA\1.0\
c:\program files\mijn bedrijf\produktB\1.0\

Onder c:\program files\mijn bedrijf\produktB\1.0\ vallen enkele componenten (lees .exe's) die op runtime basis de assemblies van produktA willen zien.

Verwijderd

Jij weet heel zeker dat je dit wel wil?

• DrDelete
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:57:
Jij weet heel zeker dat je dit wel wil?
ik wil dit eigenlijk niet ;( maar ik krijg van de PL geen toestemming om PKI in te voeren vanwege tijdsdruk

Verwijderd

DrDelete schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:38:
[...]

ik wil dit eigenlijk niet ;( maar ik krijg van de PL geen toestemming om PKI in te voeren vanwege tijdsdruk
Ik kan je zoal vertellen dat die tijdsdruk in het niets staat ten op zichte van de problemen die je hier jezelf op je hals gaat halen.

Je hebt 3 opties:
A) De dll's direct referencen
B) De dll's signen en in het GAC plaatsen
C) Deployen met XCopy en later op de blaren zitten

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:56
Is assembly probing geen idee?
http://msdn2.microsoft.co...rary/4191fzwb(VS.71).aspx
Laat maar, probing kan enkel maar in subdirectories. Maar ik denk dat je het jezelf heel moeilijk aan het maken bent. Welk voordeel verwacht je om ProductA in een andere folder te gaan steken?

[ Voor 51% gewijzigd door Vedett. op 08-05-2007 07:41 ]

• DrDelete
Ik maak nu 4 folders aan in de setup, deze komen ook terecht op de pc van de klant. Daarna kopieer ik alle files uit de respectievelijke bin\release folders naar deze destination folders.

Dit betekent gedupliceerde code (vanwege de reference local copies) maar het werkt wel.
Pagina: 1