Toon posts:

Netwerk printen met validatie

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor ik me richt tot een professionele instantie, wou ik me even hier proberen te informeren.
Op internet (vooral google dan) komen er geen resultaten uit de bus die ik wens.

De situatie op dit moment is als volgt:
- 1 netwerkprinter waarop alles wordt afgedrukt binnen het netwerk.
- Active Directory op een Windows 2k
- users met bepaalde toegelaten functies (ik noem ze admin's om het makkelijk te houden)
- users met beperkte rechten
- als users afdrukken, komen deze documenten allemaal op de netwerkprinter, zonder tussenbladen of wat dan ook. Wanordelijke bende...

Het gaat hier om een school, moest dit een beter beeld scheppen.

Nu willen we het volgende realiseren:
- Enkel de admin's mogen afdrukken op de netwerkprinter
- De admin's zouden een soort van code moeten ingeven voor het afdrukken, die dan mee afgedrukt wordt en zodat men kan zien welke bladzijden bij welke user horen.

Op de HP-site vind ik zulke informatie niet, maar ik denk dat dit meer een ISA-server taak is?
Kostenplaatje maakt niet uit, louter de mogelijke oplossingen ontdekken is al een zegen voor ons.
Dank bij voorbaat voor eventuele informatie.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 18:10
ISA server staat hier in iedergeval helemaal los van.

wanneer een server de printer beheerd kan je in iedergeval heel simpel mensen wel of niet printrechten geven, dit kan ook zo met groepen, dus dan ben je al meteen klaar met je probleem?

toevoeging:
je server moet dan direct op IP naar de printer printen, en de clients printen dan allemaal naar de gedeelde printer op de server. je kan dan net als rechten op een map ook rechten op een printer toepassen.

[ Voor 31% gewijzigd door Powermage op 07-05-2007 14:57 . Reden: toevoeging. ]

Join the club

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik weet dat Toshiba zo'n systeem heeft, voor die AIO apparaten. Zo kun je voor iedere gebruiker een afdelingscode aanmaken. En deze houd dan bij hoeveel kleur en hoeveel zwart-wit er is geprint

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 15:50

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Eerlijk gezegd snap ik niet echt wat hier het probleem is....

Je kan met active directory leden/users zowiezo al blokkeren van een netwerkprinter. Dit stel je in via de share van je printer.... Zo kan je dus al instellen welke users wel en welke niet mogen printen.

Daarnaast is het mogelijk, via de software van je printer-fabrikant, om na elke print, of bij elke print, een blanko pagina aan het einde van de print te laten "printen"

Wabbawabbawabbawabba

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij mijn school gebruiken ze Maggy: http://www.aenova.nl/maggy.htm

Werkt best goed, om mensen te laten printen voor geld of gratis, en omdat je document er in principe pas uitkomt als je naast de printer staat (hoewel dat niet verplicht is) heb je die wanorde al meteen niet meer. Hoewel ik er van overtuigd ben dat een cover page ook wel kan, maar dat doen ze bij ons iig niet (waarschijnlijk om de verspilling van papier die je dan genereert met 40000 studenten.)

(Ik zie dat de UvA het ook gebruikt, daar komt er 100% zeker een cover page bij.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 07-05-2007 21:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-03 14:56

TommyGun

Stik er maar in!

Wanorde? Je weet toch wel wat je uitprint? Lijkt me sterk dat iedereen hetzelfde uitprint...

Maar idd, wat is er mis met een Active Directory?

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 07-05-2007 21:44 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TommyGun schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:41:
Wanorde? Je weet toch wel wat je uitprint? Lijkt me sterk dat iedereen hetzelfde uitprint...
en mensen die het laten liggen etc.. het kan een beste tyfusbende worden ... tale it from me

(alles wat ik tegenkom beland per definitie in de schredder >:) )

Iperf

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Is een seperator page toevoegen niet het meest makkelijke :?
Er zitten standaard een stuk of 4 bruikbare .sep file in de Windows\System32 folder..

Deze printen volgens mij ook de gebruikersnaam uit van de gebruiker die het uitprint.

Een andere optie is het zogeheten Secure Printing

Bijvoorbeeld Xerox heeft dit in zijn producten.
Je print dan naar de printer, en je loop naar de printer. Daar selecteer je jouw document en vult je pincode in. Pas daarna komt de print eruit.
Voordeel is dat de niet geprintte documenten 's avonds uit de printqueue verwijderd kunnen worden.. Dat scheelt iig wat papier..

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 17:06

Scraper

ErikJ

Veel printer leveranciers hebben dit inderdaad. Ik denk dat je op zoek moet naar de leverancier van de printers en daar verdere navraag moet doen naar de mogelijkheden van de betreffende printers.

Follow me printing is dan vaak ook nog een optie: druk op adrukken, loop naar een willekeurige printer, log in, afdruk wordt naar de betreffende printer gehaald en afgedrukt.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat je op de HP site hebt gezocht gok ik even dat je een HP Printer hebt staan.

Ik denk dat dit dan is wat je zoekt.

http://h20338.www2.hp.com...e/332257-0-0-225-121.html (HP Web Jetadmin)

Wel even een printservertje voor inrichten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik wil het toch even delen omdat wij (mijn werkgever) al ruim een jaar werken met secure printing van Safecom. Dit is een product waarmee je op diverse manieren beveiliging kan toepassen bij het afdrukken. Pasjes, rfid tokens, veel kan. www.safecom.dk
Ook is er uitgebreide logging, waarmee printjobs ook te herleiden zijn naar printers, gebruikers, tijdstippen etc etc etc...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-03 11:40

Edho

Heeft Canon A570IS

Onze huidige situatie is ongeveer wat je zoekt.

autorisatie voor de printer via AD (driver komt via loginscript naar je toe)
Een Oce copier met netwerkaansluiting. (dac pc ernaast)
Op de Oce zijn accounts aangemaakt die zijn gekoppeld aan een windows loginnaam
Wie een print stuurt naar de Oce, kan deze met zijn pincode (intoetsen op apparaat) aflaten drukken
Niet opgehaalde opdrachten worden om 24:00 uur gedropt.
Gebruikers vinden dit een goed systeem, ik iets minder wegens administratie van accounts op de machine zelf.

We gaan echter zeer binnenkort over van Oce naar meerdere HP machines met HP webjetadmin voor het beheer, das toch mooier en makkelijker, zeker als het om meerdere machines gaat.

Edho

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Nog een gelijkaardig programma: PaperCut dat wij bij ons op school gebruiken.

Binnenkort wordt het print-account aan de AD account gekoppeld, en kunnen de lln het krediet verhogen door een bepaalde herlaad code te kopen en die dan in te voeren waardoor er meer geld op je print rekening komt. En dus niemand die met zijn bladen kan weglopen zonder te betalen...

It's just a matter of time...

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-03 19:46
Verschillende mogelijkheden:

Bijna alle multi functionals (kopieerapparaten met netwerk stekker) van oa xerox, sharp, minolta etc, kunnen printjes beveiligen met een pincode. Dus printen, naar het apparaat lopen en pincode in tikken en je print komt er uit.

alle printers en windows printservers kunnen een voorblad printen (banner) als je deze uit een andere papierbak laat printen (bak 4 oid) met gekleurd papier is het gelijk duidelijk wat de verschillende printjes zijn.

Bij printen via windows printserver kun je rechten aangeven wie er mag printen en via ad/grouppol/loginscript kun je printers automagisch installeren afhankelijk van naam en pc. Wel zorgen dat er niet direct van pc naar printer geprint kan worden.

Het lijkt me dat je antwoorden genoeg hebt om iets moois te construeren.

Ronald van Doorn

Pagina: 1