Toon posts:

informatique ps-systeem InPower

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag. Ik overweeg een samengesteld pc-systeem aan te schaffen bij informatique.nl. Ik heb geen zin om alles bij elkaar te zoeken en samen te stellen. Ik heb er simpelweg onvoldoende kennis van. Ik heb alleen 1 twijfel. De grafische kaart heeft maar 256 mb, dat heb ik nu ook op mijn pr9800 van ati zitten.

specs:
Behuizing: Antec NSK4400 MidiTower, Zw/Zlv, 380W, ATX
Moederbord: Asus P5B, S775, iP965, 4xDDR2, PCIe, ATX
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz, S775, 4MB, Box
Proc.Cooler: Cooler wordt bij de processor meegeleverd
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 320GB,7200rpm,16M,SATAII
Diskdrive: Informatique 12 in 1 Cardreader, 3.5", Zwart
Geheugen: 1x Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-4200
Videokaart: Asus EN8600 GT 256MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe
Toetsenbord: Toetsenbord en muis niet inbegrepenMicrosoft Comfort Curve 2000, Value Pack oemMicrosoft Ergonomic Value Pack, oemMicrosoft Wireless Optical Desktop 3000, oem +
Geluidskaart: Geluidskaart is geintegreerd op het moederbord
CD-Rom: Lite-On LH-16D1P DVD-Rom 16x48x, zwart, PATA
CD-ReWriter: Lite-On LH-18A1P 18x8x18x DVDRW, Zwart, PATA
Netwerkkaart: Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord
Controller: S-ATA controller is geintegreerd op het moederbord
Besturing: Microsoft Windows Vista Home Premium NL, 32b, oem

Het komt er dus op neer dat ik me afvraag hoe belangrijk het geheugen van de video kaart is. Mijn ervaring met pc-systemen is dat ze vaak te veel processor snelheid hebben, en te weinig werkgeheugen. dat lijkt hier wel ok te zijn, maar hoe zit eht met die verhouding bij mijn videokaart?

overigens, dit apparaat kost 950 eu, excl monitor.

Verwijderd

Je zegt excl monitor, weet je al wel welke monitor je koopt of heb je er zelf 1?

256MN zegt over het algemeen zeer weinig bij een videokaart. Ik vraag naar je monitor, omdat de resolutie te maken heeft met hoeveel mb's je nodig hebt. Wil je op een hoge resolutie te werk gaan dan kan je beter 512mb nemen. Maar als je gewoon vrolijk op 1280x1024 te werk gaat dan is 256 meer dan genoeg..

Verwijderd

Topicstarter
Acer AL2016WB, 20''WideTFT, 5ms D-Sub, Zilver/Zwart

Max. Resolutie 1680x1050 pixels

de meeste games zijn op 1280 toch prachtig?

als ik hogere resoluties wil gaan draaien bij zware games, dan moet ik volgens mij ook gewoon meer geld uit gaan geven. en dat gaat niet lukken.

binnen mn budget van 1200 is dit dan toch een goede keuze?

het gaat mij er om dat ik niet een pc koop die op een bepaald punt ontzettend te wensen over laat, waardoor de overall prestaties onnodig dalen.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 12:23 ]

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

Voor die prijs is het een hele goede pc :)

Misschien dat je als je erop wilt gaan gamen je een andere muis en keyboard moet nemen. Degene die je nu hebt zijn draadloos en betwijfel de kans is dat vrij reeel dat je lag krijgt met gamen.

Als je per se een draadloze muis wil zou ik iets in de richting van de Logitech G7 nemen. Deze geeft geen lag.

Je hoeft je in ieder geval geen zorgen over de videokaart te maken. Deze trekt het wel ;)

Suc7 ermee ;)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. ik ga hem kopen. ik ben het uitzoeken van dingen helemaal zat. mag blij zijn dat ik het kan betalen.