Aansluiten HD-recorder op digitale tv.

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Er is mij iets niet helemaal duidelijk. Voor zover ik weet zijn er 2 soorten HD-recorders

1. De zogenaamde PVR decoders. Dus een digitale tv decoder met ingebouwde harddisk recorder. Volgens mij kan je kabelleverancier hier beperkingen in opleggen. Dus bepalen wat je wel en niet mag opnemen.

2. De standalone HD-recorders zoals ze in de winkel liggen (Samsungs, Sony's etc).

Mijn vraag :

Stel je hebt digitale TV:

- hoe sluit je dan zo'n standalone recorder (variant 2) aan zodat je DIGITALE tv kunt opnemen (dus niet het analoge signaal).

- En heb je dan geen last van de beperkingen in opnames (dus dat je bepaalde programma's niet mag opnemen van je provider).

- Kun je op een of andere manier nog de EPG (opnemen via de 'digitale tv-gids' van de hd-recorder gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kun digitale TV gewoon opnemen door een van de scart aansluitingen van de decoder in je recorder te steken. Dan kun je gewoon opnemen van een van de externe kanalen van je recorder. Uiteraard moet je dan de decoder wel op het juiste kanaal zetten!

Digitale overdracht van data van decoder naar recorder is gewoon onmogelijk, je zit dus altijd met een analoge conversiestap ertussen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Bedankt ,

Na enig zoeken blijkt hier ook veel info te staan : DVD Recorder en Digitale ontvanger aansluiten

Eigenlijk is een harddisk recorder naar mijn idee dus alleen maar echt nuttig als hij in de decoder zelf zit (met 2 tuners .. net als dat Humax ding) . Want anders moet je je decoder inderdaad continue afgestemd hebben op het betreffende kanaal als je iets digitiaal wilt opnemen. Om nog maar niet te spreken over het time-shiften .. of dat digitaal een beetje werkt met een standalone recorder.

Mijn conclusie : standalone harddisk recorders heb je weinig aan ... de echte toegevoegde waarde komt pas bij een decoder met PVR functie.