Toon posts:

Info over een beeldscherm die werkt in de zon.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor school enkele flatscreen's kopen die gebruikt gaan worden op een boot. Dit zal dus gaan betekenen dat de schermen meeste tijd in de zon zullen moeten werken.

Nu was mijn vraag is er bij jullie misschien een aantal monitoren bekend die goed werken (dus goed zicht) in de zon. Ook is robuustheid een belangrijk aspect.

Het budget dat ik gekregen heb is 10.000 euro voor 5 schermen.

Alvast hartelijk bedankt,

Sander

Verwijderd

moeten dit TV's zijn? of echte PC schermen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bedoel je met "flatscreen" dat de schermen plat moeten zijn ongeacht technologie (CRT, TFT, plasma etc), of bedoel je gewoon TFT (zeg dat dan...) :?

Maar hoe dan ook mis ik eigen inzet hier. Wat heb je zelf gezocht? Wat heb je gevonden? Waarom heb je nog vragen?

Laat dat even duidelijk zien, anders is dit topic wegens gebrek aan inzet een kort leven beschoren :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
over eigen inzet, heb al differce leveranciers ge-emailt waarvan ik al enkele reacties heb gehad (meeste geven geen informatie alleen het advies naar winkels te gaan en daar informatie na te vragen. Dit ga ik morgen zelf ook doen. En de technologie heeft geen voorkeur zolang het maar "plat" is.

De vraag is ook puur in de hoop dat iemand er zelf mee te maken heeft gehad en mij tips kan geven aangezien ik van monitoren geen vestand heb.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
€2000 per scherm, wat voor maat zoek je +-. zijn er eisen aan stroom verbruik? wil je ze in cloneview gaan gebruiken, meer info zou welkom zijn als je wilt dat we voor je zoeken, of als je gebruikers ervaring wilt hebben.

ook kun je
-Kijken naar de door de fabriek opgegeven maximum working temperature
-Een zwart stuk plastic in de zon leggen een dagje en kijken hoe warm die wordt (tel er +-10C bij op want een tft geeft ook warmte af van zichzelf, maar niet al te veel

En contrast is voor jou belangrijk,

qua robuustheid kun je natuurlijk het beste kijken naar schermen die voor buiten bedoelt zijn.

~ Mijn prog blog!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat we TS niet helpen door te vragen naar extra info. Daarentegen helpen we de TS ook niet door een scherm aan te wijzen. In plaats daarvan stel ik voor om hem een techniek te noemen die gebruikt wordt ik schermen die ervoor zorgt dat het scherm te lezen is in de zon.

Om je een beetje op weg te helpen: "LCD screens produce very little glare from other light sources, as opposed to shiny plasma screens". Ik denk dat je dus niet een shiny plasma screen moet hebben.
Pagina: 1