Voor ik me richt tot een professionele instantie, wou ik me even hier proberen te informeren.
Op internet (vooral google dan) komen er geen resultaten uit de bus die ik wens.
De situatie op dit moment is als volgt:
- 1 netwerkprinter waarop alles wordt afgedrukt binnen het netwerk.
- Active Directory op een Windows 2k
- users met bepaalde toegelaten functies (ik noem ze admin's om het makkelijk te houden)
- users met beperkte rechten
- als users afdrukken, komen deze documenten allemaal op de netwerkprinter, zonder tussenbladen of wat dan ook. Wanordelijke bende...
Het gaat hier om een school, moest dit een beter beeld scheppen.
Nu willen we het volgende realiseren:
- Enkel de admin's mogen afdrukken op de netwerkprinter
- De admin's zouden een soort van code moeten ingeven voor het afdrukken, die dan mee afgedrukt wordt en zodat men kan zien welke bladzijden bij welke user horen.
Op de HP-site vind ik zulke informatie niet, maar ik denk dat dit meer een ISA-server taak is?
Kostenplaatje maakt niet uit, louter de mogelijke oplossingen ontdekken is al een zegen voor ons.
Dank bij voorbaat voor eventuele informatie.
Op internet (vooral google dan) komen er geen resultaten uit de bus die ik wens.
De situatie op dit moment is als volgt:
- 1 netwerkprinter waarop alles wordt afgedrukt binnen het netwerk.
- Active Directory op een Windows 2k
- users met bepaalde toegelaten functies (ik noem ze admin's om het makkelijk te houden)
- users met beperkte rechten
- als users afdrukken, komen deze documenten allemaal op de netwerkprinter, zonder tussenbladen of wat dan ook. Wanordelijke bende...
Het gaat hier om een school, moest dit een beter beeld scheppen.
Nu willen we het volgende realiseren:
- Enkel de admin's mogen afdrukken op de netwerkprinter
- De admin's zouden een soort van code moeten ingeven voor het afdrukken, die dan mee afgedrukt wordt en zodat men kan zien welke bladzijden bij welke user horen.
Op de HP-site vind ik zulke informatie niet, maar ik denk dat dit meer een ISA-server taak is?
Kostenplaatje maakt niet uit, louter de mogelijke oplossingen ontdekken is al een zegen voor ons.
Dank bij voorbaat voor eventuele informatie.