Toon posts:

Goed AMD Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer es een beetje gespaard, en nu kan ik weer een mobo en een CPU kopen!*D
Ik wil gaan AMDen en natuurlijk ook wel een beetje sneller dan dan toegestaan, dus welk moederbord kan ik het beste gebruiken? Er zijn er nu zo veel :?
Moederbord moet natuurlijk wel een beetje goedkoop zijn, ik ben namelijk nog niet rijk

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MSI K7T PRO 2A of MSI K7T TURBO

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021

• Convoy
  • Laatst online: 28-08 15:30

Convoy

g44p

ga lekker voor de KT7A, super stabiel en rete snel

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
Op woensdag 07 februari 2001 09:49 schreef hetnet het volgende:
http://www.hardwareinfo.net/pcadvies.php?type=h
Kijk daar ff
euwh daar adviseren ze de Chrome Orb.... toch nie helemaal te vertrouwen dus lijkt me

WEBN & chill (@IBKR)

• Sideburnn
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

ik heb zelf de abit kt7a..goed
de nieuwe apox heeft ook een goede review gehad..dussssssssss

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

ik heb een kt7a met 5 pci kaarten erin
draait stabiel, ben zeer tevreden
- DVD kaart, hollywood plus
- Tv kaart, hauppage
- 3com, netwerkkaart
- Amd, netwerk kaart
- SB, live

met een athlon 1.2Ghz

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ZOOO, wat zijn de mensen hier blind, en hebben daarbij ook nog problemen met objectiebve vorming van een mening/antwoord!!!!

Hji vraagt dus niet naar jullie persoonlijke mening!!!!

Hij wilt een goed Bordje die tevens ook goedkoop is, dus MSI.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik zie niet in waarom dat MSI MOET zijn??!!! :?

Een abit K7t is bijna net zo duur en meer positieve reacties in revieuws!

ff toevoeging:

Abit KT7A FL 367
MSI K7T Pro2-A FL 315

niet zo gek veel verschil dus,

Audi A8 W12 6.0

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Uhm een Abit KT7A vind ik erg goed, aangezien hij dus ook 133MHz FSB aan kan... (EN hoger >:)>:))
Hij is ook niet echt duurder te noemen dan die MSI mobo's...

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
ja... Msi of Abit... daar zit ik nou dus ook al een tijdje mee. Ik ben eigenlijk nog steeds niet overtuigd.

- Kunnen beide mobo's op 133mhz draaien? Ik clock niet veel over, dus mun ram heb ik liever op 133mhz dan op 100mhz.

- Is die MSI niet stabieler dan de Abit?

alvast thx.

" Play the violent strings of my symphony "

• BrZ

BrZ

Op woensdag 07 februari 2001 13:52 schreef Symphony-X het volgende:
ja... Msi of Abit... daar zit ik nou dus ook al een tijdje mee. Ik ben eigenlijk nog steeds niet overtuigd.

- Kunnen beide mobo's op 133mhz draaien? Ik clock niet veel over, dus mun ram heb ik liever op 133mhz dan op 100mhz.

- Is die MSI niet stabieler dan de Abit?

alvast thx.
De ABit KT7A kan dus wel 133MHz FSB, de MSI K7T Turbo ook, maar die was toch nog niet uit :?

In ieder geval, het zijn allebei stabiele en goede borden, alleen gaat mijn voorkeur uit naar Abit...

• Symphony-X
Op woensdag 07 februari 2001 13:59 schreef -BrZ- het volgende:

[..]

De ABit KT7A kan dus wel 133MHz FSB, de MSI K7T Turbo ook, maar die was toch nog niet uit :?
eeeeeh. ik had het niet over de MSI K7t Turbo, maar de MSI k7T Pro 2a.

- Ondersteund de MSI k7T Pro 2a nou 133mhz Ram of niet? Dus zonder oc-en.

• BrZ

BrZ

Op woensdag 07 februari 2001 14:11 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

eeeeeh. ik had het niet over de MSI K7t Turbo, maar de MSI k7T Pro 2a.
Die kan dus geen 133MHz FSB (wel 133MHz geheugen trouwens)

• cryptapix
  • Laatst online: 11:38
toch even een vraagje dan
ik heb een abitkt7a al besteld en w8 al een week op mijn mobo. De winkel blijft het uistellen en ik kan ook geen andere abit dealer in Eindhoven vinend :'( nou is dus mijn vraag..
moet ik w88 op die abit kt7a of zou ik voor die msi moeten gaan ? want die hebbe ze wel op vooraad

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 07 februari 2001 14:21 schreef cryptapix het volgende:
toch even een vraagje dan
ik heb een abitkt7a al besteld en w8 al een week op mijn mobo. De winkel blijft het uistellen en ik kan ook geen andere abit dealer in Eindhoven vinend :'( nou is dus mijn vraag..
moet ik w88 op die abit kt7a of zou ik voor die msi moeten gaan ? want die hebbe ze wel op vooraad
Of je koopt het in een andere winkel.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Symphony-X
... de MSI k7T Pro 2a heeft dus geen 133 FSB, maar ondersteund wel 133mhz geheugen?

....:?

Ehhhh, bedoel je dan dat het geheugen op 133 mhz draait, of dat het gewoon op 100mhz draait? Anders gezegd: Dat het geheugen het dus wel gewoon doet op de MSI k7T Pro 2a, maar niet op 133mhz...???

- Zo niet, wat houdt een 133mhz FSB dan in? Wat zijn de voordelen van een mobo die dat wel ondersteund ten opzichte van de MSI k7T Pro 2a?

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 16:57 schreef Symphony-X het volgende:
... de MSI k7T Pro 2a heeft dus geen 133 FSB, maar ondersteund wel 133mhz geheugen?

....:?

Ehhhh, bedoel je dan dat het geheugen op 133 mhz draait, of dat het gewoon op 100mhz draait? Anders gezegd: Dat het geheugen het dus wel gewoon doet op de MSI k7T Pro 2a, maar niet op 133mhz...???

- Zo niet, wat houdt een 133mhz FSB dan in? Wat zijn de voordelen van een mobo die dat wel ondersteund ten opzichte van de MSI k7T Pro 2a?
Dit houd in dat je je proccessor en als het geheugen het toe laat (Dit moet een A-Merk CAS 2 Geheugenmerk zijn( Corsair, Kingston, Dane-Elec)) nog hoger kan opfokken, dus betere prestaties kan krijgen. Mits je een goede koelcel hebt. Tenslotte worden AMD Processoren nog altijd zeer warm.:9~

En wat betreft de meest geschikte Mobo's, gewoon een ABIT KT7a of als je geduld hebt een MSI K7T-Turbo nemen.

Die laatste ga ik ook in mijn nieuwe koelcel stoppen met AMD Athlon 1 Ghz.:9

• arnoman
  • Laatst online: 27-08 10:55
[Newbie & offtopic[
Kan ik op een Abit KT7E een Athlon T-bird 1.2ghz 266fsb plaatsen?
[Newbie]

Verwijderd

[Newbie & offtopic[
Kan ik op een Abit KT7E een Athlon T-bird 1.2ghz 266fsb plaatsen?
[Newbie]

yup

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

officeel niet maar kan wel

eh sorry zal niet meer gebeuren was wat aan het zoeken over de abit kt7a en was vergeten dat het een oude topic was het spijt me :'(

weet namenlijk dat hier weer veel gezeik van komt

Verwijderd

een vriend van me heeft de nieuwe EPOX gehaalt.. hijs goedkoop... kan je mee multiplier tweaken, raid... en van die geile digitale codes op het mobo.. neeh maar hijs goedkoop en m'n kameraad heeft er geen probs mee gehad.. dus go for it.. jah tenzij je geld teveel heb, ga dan voor de abit/asus...see 4 yourself:+

• FutureCow
  • Laatst online: 09:59

FutureCow

(C) FutureCow

waarom MSI of Abit waarom niet de ASUS A7M266 of A7V Kt-266 ???

Verwijderd

a7a266! draait prima ondanks dat gelul over die ali-chipset
fijn bord en netjes te overklokken
1333@1429

• tiguan
  • Laatst online: 11:14
Op vrijdag 06 juli 2001 02:15 schreef Gifted1 het volgende:
a7a266! draait prima ondanks dat gelul over die ali-chipset
fijn bord en netjes te overklokken
1333@1429
Dus toch! Ik wilde dat mobo ook nemen maar iedereen (GoT) raadt het af. Ik wil de boel per se bij MyCom kopen, zit namelijk lekker in de buurt en heeft goeie service maar hebben zeer beperkte keuze wat betreft Socket A mobo's. Waarbij ook nog eens komt dat ik liever een mobo heb dat alvast DDR geheugen ondersteund (het wordt lekker goedkoper met de dag) :9 maar dan neem ik idd lekker dat bordje.

Welk OS draai je trouwens?

Verwijderd

...de a7v133 is nog steeds EEn van de betere moederborden. maar ja, dat is mijn mening....

• tiguan
Op vrijdag 06 juli 2001 02:30 schreef a_LAN het volgende:
...de a7v133 is nog steeds EEn van de betere moederborden. maar ja, dat is mijn mening....
ondersteund geen DDR

• DJT
  • Laatst online: 28-08 11:45

DJT

Als je een stabiel bordje wilt, kan ik de A7V133 van Asus aanraden.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 02:30 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

ondersteund geen DDR
...moet je dat persee zien als een nadeel??.... zoveel voordeel heeft een DDR mobo nou ook weer niet, btw de nu verkrijgbare DDR mobo's zijn bijna allemaal, dat is mij verteld, nogal buggie buggie....

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 03:01 schreef a_LAN het volgende:

[..]

...moet je dat persee zien als een nadeel??.... zoveel voordeel heeft een DDR mobo nou ook weer niet, btw de nu verkrijgbare DDR mobo's zijn bijna allemaal, dat is mij verteld, nogal buggie buggie....
+ dat de perfomance winst miniem is voor extra geld.. tis maar net waar je je geld in wil steken.. ik wacht liever en koop nu een biertje extra en een doosje condooms.. Dit warme weer doet wat met de mens >:)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Abit KT7A zegt een MSI K7T Turbo bezitter.

Verwijderd

Heb al 4 pc's in elkaar gezet met Athlon TB's 1333 (266) met Asus A7M266's, geen problemen, snel en stabiel.
Overklokken lekker simpel.

Maar ik blijf dan natuurlijk een Asus fan :)

• tiguan
OK, geen DDR bordje dan. Maar nu heb je ook nog 2 verschillende Thunderbirds, nl. 200MHz of 266MHz. Kan elk Socket A moederbord dit aan? Of is de 266MHz versie speciaal voor DDR?

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Asus A7V133-R, werkt gewoon super! Lekker stabiel en weinig install probs :)

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Op vrijdag 06 juli 2001 10:07 schreef Wannapuf het volgende:
OK, geen DDR bordje dan. Maar nu heb je ook nog 2 verschillende Thunderbirds, nl. 200MHz of 266MHz. Kan elk Socket A moederbord dit aan? Of is de 266MHz versie speciaal voor DDR?
Alleen Socket A mobo's met de KT133A chipset ondersteunen 133/266 mhz bus, de KT133 (zonder A) dus NIET (Die haalt max 107 mhz ofzow)

Je kan een gewone 200 MHZ TB op 266 MHZ laten draaien. Mijn TB1200 met 200 FSB loopt nu gewoon op 9x133 :)

webOS all the way!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
en de asus a7v133 dan?

• tiguan
Op vrijdag 06 juli 2001 10:18 schreef het_beest het volgende:
en de asus a7v133 dan?
Ja dat mobo had ik ook op het oog. Volgens de AMD site is van de ASUS mobo's de A7M266 en de A7V133 het beste voor de TB 1GHz 266MHz.

Ik denk dat ik voor A7V133 ga.

Je kon trouwes ook nog kiezen voor ATX en uATX. Weet iemand toevallig wat uATX is?

• Hermanvh

Hermanvh

Op vrijdag 06 juli 2001 10:07 schreef Wannapuf het volgende:
Alleen Socket A mobo's met de KT133A chipset ondersteunen 133/266 mhz bus, de KT133 (zonder A) dus NIET (Die haalt max 107 mhz ofzow)

Je kan een gewone 200 MHZ TB op 266 MHZ laten draaien. Mijn TB1200 met 200 FSB loopt nu gewoon op 9x133 :)

webOS all the way!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

de Asus A7V KT-266
heeft deze niet DDR en Sdram???
2 ddr en 2 sdram

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja dat klopt. Maar je neemt natuurlijk DDR.
gooi der geen oude sdram bij want dat draait ook meteen je ddr op sdram snelheid.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Op vrijdag 06 juli 2001 11:58 schreef Dinictus het volgende:
Ja dat klopt. Maar je neemt natuurlijk DDR.
gooi der geen oude sdram bij want dat draait ook meteen je ddr op sdram snelheid.
dus als je PC2100 DDR erinstop en PC100 SDram loopt dat ddr ook op 100 IPV 133???

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Met slag om de arm: maar volgens mij wel hoor!

Zijn er nog tweakers die hier uitsluitsel over kunnen geven?

Op mijn oude MOBO kon ik ook edo en sdram gooien, als je beide had, ging het sdram gewoon op 66 hoor.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01

sll

Op vrijdag 06 juli 2001 10:24 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Je kon trouwes ook nog kiezen voor ATX en uATX. Weet iemand toevallig wat uATX is?
uATX = micro ATX.

Een kleiner formaat ATX moederbord met minder DIMM- en PCI-sloten (en soms geïntegreerde video etc.) Goedkoper, maar het systeem is minder goed uitbreidbaar.

Micro ATX borden zie ik trouwens weinig in winkels liggen; worden zeker meestal gebruikt door OEM's.

• arnoman
  • Laatst online: 27-08 10:55
Uhh, onofficieel kan er dus op een Abit KT7E een 1.2ghz 266fsb. En op dit moederbord kan dus ook 'gewoon'sdram geheugen?

Maar ik heb liever een moederbord waarop officieel een 1.2ghz t-bird opkan.

Ik wil mijn mobo+ proc. bij www.europc.nl bestellen, na ja ik, een kennis van mij mag via een pcprive achtig project daar een nieuwe pc kopen (excl. btw :) ) en nu heeft hij geregeld dat ik ook mee mag bestellen.
En daarom moet ik kiezen uit de moederborden die beschikbaar zijn op www.europc.nl .
aub advies...

Verwijderd

Mijn Advies voor een kt133 bord(200fsb) Msi kt7-pro2a heel fijn en stabiel bordje en helemaal niet duur..

Kt133a tja is moeilijk.. UIt ervaring kan ik zeggen is dat het bordje wat ik nu heb(zie sig) Echt heerlijk werkt geen rare dingen gehad en perfect met overklokken al moet je het nog met dipswitches doen.. Maar daar hou ik van :)
Pagina: 1