PHP - Een pagina up to date houden:

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 13:08
Ik probeer voor mijzelf een admin-panel te maken waar ik dan de text van mijn website kan wijzigen. Ik heb $_post en $_get beiden geprobeerd (admin.php stuurt naar index.php), zij werken wel maar de text van de website gaat verloren nadat ik het weer bezoek.

Wat ik eigenlijk wil is dat de text die ik heb geschreven bij admin.php BLIJFT in index.php.

Op internet heb ik gezocht naar $_cookie en wat informatie gezocht voor $_request. Beiden hebben volgens mij niets mee te maken.

Steam ID: TheLastOttoman

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ben iets duidelijker.

Code ? Goed voorbeeld etc ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat jij zoekt is een index.php die content dynamisch inleest vanaf een database/textfile oid.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees ook eens Welkom in Programming - FAQ en Beleid en probeer aan de hand hiervan je topicstart uit te breiden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TheLastOttoman
dit is de form, de pagina waar in de text moet getypt worden, deze heet test.php:

<form name="form1" method="get" action="index.php">
<textarea name="textarea" cols="50" rows="10"></textarea>
<p>
<input type="submit" name="Submit" value="Submit" />
</p>
</form>

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dit is de hoofdpagina waar de text van test.php in komt te staan deze heet index.php

<?php
$text = $_GET["textarea"];
echo ("$text");
?>

Wat er gebeurd is dat deze text niet opgeslagen blijft op index.php, wat dus wel moet gebeuren.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zet je code eerste eens tussen [php][/php] tags.

Daarnaast wordt elke keer de $_POST informatie uitgelezen en die weergegeven. Jij stuurt niet elke keer die POST gegevens mee, dus kan je het ook niet weergeven. Ik zie dat je echt nog heel erg basic bent met php, dus probeer wat tutorials te volgen en probeer eens iets met dataopslag: een tekstbestand of database ofzo ;)

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 14:50

bvp

LordMistery schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:45:
dit is de form, de pagina waar in de text moet getypt worden, deze heet test.php:

<form name="form1" method="get" action="index.php">
<textarea name="textarea" cols="50" rows="10"></textarea>
<p>
<input type="submit" name="Submit" value="Submit" />
</p>
</form>

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dit is de hoofdpagina waar de text van test.php in komt te staan deze heet index.php

<?php
$text = $_GET["textarea"];
echo ("$text");
?>

Wat er gebeurd is dat deze text niet opgeslagen blijft op index.php, wat dus wel moet gebeuren.
Magic word is hier database!

<form blabla action="datahandler.php">
blal

datahandler.php:

insert into bla values bla bla > textarea.

index.php:

select from bla where bla='bla'

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ja, niet zo gek he. Get en Post variabelen leven voor de duur van een request.
Je moet die data ergens opslaan natuurlijk. Een textfile op de server is al genoeg, maar doorgaans is het handig gebruik te maken van een database.

Als je dit wilt doen, ga je dan aub inlezen op dit gebied, want je kennis lijkt me echt beneden de maat. (Op GoT hopen we anderen te kunnen helpen met complexere problemen dan iets wat in elke beginnerstutorial uitgelegd staat.)

Een andere oplossing is om te gaan voor kant en klare software. Google kan je op dat gebied vast wel helpen. Zoekterm: 'CMS'.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je wilt dat je data bewaard blijft, dan moet je het natuurlijk wel bewaren. Wat je nu doet is dat je het alleen maar afdrukt. Wil je het bewaren, dan zul je de data op moeten slaan in een database of in een bestand.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-12 15:26
Om het even samen te vatten:
Post en Get zijn voor het doorgeven van waardes tussen pagina's.
Voor jouw idee moet de data daadwerkelijke ergens opgeslagen worden.

Redelijk eenvoudig voor deze toepassing is het opslaan en laden uit .txt bestandjes, zoek hiervoor even op php.net op hoe de betreffende functies werken.
Wat op de lang termijn interessanter is om te leren is het gebruik van (My)SQL databases, dit kan je later voor veel meer dingen handig gebruiken.

Verder kun je misschien nog kijken naar TinyMCE, dit doet niets met opslag maar dit kan van je text area een mooie word-achtige wyswig (What You See Is What You Get) editor maken.

suc6

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• TheLastOttoman
Bedank dames en heren, ik was al echter bang van dat 1 van jullie zouden zeggen dat ik mysql moet gebruiken... Maar ja, het moet dan.

Allemaal bedankt.

Edit: Ik heb al onderzoek gedaan en heb ook al twee boeken gekocht. 1 van deze boeken leerde mij hoe ik apache, mysql en php moest installeren, en dat werkte ECHT perfect!!

[ Voor 36% gewijzigd door TheLastOttoman op 07-05-2007 13:46 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
Een database is niet perse nodig, je kan ook naar een file schrijven en dat vervolgens uitlezen. Toch heeft een database vaak vele voordelen, het is vaak net iets makkelijker te gebruiken en je hebt wat meer mogelijkheden. Zo heb ik zelf dit op een vrij eenvoudige manier in elkaar gescript, iets wat met een flatfile een stuk ingewikkelder geweest zou zijn.

• TheLastOttoman
Icey schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:37:
Een database is niet perse nodig, je kan ook naar een file schrijven en dat vervolgens uitlezen. Toch heeft een database vaak vele voordelen, het is vaak net iets makkelijker te gebruiken en je hebt wat meer mogelijkheden. Zo heb ik zelf dit op een vrij eenvoudige manier in elkaar gescript, iets wat met een flatfile een stuk ingewikkelder geweest zou zijn.
Dit is echt mooi, echt.... Heb je dit gewoon gescript met een 'what you see is what you get' plus zelf codes erbij schrijven?

[ Voor 8% gewijzigd door TheLastOttoman op 07-05-2007 13:49 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
Het is gewoon een textarea, TinyMCE javascript plugin voor een stukje html, een paar simpele SQL Query's voor een Insert, Update en Delete en dat was het eigenlijk wel.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Precies, veel spannender dan dat zal een admin niet snel worden. :) Hier is zonder meer wel uit te komen wanneer je gewoon even wat moeite doet door het lezen van een beginnerstutorial of -boek. Veel meer lering dan dat ga je niet uit dit topic kunnen halen, aangezien je basiskennis gewoon nog niet aanwezig is. Doe die eerst eens op, en kijk dan of je dan wel vooruit kan. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.