Ik heb het volgende probleem, ik heb een upload script voor een site waarmee wat plaatjes toegevoegd kunnen worden na het uploaden. Dat heeft altijd goed gewerkt en nooit geen problemen mee gehad. Echter hebben zijn we nu overgeschakeld naar een nieuwe server en nu krijgt elk geupload bestand telkens de chmod-waarde 0600, oftewel, hij kan niet meer gelezen worden. Nu kan ik wel na het uploaden het bestand chmodden vanuit de php code, maar aangezien we binnenkort meer sites gaan verhuizen naar die nieuwe server moet ik dan aardig wat scripts aan gaan passen. Is het niet gewoon een instelling in apache of php.ini ofzo wat de chmod waarde van een bestand is na het uploaden?
nee, dat heeft te maken met het upload script, deze zou server-side aangepast moeten worden
Wabbawabbawabbawabba
Ik had dat probleem ook en heb gewoon mijn upload script aangepast zodoende dat hem altijd de chmod aanpast, zelfs al staat hem goed!
Voorbeeld:chmod
(PHP 3, PHP 4, PHP 5)
chmod -- Verandert de modus van een bestand
Beschrijving
bool chmod ( string filename, int mode )
PHP:
1
| chmod ("/somedir/somefile", 0644); |
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 07-05-2007 18:09 . Reden: Code tags gefixed... ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dat wist de TS al, maar wou dit niet overal aan gaan passen...Damic schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:06:
Ik had dat probleem ook en heb gewoon mijn upload script aangepast zodoende dat hem altijd de chmod aanpast, zelfs al staat hem goed!
[...]
Voorbeeld:
[...]
Maar @TS, misschien is het wel het verstandigste om dit te doen. (het veiligste iig)
Geef iig eens wat meer info, welke versie apache/php/os gebruik je? Waarschijnlijk een nieuwere versie. Schijnbaar heb je wel root access tot beide servers. Doe eens en diff op de beide apache en php.ini files, dan zie je wat het verschil is. Waarschijnlijk is je open_base_dir en/of safe_mode setting in je nieuwere versie aangezet. (default aan in nieuwere versies)
Ow, enne, Google is your friend; er staan heel erg veel articles/posts over dit onderwerp online...
[ Voor 8% gewijzigd door Rowdy.nl op 07-05-2007 13:15 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Je zal de umask van je ftp daemon moeten aanpassen. Je zal dus even moeten googlen op umask van je FTP-server instellingen
500 "The server made a boo boo"