Hallo, ik heb onlangs een nieuw boxensetje gekocht, de logitech z-2300, en deze op mijn computer aangesloten, mijn geluidskaart is een soundblaster live! als ik Winamp open om muziek af te spelen, klonk het eerst heel beroerd, toen ik een beetje met de output plugin gerommeld had, klonk het al beter, maar nog niet echt perfect. Weet iemand wat de beste plug-in is voor Winamp?
Ik gebruikte zelf DFX, maar sinds mijn X-Fi heb ik daar alles gewoon ingesteld. (CMSS, boost etc).
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 07-05-2007 13:47 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
ligt er ook aan of je de equalizer gebruikt of niet. Standaardinstelling is idd ruk, ik draai zelf het meeste met de party-preset (meegeleverd). Klinkt al meteen een stuk leuker.
Creative inspire 5100 hier als ik het type goed herinner btw
Creative inspire 5100 hier als ik het type goed herinner btw
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Anoniem: 94768
Die heb ik ook even geïnstalleerd, en dat klinkt erg leukSinergyX schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:47:
Ik gebruikte zelf DFX, maar sinds mijn X-Fi heb ik daar alles gewoon ingesteld. (CMSS, boost etc).
Misschien kan ik gelijk ook een vraag stellen in dit topic, hoe zit het dan als je juist zo natuurlijk mogelijk muziek wil luisteren er vanuit gaan dat je een flinke reciever erachter hebt hangen.
Zijn dan de standaardinstellingen goed of moet je alles uitzetten kwa plugins en instellingen (voorbeeldjes zoals DFX pluging of SRS wow effecten in WMP)
Gebruiken mensen die muziek afspelen van hun computer andere players voor de beste weergave?
Zijn dan de standaardinstellingen goed of moet je alles uitzetten kwa plugins en instellingen (voorbeeldjes zoals DFX pluging of SRS wow effecten in WMP)
Gebruiken mensen die muziek afspelen van hun computer andere players voor de beste weergave?
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Vaak klinkt het geluid best wel beroerd met zo'n SB Live! kaart. Mijn andere machine heeft ook zo'n kaart d'r in zitten (een 5.1). Die pc kon ook niet echt goed tegen de SB software.martijnmaas370 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:43:
[...]
mijn geluidskaart is een soundblaster live! Als ik Winamp open om muziek af te spelen, klonk het eerst heel beroerd.
[...]
Je kunt eens proberen of het geluid beter is met The kX Project.
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
Ik gebruik foobar2000, met de kernal streaming plugin en de resampler (zit er standaard in)CycloneX schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:23:
Misschien kan ik gelijk ook een vraag stellen in dit topic, hoe zit het dan als je juist zo natuurlijk mogelijk muziek wil luisteren er vanuit gaan dat je een flinke reciever erachter hebt hangen.
Die resampler kun je gebruiken als jou geluidskaart alles upmixt naar 48khz. Je kunt dit dan beter door die plugin laten upmixen naar 48khz.
Verder omzeilt kernal streaming heel windows, het gaat gelijk naar je geluidskaart.
Winamp met kernel streaming als ik lossless wil afspelenCycloneX schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:23:
Alleen raad ik juist af om te gaan upsamplen, ik wil juist bit-perfecte doorgave van mijn flacjes (44.1khz16bit) op de optical out, geen interventie whatsoever.Ac'97 valt dan af omdat deze altijd upsamplet naar 48khz en dat vind ik ongewenst.Maar er zijn goedkope c-media kaartjes die je met bepaalde drivers wel bit-perfect kunt laten afspelen met kernel streaming
[ Voor 25% gewijzigd door blobber op 07-05-2007 20:33 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Hebben die plugins ook nut bij een Audigy 4 kaart?
De wijzen komen uit het Oosten!
Kan iemand mij uitleggen waarom een DSP pluging in winamp nog steeds invloed heeft op de muziek wanneer ik mijn pc digitaal aansluit op mijn receiver ? Ik dacht dat een digitale output er voor zorgde dat het decoderen van het geluid niet meer door de pc gebeurd maar door de aangesloten receiver.
Ik vraag dit omdat ik weet dat de receiver een betere dac aan boord heeft dan mijn audigy2 kaartje en het decodeerwerk dus beter door mijn reciever kan gebeuren.
btw: ik gebruik Jammix enhancer als dsp plugin in winamp wat volgens mij een beter geluidje produceert dan DFX.
Ik vraag dit omdat ik weet dat de receiver een betere dac aan boord heeft dan mijn audigy2 kaartje en het decodeerwerk dus beter door mijn reciever kan gebeuren.
btw: ik gebruik Jammix enhancer als dsp plugin in winamp wat volgens mij een beter geluidje produceert dan DFX.
[ Voor 11% gewijzigd door jos707 op 08-05-2007 20:29 ]
Anoniem: 94768
Waarschijnlijk komt dat omdat de DSP plugin de muziek eerst omvormt en daarna doorstuurd naar de receiver. Zo komt er een ander geluid uit je speakers.
Een DSP is een digital signal processor.
dus die kan het digitale signaal ook bewerken (en doet dat dus ook voor het signaal uit je pc komt)
dus die kan het digitale signaal ook bewerken (en doet dat dus ook voor het signaal uit je pc komt)
Net Jammix enhancer geinstalleerd, en die is inderdaad echt super!
Had voordien 1) zelf wat zitten prutsen in de winamp equalizer en 2) dfx gebruikt, maar Jammix is zonder twijfel stukken beter.
Voor de twijfelaars: ik gebruik pass-through en je kan 't verschil horen
(Mocht daar nog enige twijfel over mogelijk zijn!)
Had voordien 1) zelf wat zitten prutsen in de winamp equalizer en 2) dfx gebruikt, maar Jammix is zonder twijfel stukken beter.
Voor de twijfelaars: ik gebruik pass-through en je kan 't verschil horen
Pass through werkt toch alleen voor Dolby Digital/DTS-achtige signalen, en niet voor gewone stereo-mp3'tjes?
Pagina: 1