[OOo Draw]Meer lijnen op een kant van een blok aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik wil met OOo Draw een schema maken van een thermodynamische cycle. Nu heb ik ook een warmtewisselaar nodig, en loop tegen een probleem aan. Voor de warmtewisselaar gebruik ik een rechthoekig blok. Standaard kan je met een rechthoekig blok één pijl laten aansluiten op elke kant. Dus in het midden van de bovenkant, midden van rechterkant enz.

Nu moet ik voor de warmtewisselaar twee pijlen links en twee pijlen rechts laten aansluiten. Dus niet één op 50%, maar twee op 33% en 66% van het lijnstuk zegmaar.

Ik heb niet kunnen vinden hoe je de eigenschappen van zo'n blok kan veranderen om meerdere lijnstukken te laten aansluiten. Heeft iemand een idee?

Verwijderd

net zoals in ms powerpoint is het aantal connectoren beperkt tot 3 per lijnstuk. je zal handmatig met gewone lijnen aan de slag moeten, en hopen dat je de (gegroepeerde) objecten in het diagram niet te veel moet verplaatsen.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben er nu wel (gedeeltelijk) uit. Je kan namelijk twee rechthoeken onder elkaar plakken, dan heb je van elke rechthoek een zijde die je kan gebruiken om aan te sluiten.

Het vervelende is dan weer wel dat je het niet kan groeperen of samenvoegen want dan worden de twee losse aansluitpunten ook doodleuk samengevoegd tot een :(