Backup programma(s) met RAID

Pagina: 1
Acties:

• Ellhound
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 19:04
Ik heb op dit moment 2 WD Raptor 150 GB schijfjes in RAID0 op mijn onboard Silicon RAID controller, maar ik heb me laten vertellen dat als ik overstap op mijn (ook onboard) Nvidia RAID controller, dat ik dan hogere snelheden kan krijgen. Dus ik wil overprikken op de andere RAID controller.
Nu het probleem - Ik wil een backup maken van de data op de RAID array. Er staan 2 partities op, waarvan 1 mijn OS op staat.

Ik zoek dus een programma waarmee ik een backup kan maken, en dan booten van CD / Floppy om de backup op mijn RAID array terug te plaatsen. Ik heb hier Symantec Ghost Solution Suite v2.0 liggen, maar ik weet dus niet of ik daarmee de backup op mijn RAID array kan terug plaatsen.
De backup gaat trouwens op een andere HD dus ik heb geen USB ofzo nodig.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Is het belangrijkste op een DVD fikken of andere HD zetten niet wat handiger?

Bij gebruik van een andere controller kan je niet zomaar een Raid array terugzetten, op de data na, maar niet een 1:1 kopie geloof ik.

Maar maakt die Nvidia raid niet gewoon gebruik van ook een Sil controller maar dan met Nvidia Bios :?

• Ellhound
De reden dat de Silicon controller langzaam is is omdat deze op PCI bus zit aangesloten, en die van nvidia direct met de chipset verbonden.
En, ik weet dat ik de RAID array niet over kan plaatsen op een andere controller, dat is de reden dat ik een backup wil draaien van de 2 partities, en die op een andere schijf te plaatsen (die niet in een RAID array zit). Ik voel er namelijk niet veel voor om weer een paar dagen bezig te zijn met het overnieuw installeren van windows + progs + tweaks

Ik ga dus eerst backup maken, dan RAID array weggooien, schijven over op andere RAID controller, en nieuwe array aanmaken, dan de backup partities terug plaatsen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Installeer dan wel alvast de VIA raid driver voordat je je image trekt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

alt-92 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:03:
Ben ik het volledig mee eens ! Scheelt een hoop tijd en werk om er achter te komen dat dat het probleem is ;)

Self reflection is the school of wisdom

• Ellhound
alt-92 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:03:
Bedankt voor de tip, daar had ik nog niet aan gedacht :X

Maar, iemand enig idee of ik met ghost backups van een raid array kan maken en terugzetten ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ellhound schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:58:
[...]

Bedankt voor de tip, daar had ik nog niet aan gedacht :X

Maar, iemand enig idee of ik met ghost backups van een raid array kan maken en terugzetten ?
Het kan wel maar het is niet officieel ondersteund (lees de Ghost-FAQ's maar eens).

Investeer anders in een licentie Acronis TrueImage Workstation. Kost iets van 8 tientjes ofzo maar werkt als een trein. Via www.acronis.nl kan je ook ff bellen want vaak willen ze wel een fully functional trial aan je verstrekken. Heb het zelf ook; is een fijne en snelle oplossing voor backups naar verschillende media.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2007 18:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1