Mijn ouders hebben een xp mce machine staan, en nu staat hij al maanden op een afschuwelijke kwaliteit beeld, sinds ze een breedbeeld lcd hebben gekocht. Dit kwam omdat je anders enorme zwarte randen ziet rondom het beeld, en de aspectratio was 'bij elk kanaal weer verschillend', Dit losten ze dan op met behulp van de televisieautoaspect, maar dit geeft een enorme kwaliteitsvermindering. Nu heb ik er even mee gespeeld, de resolutie opgekrikt, de autozoom uitgezet en gekeken hoe ik die balken weg kon krijgen, en nu ben ik erachter gekomen dat op de nederlandse televisie er eigenlijk twee 'standaarden' gebruikt worden. 4:3/16:9 Anamorphic (geloof ik dat het heet), en echte 16:9 signalen. Nu is het zo dat het ene signaal beeldvullend is op zoominstelling 3, en het andere signaal op zoominstelling 2. (onder de 'meer info' knop) Nu is het natuurlijk ontzettend vervelend als je voor elk kanaal weer de zoominstellingen moet wijzigen, want de ene is 2 en de andere is 3. Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar dat m'n mce die zoominstellingen per kanaal onthoudt?