[Tv-Kaart] PCTV Pro van Pinnacle trouble

Pagina: 1
Acties:

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
--------------------half opgelost-----------------, kijk laatste post
Hiya,

Ik heb sinds gisteren van kameraad een oude PCTV Pro gekregen, die nog perfect werkt.

Ik steek hem in mijn pc, ik start XP SP2 op, en hij detecteerd de kaart, ik installeer de software op de cdrom, en hij pakt het perfect.

Dan ga ik tv kijken: hij scant de kanalen, hij vind er een heel deel, veel sneeuw (dat komt door de kabel, er komt een nieuwe aan), maar geen geluid (probleem nummer 1)

Dan, als ik Vision heb gesloten, wilt hij soms niet meer opstarten (probleem nummer 2)

Soms als ik afsluit, klapt ie eruit op rob_a.sys of rob_v.sys (weet niet meer), met een BSOD: IRQ_DRIVER_LESS_NOT_EQUAL (probleem nummer 3)

Ook als ik nu Vision opstart, geeft hij alleen maar sneeuw, het onderste deel van de 'tv' is groen (1/4de), de rest is sneeuw. (probleem nummer 4)

Wat heb ik geprobeerd:

Verschillende versies van de software, 501, 550, van cd, van internet. Niets helpt, er is een fundamenteel probleem met de drivers oid. Uninstall en reinstall hielp ook niets. Vision 5.9 vind ik niet, aloewel er een update voor is ( :? ).

Mijn systeem:

Asus m2n-e, met 2 gig aan RAM (100% correct, 15 passes van memtest).
Misschien: ik heb een SoundBlaster Live! (aloewel ik hier geen problemen mee heb, en ik ook geen problemen in combinatie met de PCTV kon vinden).
De kaart zit in het onderste slot, maar ik heb 'm al in de voorlaatste gestoken. No luck...

I'm getting out of ideas, iemand misschien een oplossing? :)

edit:

Natuurlijk: wat heb ik zelf proberen te zoeken:

Hier op GoT lopen een heel deel topics over deze kaart, helaas geven geen enkele de juiste oplossing

[ Voor 7% gewijzigd door Snake op 07-05-2007 16:49 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
(Kleine update, daarom in een nieuwe post)

Ik heb de btw driver voor tvkaarten geinstalleerd, en dan Dscaler gebruikt om te proberen.

In het 'source' menu kan je kiezen welke source, test pattern, pctv pro, pctv pro directshow. Wissel ik tussen de twee laatste krijg ik WEER een systeemfreeze, en moet ik rebooten.

Ik heb de PCI sloten uitgeblazen, maar no luck.
Ik ga even testen in een andere pc.

Ik sta nog steeds open voor ideetjes.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Ik heb dus de kaart getest in een andere pc, en daar geeft hij ook geen beeld, no luck, dat kaartje is kaduuk. Helaas.

Verwijderd

Hallo ik heb ook z'on kaart, en ik heb dus onboard audio, als je de speakers aansluit op de tv kaart heb je wel geluid.
je kunt dus een connector kopen van 2 naar 1 probleem (1) opgelost.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:31:
Hallo ik heb ook z'on kaart, en ik heb dus onboard audio, als je de speakers aansluit op de tv kaart heb je wel geluid.
je kunt dus een connector kopen van 2 naar 1 probleem (1) opgelost.
Mijn kaartje is kaduuk ;)

Ik heb een andere, aangesloten op geluidskaart & die werkt wel :) !