Toon posts:

Geheugen bijplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een asus P5LD2-VM moederbord met 2 corsair 512mb geheugen reepjes erop, deze zijn volgensmij niet van dezelfde serie maar wel van hetzelfdde type. In mijn moederbord heb ik 2 zwarte en 2 gele geheugenslots. Als ik beide geheugen allebei in de gele doe zegt hij dat het dual channel is, maar mijn systeem wordt onstabiel. Als ik mijn geheugen een in de zwarte en een in de gele doe dan is het geen dual channel en wel stabiel.
Nu wil ik geheugen bij gaan kopen, maar nu weetik niet wat ik het beste kan doen: Of 2x512 losse erbij kopen en die dan erbij zetten(maar ik weet niet of hij dan stabiel blijft. Of een dual channel kitje van 2x512mb kopen en dan het andere geheugen eruit laten.
Wat vinden jullie die verstandigste optie? Dit geheugen is ook maar 533mhz dus als ik een kitje koop neem ik er ook een met wat meer snelheid.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 21:45
ik zelf zou 2x1024MB doen, en dan die 2x 512 verpatsen

My favorite programming language is solder.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:21

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als je echt op veilig wilt spelen en dual channel wilt hebben, dan zou ik je aanraden gewoon een dual channel setje te kopen. Daar zijn ze voor bedoeld. :) Dat andere geheugen kan je dan of verpatsen of in een andere box gebruiken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Je wilt dus: of van 1GB naar 2 GB, of van 1 GB naar 1 (andere) GB :? of bedoel je met de tweede optie dat je 2 x 1024 MB koopt?
Sowieso lijkt het me nuttig te achterhalen waarom je systeem instabiel wordt als je de geheugenreepjes in dual channel plaatst. Dan is dus je moederbord óf je geheugen niet helemaal lekker...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik weet niet of mijn moederbord 2x1024 aankan want in de handleiding staat dat hij niet met geheugenmodules werkt die uit 128mb chips bestaan

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Trinsec schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:43:
[...]
een dual channel setje te kopen. Daar zijn ze voor bedoeld. :)
Die setjes zijn niets anders dan een setje van 2x 1GB (of andere eenheid uiteraard) waar ze een naamkaartje aan gehangen hebben alsof 'het er speciaal voor bedoeld is'. Koop 2x los 1GB en je hebt exact hetzelfde..

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:21

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

SoaDmaggot schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:44:
[...]

Die setjes zijn niets anders dan een setje van 2x 1GB (of andere eenheid uiteraard) waar ze een naamkaartje aan gehangen hebben alsof 'het er speciaal voor bedoeld is'. Koop 2x los 1GB en je hebt exact hetzelfde..
Behalve dan het feit dat de timings etc precies hetzelfde zijn waardoor je dus niet naar dezelfde type hoeft te zoeken. Dat is wat ik bedoelde. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook zo als ik de geheugen modules van slot omwissel dat de processor minder ver overklokt fsb 165 haalt hij maar ipv 171

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dit geheugen erin laat en dan nog een kit van 2x512mb erbij doe.
Zal dat goed gaan?
En maakt het uit of die kit van een ander merk is?
Pagina: 1