Netwerk + FastADSL + Sharing?

Pagina: 1
Acties:

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:56
Als het goed gaat, en de godem me gunstig gezind zijn heb ik vanaf a.s. vrijdag een fastADSL verbinding thuis. (Yay!)

Ik heb een netwerk van vier pc's - NT (webservertje), 2xWin98 en Win98SE. De planning was om de ADSL verbinding op een van de twee win98 dozen aan te sluiten (K6/233, 64mb), want die doet op het moment toch niets nuttigs.

Is het nuttig om deze bak te upgraden naar Win98SE? (Ik meen iets gelezen te hebben over Win98 en problemen met netwerk/ADSL)

Nu zul je begrijpen dat ik weinig zin heb om op alle vier de pc de ADSL client te installeren (hub en kabels zijn tenslotte al aanwezig), dus sharen is makkelijker.

WinRoute, WinShare etc -- er zijn bergen programma's om dat te doen. (Nog nooit geprobeerd en ben dus wel benieuwd of dit goed werk. Zijn er mensen met ervaring op dit gebied?)

Alle hulp en eventuele ervaringen zijn welkom. (Het is MxStream, uiteraard, in Groningen. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Verwijderd

Als je het via sharing doet, gebruik je dus wel de snelheid van je abbo, maar slechts 1 van de 4 accounts. Als je op een andere pc ook inbelt (via de hub) krijg je dus daar ook een apart ip op, kun je een dedicated ftp maken ofzo.
Ik heb het geheel zelf via Wingate lopen nu. De eerste proxy draaide op W95 en zelfs dat ging prima. Nu op 98. Ik heb wel de nodige problemen met mxstream, maar niet met Wingate en deze manier van sharen opzich. Het is allemaal redelijk eenvoudig en het werkt prima. Ik denk dat je mijn suc6wensen meer nodig zult hebben voor mxstream...