Toon posts:

[HTML/CSS] Kolomlayout met doorlopende zijbalk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil een klein websiteje maken met een kolomlayout maar heb een probleem. Ik weet niet precies hoe ik dit moet realiseren: Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/6493/flapsi4.th.png

De boven- en onderbalk (groen) zijn geen probleem. Een zijbalk (rood) is ook niet zo'n probleem meestal, maar ik vraag me af hoe ik kan zorgen dat de zijbalk altijd even lang is als het blok waar de content in komt (blauw).

Omdat ik geindoctrineerd ben met het idee dat tables voor layouts slecht zijn wil ik die niet gebruiken (zowel, dan is het makkelijk) maar met divs. Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Als je veel content hebt en/of de site niet het hele scherm hoeft te vullen bij weinig content, dan kan je eens kijken naar "faux columns"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier wat gevonden waar precies gedaan wordt wat ik wilde:
Hiero

Verwijderd

Topicstarter
Wat mooi is aan deze methode is dat als de content uitrekt naar beneden, de zijbalk dat ook doet. Echter als het tegenovergestelde gebeurd (de zijbalk is langer dan de inhoud) dan heeft het alsnog het ongewenste effect.

Toch jammer dat zoiets simpels (in gedachte en 'op papier') met zoveel gehack en dergelijke tot stand moet komen en dan ook nog eens niet goed werkt. Als ze nou eens tables uitvinden die je wel voor layout 'mag' gebruiken. =P