Batch clean InterBase database

Pagina: 1
Acties:

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
Hoi, ik heb een vraagje ik wil een interbase 6 database via een batch file opschonen en backuppen waarna ik hem weer restore, dit om de database een beetje snel te houden.

Op dit moment doe ik dat allemaal via IBConsole en dat werkt uiteraard goed alleen wil ik het mijzelf wat makkelijker maken door het via een batch file'tje te automatiseren.

Een BackUp / Restore via Batch uitvoeren is het probleem niet, ook de sql commando's die ik nodig heb om de database op te schonen zijn geen probleem, mijn vraag is kan dit via een batch bestand, ik kan er via google niets over vinden.

Wat dit file'tje doet is een database (.gdb) backuppen (.gbk) met de nodige verrificatie en het maakt een log file'tje aan.
code:
1
2
"C:\Program Files\Borland\Interbase\Bin\gbak.exe" -B -V -user ******** -pas ******** -Y IBBackup.txt %1 %~n1.FBK
pause

Wat dit file'tje doet is een gebackupte database (.gbk) restoren (.gdb) met de nodige verrificatie en het maakt een log file'tje aan.
code:
1
2
"C:\Program Files\Borland\Interbase\Bin\gbak.exe" -C -V -P 8192 -user ******** -pas ******** -Y IBRestore.txt %1 %~n1.gdb
pause

In dat bovenste batch file'tje wil ik eigenlijk de onderstaande SQL regel opnemen.
code:
1
delete from genhist where GH_DATETIM<='20060101'

Weet iemand of dat dit mogelijk is, via de help van gbak kom ik niet veel meer te weten... :?

Verwijderd

Het kan niet met gbak. Maar zoek even op de google groups op ISQL. Dat is de command line tool van InterBase. Net geprobeerd (met interbase 7). Hij neemt ook als parameter textbestanden met SQL opdrachten erin. Misschien dat je daar iets aan hebt.

• digital8
Oké, ga ik even naar kijken, bedankt alvast...

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Kijk ook eens op http://www.firebirdsql.org/index.php?op=doc
Hier is documentatie te vinden over Firebird, aangezien Firebird op Interbase gebaseerd is, is de documentatie veelal ook bruikbaar voor Interbase (met uitzondering van de nieuwere features van Firebird).

• digital8
Bedankt., we zijn op dit moment idd aan het overstappen van Interbase naar FireBird, vandaar ook mijn vraag naar de mogelijkheid tot het automatiseren van sql commando's, we hebben namelijk zo'n 250 projecten door NL die toch wel regelmatig onderhoud nodig hebben dus vandaar.

Ik ga iig die link van je even volgen., bedankt...