Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wakoopa, wat vinden we ervan?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 10:32
"Wakoopa is een website waarop de gebruiker kan zien welke software hij of zij zelf het meeste gebruikt. Daarnaast kan ook een kijkje in de keuken van een ander genomen worden. Het idee is dat je een klein programma op je computer installeert (Wakoopa Tracker), die bijhoudt welke software draait en dit post op de website. Via de Wakoopa website kun je doorklikken naar anderen die dezelfde software gebruiken en bijvoorbeeld zien wat je vrienden allemaal gebruiken. Speelt één van je vrienden de hipste game van dit moment, dan weet je dat nu meteen. Het kan enorm handig zijn om te zien welke kleine tools door wie gebruikt worden. Zo is TextMate onder de Mac is een tool die pas echt ontdekt werd toen deze in een demofilmpje gebruikt werd, met Wakoopa was al eerder te zien geweest dat een dergelijke tool veel gebruikt werd.

Wanneer de Wakoopa Tracker eenmaal heeft geinventariseerd welke software je gebruikt wordt dit zichtbaar in je Wakoopa profiel. Per programma is ook zichtbaar welke versie er beschikbaar zijn en of je dus al de laatste versie gebruikt. Daarnaast kan je buddies toevoegen aan je profiel, true web 2.0! De tracker is er in een Windows en Mac variant."

Bron: Blueace.nl

http://wakoopa.com

Ik gebruik sinds vanochtend deze tool, en het is echt ideaal om je software te inventariseren. Zo weet ik na een herinstallatie van m'n systeem precies wat ik er weer op moet zetten :)

De vraag is natuurlijk, wat vinden jullie ervan, en vooral, hoe gebruiken jullie het?

[ Voor 6% gewijzigd door Kvn op 07-05-2007 10:32 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
De website ligte en beetje plat. Verder wil ik ook wel zoiets proberen. 't Is inderdaad wel handig om bij de mensen die hetzelfde tooltje als jij gebruiken te zien wat ze zoal nog meer geinstalleerd hebben.

• Kvn
De site heeft inderdaad problemen met de hoge bezoekersaantallen, maar dat komt wel goed denk ik :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Ik vind het wel een beetje dubieus dat anderen ook kunnen zien wat jij zoal geïnstalleerd hebt op je computer..
En als ik naar configuratiescherm -> software ga, zie ik toch ook al wat er is geïnstalleerd? Hoewel het opzich wel handig is om te kunnen checken of er ook nieuwere versies zijn van die programma's :)

[ Voor 20% gewijzigd door Haan op 07-05-2007 10:35 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Kvn
Nouja, het is meer zoals de poster voor je zei, je ziet ook wat anderen gebruiken in combinatie met je favoriete tool, het lijkt me dat je zo een hoop kan ontdekken. En als je bang bent dat andere je dubieuze pr0ntool zien, moet je het er niet op zetten ;)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:23
Haan schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:34:
Hoewel het opzich wel handig is om te kunnen checken of er ook nieuwere versies zijn van die programma's :)
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

werkt prima hier..

• Kvn
:) Sure, maar zolang je aptitude niet in Windows hebt gaat dat toch lastig werken. Om over het teksbased command-line updaten in Debian maar niet te spreken :X

[ Voor 31% gewijzigd door Kvn op 07-05-2007 10:46 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even tussendoor:
Wat heb je hieraan? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Kvn
Ik vind het behoorlijk handig om een online overzicht van m'n tooltjes te hebben, zonder dit steeds zelf online te moeten plaatsen. Het beloofde tracken van nieuwe versies is ook geweldig.

I rest my case :)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Kvn schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:56:
Ik vind het behoorlijk handig om een online overzicht van m'n tooltjes te hebben, zonder dit steeds zelf online te moeten plaatsen. Het beloofde tracken van nieuwe versies is ook geweldig.

I rest my case :)
Ik heb 'm ook geinstalleerd. Op deze manier vind je ook nog eens andere handige tools. Heb trouwens ook een GOT-team aangemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door smeerbartje op 08-05-2007 16:55 ]

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 11:55
In "de pers" stond vanochtend een artikel over Wakoopa Waarin stond: (1 na laatste alinea)
... en het doorverkopen van gebruikersinformatie aan softwareontwikkelaars. ...
Ik hoop niet dat dat in conflict gaat komen met
We will never sell your private data to a third party
wat bij privacy op wakoopa.com staat.

Ik ben ook lid geworden, zomaar om te kijken hoe het bevalt. Ook ben ik lid van het tweakers team. Misschien dat er ook weer een strijd losbarst om de statistieken, net als bij whatpulse en dpc enzo...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Ik vind het handig om te zien waar ik mijn tijd allemaal aan verdoe :)
[b][message=28607038,noline]Misschien dat er ook weer een strijd losbarst om de statistieken, net als bij whatpulse en dpc enzo...
Wat was er gebeurd bij whatpulse en dpc?
Pagina: 1