Vraag over hosting...

Pagina: 1
Acties:

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 17:21
Ik heb een vraag, wat kan is de beste keuze?

Bij Xantron Online de Premium Server voor 65 Euro per maand
http://www.xantron.de/ind...task=view&id=17&Itemid=83

OF

Bij Webtropia.com / fast IT de Root-Expert voor 78 euro per maand
https://www.webtropia.com/home/root-server/details.html

Kwa snelheid van de server is webtropia beter. kwa backbone is xantron beter
bandbreedte beide onbeperkt...
kwa opslag, bij het zelfde bedrag per maand is dat ook gelijk. (bij xantron bijbetalen voor meer HD)
xantron 1000Mbit kaart webtropia 100Mbit kaart...
beide minimaal 99% uptime... webtropia heeft sommige servers al 3 jaar lopen op 100% uptime (volgens klaten op duitse forums)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 19:25

Blauw

De Schreeuw

Ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je er mee wilt gaan doe.

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 21:15
1000Mbit halen richting het internet op zo'n machines is een utopie. Als je machine al niet de beperkende factor is, dan gaat dit zeker het netwerk zijn. Je zal wel wat kunnen pieken, maar denk dan maar eerder richting de 100Mbit.

Over uptime, dit hangt in de meeste gevallen af van de programmatie van de klant e.d. Elke fatsoenlijke provider heeft stroomgeneratoren e.d. om te zorgen dat een machine nooit uitvalt. Als hier een colocatie machine op z'n knieën gaat dan is het voor zo ver ik me herinner altijd door fouten van de klant zelf geweest.

Laat je dus zeker niet beinvloeden door hoge getallen en magische cijfers, maar bekijk realistisch wat je nodig hebt en wat mogelijk is.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

99% uptime is belabberd, ben je alsnog 3.65 dagen per jaar kwijt aan downtime.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:48
En in het ergste geval zijn die 3,65 dagen achter elkaar...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• knoore
Dus opzich is de webtropia goed?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
hangt er vanaf wat je wilt doen met de hosting ...

aanvulling op het weinig verteld antwoord hieronder:
hiermee is het niet zozeer de code die je gebruikt (.html,.jsp,.php,.asp) die ik bedoel, maar waartoe die hosting gaat dienen.

een foto-site zoals flicker, een online members site zoals meetic, een filmpjes site zoals youtube, ...
of een blog-site voor vrienden, een site voor een clan, ... ?

maw:
verwacht je veel volk en/of verwacht je veel trafiek / gebruiker ?
(naargelang je telkens no limit kiest verwacht je waarschijnlijk veel trafiek)
wat zijn de gevolgen voor jou als de site er bv 3,5 dag uitligt ?
veel interneationale bezoekers? (peering/backbone-connectie's kunen dan rol spelen)

denk over zulke dingen na voordat je een host kiest - het php-gebaseerde is bijzaak
php draait op linux- en windows-servers...

en over die details moet je zelf beslissen en alles afwegen, of je moet iets meer info hier geven dan kunnen wij je ook beter helpen....

[ Voor 90% gewijzigd door soulrider op 07-05-2007 16:41 ]

• knoore
uhhm...
vooral PHP gebasseerde websites.

Het kan hoogstens overkill zijn, ik neem aan dat zo'n server wel wat aankan :)

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:27

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

let maar op met dat onbeperkte dataverkeer:

Hallo, bedeutet Traffic inklusive, dass ich unbegrenzten Traffic zur Verfügung habe und dass keine Extrakosten anfallen?

traffic inklusive heißt, das man sich bei 50GB traffic z.B. keinen Kopf machen muss ob man etwas drauf bezahlt.

Verwijderd

Misschien een beetje off topic..

Net een nieuwe laptop binnen, windows vista, interne wlan. Vanmiddag prima internet. Vanavond ineens problemen:
Er kan geen verbinding met de externe host microsoft www.microsoft.com(207.46.19.190)

Met mijn oude laptop, met windowsXP en externe wlan, geen enkel probleem..

Iemand enig idee waar het aan zou kunnnen liggen/wat ik zou moeten doen?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:18:
Misschien een beetje off topic..

Net een nieuwe laptop binnen, windows vista, interne wlan. Vanmiddag prima internet. Vanavond ineens problemen:
Er kan geen verbinding met de externe host microsoft www.microsoft.com(207.46.19.190)

Met mijn oude laptop, met windowsXP en externe wlan, geen enkel probleem..

Iemand enig idee waar het aan zou kunnnen liggen/wat ik zou moeten doen?
echt wel ver off-topic:

wat je eraan kan doen: een eigen topic openen ipv een ander topic te kapen met een vraag die totaal niet in de richting van dat topic ligt ;)
en in je eigen topic dan vertellen of je ook iets hebt veranderd aan een firewall
(en/of die geïnstalleerd dan wel actief is of niet) en/of je kan pingen naar die host of dat ip ?
(en waarom met je andere pc testen op 'externe' wlan ? hang die eens aan hetzelfde wlan - speelt geen rol of het intern of extern kaartje is .... extern wlan = ander wlan - en dus een vrij onnuttige test:
test je vista pc op een ander wlan, en/of test met je win xp op hetzelfde wlan - anders is het nutteloos zoiets te vermelden ;) )

en mss krijg je dan hulp (als die onder de jusite groep staat zijnde netwerken)

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 09-05-2007 19:09 ]

Pagina: 1