"Wakoopa is een website waarop de gebruiker kan zien welke software hij of zij zelf het meeste gebruikt. Daarnaast kan ook een kijkje in de keuken van een ander genomen worden. Het idee is dat je een klein programma op je computer installeert (Wakoopa Tracker), die bijhoudt welke software draait en dit post op de website. Via de Wakoopa website kun je doorklikken naar anderen die dezelfde software gebruiken en bijvoorbeeld zien wat je vrienden allemaal gebruiken. Speelt één van je vrienden de hipste game van dit moment, dan weet je dat nu meteen. Het kan enorm handig zijn om te zien welke kleine tools door wie gebruikt worden. Zo is TextMate onder de Mac is een tool die pas echt ontdekt werd toen deze in een demofilmpje gebruikt werd, met Wakoopa was al eerder te zien geweest dat een dergelijke tool veel gebruikt werd.
Wanneer de Wakoopa Tracker eenmaal heeft geinventariseerd welke software je gebruikt wordt dit zichtbaar in je Wakoopa profiel. Per programma is ook zichtbaar welke versie er beschikbaar zijn en of je dus al de laatste versie gebruikt. Daarnaast kan je buddies toevoegen aan je profiel, true web 2.0! De tracker is er in een Windows en Mac variant."
Bron: Blueace.nl
http://wakoopa.com
Ik gebruik sinds vanochtend deze tool, en het is echt ideaal om je software te inventariseren. Zo weet ik na een herinstallatie van m'n systeem precies wat ik er weer op moet zetten
De vraag is natuurlijk, wat vinden jullie ervan, en vooral, hoe gebruiken jullie het?
Wanneer de Wakoopa Tracker eenmaal heeft geinventariseerd welke software je gebruikt wordt dit zichtbaar in je Wakoopa profiel. Per programma is ook zichtbaar welke versie er beschikbaar zijn en of je dus al de laatste versie gebruikt. Daarnaast kan je buddies toevoegen aan je profiel, true web 2.0! De tracker is er in een Windows en Mac variant."
Bron: Blueace.nl
http://wakoopa.com
Ik gebruik sinds vanochtend deze tool, en het is echt ideaal om je software te inventariseren. Zo weet ik na een herinstallatie van m'n systeem precies wat ik er weer op moet zetten
De vraag is natuurlijk, wat vinden jullie ervan, en vooral, hoe gebruiken jullie het?
[ Voor 6% gewijzigd door Kvn op 07-05-2007 10:32 ]