Toon posts:

A8N-E Probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Althans, daar lijkt het op.
Ik kan niet echt zeggen wat het probleem is, maar ik zit te denken aan iets in de bios.

Als ik de computer opstart, dan gaat die bij het windows laadscherm over in een blauw scherm, en hij slaat weer af.
Veilige modus werkt wel echter gewoon.

Het is een AMD X23800+
2048 Twinmos geheugen
Nvidia 6800GS
Standaard koeling.

We hadden het probleem al een paar keer eerder, PC monteur zei dat het de harde schijf wel zou zijn, nou deze is dus vervangen en daar het lag het niet aan.
Meerdere windows installaties, zelfde probleem.

Zeg maar als je het windows xp balkje krijgt, slaat die af.
Iemand, enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 15:39 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat voor merk schijf zit er in? We need more info!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Veilige modus, opstart en herstel opties, automatisch herstart uitschakelen. Kan je namelijk in ieder geval lezen wat het blauwe scherm geeft (gok op de IRQ EQUAL LESS of de NONPAGE AREA :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Ja, we hebben wat meer info nodig , de specs van de pc dus merk en model,wat je zelf al hebt geprobeerd/gedaan.

Edit:

je zou eventueel met zo weinig mogelijk hardware aangesloten proberen op te starten, dat wil ook nog wel eens helpen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu een samsung SpinPoint (kan dat?) of iets in die richting in, van 200GB

Verwijderd

Topicstarter
Ook heeft deze, en mijn computer beide het probleem dat bij het opstarten hij nog wel is wil stoppen met werken.
Dan kan je zeg maar 5 seconde je muis bewegen, de muziek gaat 5 seconde door, en hij stopt weer met alles.
Je kan niet klikken, alleen je muis bewegen.

Beide computers hebben dit, ook als je uit een progamma komt zoals bijv GTA.
Totaal andere computers behalve de CPU's, maar allebij opdezelfde datum door salland in elkaar gezet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:42:
Er zit nu een samsung SpinPoint (kan dat?) of iets in die richting in, van 200GB
OK, dan gaat mijn theorie niet op. Ik had nogal veel problemen met een Maxtor DM10. De bekende Nforce bug

Je bent de laatste die gereageerd hebt in dit topic, gebruik dan AUB de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop. Zou je moeten weten als je al 2 jaar hier bent geregistreerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 07-05-2007 16:00 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:59:
[...]

OK, dan gaat mijn theorie niet op. Ik had nogal veel problemen met een Maxtor DM10. De bekende Nforce bug

Je bent de laatste die gereageerd hebt in dit topic, gebruik dan AUB de [afbeelding] knop. Zou je moeten weten als je al 2 jaar hier bent geregistreerd.
Ja pardon,

Hij komt nu trouwens niet eens meer in de veilige modus, hij loopt vast op het overzichtscherm na de bios zeg maar.
Het enige wat ik gedaan heb, is het geheugen er in en uit gehaald, om te kijken of het wel goed zat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder kunnen we als je vaag blijft weinig zeggen ("blauw scherm" is leuk, welke dan?). En 2x achter elkaar posten is not done. Maar dat is niet waarom dit topic dicht gaat. Hij gaat dicht omdat er meer dan genoeg is wat je zelf kunt doen (mbv troubleshooter vooral) voordat je hier een topic opent.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.