Toon posts:

Goede collagefreeware?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dankzij de vele posts in dit forum al veel goede collagefreeware gevonden, maar helaas nog niet wat ik zoek...

Ik wil 55 foto's van verschillend formaat (en zowel landscape als portrait orientatie) samenvoegen in een grid tot één afbeelding, echter zonder witte tussenruimtes. Het is allemaal grafica, dus kleine aanpassingen in de lengte-breedteverhoudingen van de afzonderlijke afbeeldingen zijn niet zo erg, maar ik wil ze niet allemaal tot hetzelfde formaat terugbrengen. Omdat de collage op groot formaat (A2) moet worden afgedrukt, wil ik ook niet teveel compressie (eigenlijk liefst helemaal niet). Iemand ideen?

Niels

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-01 22:10
Als je beschikt over een linux-machine of cygwin met de netpbm-toolkit, is pnmmontage misschien een idee:

NAME
pnmmontage - create a montage of portable anymaps

DESCRIPTION
Packs images of differing sizes into a minimum-area composite image, optionally pro-
ducing a C header file with the locations of the subimages within the composite image.

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:35

master6464

Who's General Failure?

bedoel je zoiets klik
of meer zoiets als dit:Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/20/72399346_d1bed847dc.jpg?v=0
(de grid-maker van google picasa)

[ Voor 8% gewijzigd door master6464 op 07-05-2007 15:24 ]

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Dank, master; zal even naar Galleria kijken. Picasa doet idd wel collages zonder wit, maar niet met foto's van verschillend formaat... of zie ik iets over het hoofd?

groet,
Niels

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 17:11 ]