ik heb de zelfde situatie
zelf gebruik ik
Huis 1: Linksys Wireless Router WRT54GS v1 + HGA7T (setje antenne met +7dBi versterking).
Huis 2: Linksys Wireless Router WRT54GL v1.1
Allebei met firmware HyperWRT+Thibor15c en signal strenght op 100% (default was 50%, dus zal ook wel zo zijn met originele Linksys firmware).
Bij mij staat huis 1 en huis 2 zo'n 50 meter van elkaar af. Router bij huis 1 staat in de woonkamer, op het plafond geplakt/vastgemaakt. In huis 2 staat de router ook in het midden, ook zelfde plek vastgemaakt. Door zo'n 5 muren en 2 plafonds heen (huis 1 is beganegrond en huis 2 is 2e verdieping appartement). Sterke signaal en haal er zo'n 1.3MB/s stabiel mee.
Draait nu een maandje, geen een keer uitgevallen of signaal loss gehad (pc bij huis2 staat ook 24/7 aan). Uiterst stabiel dus.
Beide routers staan in de WDS mode. Ze communiceren dus met elkaar en je kan tegelijkertijd ook nog andere apparaten wireless aan verbinden.
Internet hangt aan de GS.
Ik wou eerst ook voor huis 2 een AP kopen ipv de Router. Maar met de HyperWRT firmware is dat ding net zo goed als een volledige AP. AP heeft maar 1 ethernet port, terwijl de router 4 heeft. Handig dus. AP is geloof ik ook duurder dan de router.
[
Voor 4% gewijzigd door
The Conman op 07-05-2007 13:27
]