Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[110V UPS] Wat kan ik er mee doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:51
hallo,
Ik heb ergens een 110V ups gevonden, met amerikaanse stekkers. Ik heb er een accu ingestopt die ik nog had, en nu werkt hij volgens mij wel, want als ik op test druk dan hoor ik de transformator zoemen. Maar wat kan ik nou nog met dit ding doen? Want er komt 110V uit, en er gaat 110V in.

• MonsterMind
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 09:08
je kan toch de meeste voedingen omschakelen naar 110v en een converter van 220 naar 110 voor de UPS zelf. :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Genoeg pc voedingen die op zowel 115volt als 230 werken.
Kijk eens op het labeltje van je voeding... vooral de high-end voedingen werken probleemloos op beide spanningen. Daarnaast heb je ook veel voedingen met een schakelaar om te schakelen tussen 115 en 230.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Pc voedingen kunnen (meestal), met of zonder schakelaartje op de achterkant 110volt aan (en waarschijnlijk 60Hz).

Moet je er alleen een omvormer voor zetten, anders krijg je die accu niet vol.

• ThinkPad
Aha oke, weet ik dat ook weer.

Kan ik ook met een 230V gloeilamp ook testen of het ding uberhaupt stroom uitpoept :) ?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

multimeter erop?
dan k un je vrij makkelijk de spanning meten.

stroom kan ook wel door kortsluiten met een dikke (!) weerstand met een amperemeter in serie.

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:03
ThinkPadd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:22:
Aha oke, weet ik dat ook weer.

Kan ik ook met een 230V gloeilamp ook testen of het ding uberhaupt stroom uitpoept :) ?
Ja hoor, kan makkelijk. Een lamp die gemaakt is voor 230 volt doet het net zo makkelijk op 110, sterker nog, het draadje dat er in zit is dus gemaakt voor 230v, op 110 kan hij belachelijk veel uren maken voordat hij stuk gaat...
Niet dat ze die lampen dan ook in de US gebruiken, nee ze maken het draadje gewoon dunner/zwakker zodat ze stuk gaan na een x aantal uren zodat je een nieuwe moet kopen....

Edit: misschien kan die UPS ook wel gewoon 230v aan, misschien he, eerst goed controleren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door OlivierF op 07-05-2007 15:44 ]

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
^^ lamp brand zachter..... ;)

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01
de levensduur van de lamp hangt af van de stroom, en hoe hard hij gloeit.

zie oa klik

• ThinkPad
Weet iemand ook de pinout van zo'n amerikaans stopcontact? Kan op internet geen goede pinout vinden.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja de smalle is de life van de 2 die parallel staan.
3e is GND.

• ThinkPad
Boudewijn schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:54:
ja de smalle is de life van de 2 die parallel staan.
3e is GND.
Daar begrijp ik niks van. Misschien dat je aan de hand hiervan: Afbeeldingslocatie: http://xs115.xs.to/xs115/07192/USA_stekker.jpg mij kunt vertellen waar ik de 2 polen van een lamp moet aansluiten :) ?

Natuurlijk kan ik het zelf uitmeten, maar allebei m'n multimeters zijn naar de ****** (1tje door hem op amperé stand te laten staan, en de andere was verrot. )

En helaas staat er echt
Input: 120V
op de UPS. En geen
Input: 120-230V

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 08-05-2007 12:12 ]

• ThinkPad
Oke, nadat ik er een europese stekker aan had gemod, zei iets *poef*. Dus op 230V werkt het niet :P

Op accu doet hij nogsteeds hetzelfde als eerst. Ik denk dat de UPS al kapot was, want als ik hem aanzet, dan begint hij te piepen, en als ik dan op het knopje druk van het "belletje met een streep erdoor" (mute) dan begint de transformator te zoemen. Als ik dan een klein neonlampje aan heb gesloten flits die 1x en dan houd het gezoem van de transformator op. Het groene lichtje van de UPS brand nog wel steeds.

Ik denk dat ik hem maar weg flikker dan. Sloop de accu er wel uit.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:21:
Oke, nadat ik er een europese stekker aan had gemod, zei iets *poef*. Dus op 230V werkt het niet :P

Op accu doet hij nogsteeds hetzelfde als eerst. Ik denk dat de UPS al kapot was, want als ik hem aanzet, dan begint hij te piepen, en als ik dan op het knopje druk van het "belletje met een streep erdoor" (mute) dan begint de transformator te zoemen. Als ik dan een klein neonlampje aan heb gesloten flits die 1x en dan houd het gezoem van de transformator op. Het groene lichtje van de UPS brand nog wel steeds.

Ik denk dat ik hem maar weg flikker dan. Sloop de accu er wel uit.
110V apparatuur op 230V zonder om te schakelen is idd niet handig...

En een klein neonlampje werkt op (uit mn hoofd) 80V, dus ook dat gaat niet goed op 110V.

Misschien handiger/veiliger om 'm idd weg te gooien gezien je nu-al-ondernomen acties ;)
Pagina: 1