[XP/MCE] Zichtbaarheid pc's icm NIS 2007

Pagina: 1
Acties:

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Hallo,

Ik heb een zeer vervelend probleem, maar wellicht dat iemand hier er een antwoord op heeft. Ik hoop het, want ik kom er zelf zo niet meer uit.

Een klant van mij heeft een netwerk met één desktop (Windows XP Home) en drie laptops (Windows XP Media Center Edition 2005). Ze staan in verbinding met een wireless router, die vervolgens weer in verbinding staat met het ADSL modem.

De desktop ziet één laptop, de overige 2 wil hij niet zien. Omgekeerd willen de laptops allemaal de desktop niet zien. Problematisch, want de desktop deelt zijn printer en ook voor een aantal bestanden moet de desktop benaderbaar zijn.

Windows firewall heb ik uitgeschakeld, verder staat er Norton Internet Security 2007 op, welke ook een firewall in zich heeft. Ik weet heb die op "Vraag mij om toestemming" gezet, zodat hij meldingen geeft bij diverse situaties.

Echter, nog steeds zien de desktops en de laptops elkaar niet. Ook onderling zien de laptops elkaar niet. Heel erg frusterend, aangezien dat juist zo belangrijk is, dat alles elkaar ziet en kan delen.

Hardeschijven zijn gedeelt en op de desktop de printer ook. Alle laptops kunnen op internet, alleen het interne netwerk gebruiken voor bestanden deling en printen niet. Het gekke is dat hij het geloof ik wel even heeft gedaan.

Ik ben helaas niet in de gelegenheid regelmatig naar de klant te gaan. Dus ik zou graag wat tips, probeersels en truuks krijgen om wanneer ik er weer heen ga, dit aan de gang te krijgen.

Bij voorbaat dank voor de hulp en het meedenken, samen weten we meer dan één.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb hier NIS 2006 en dat zelfde ook wel eens meegemaakt. Zorg allereerst dat het met uitgeschakelde NIS wel gewoon goed werkt. Vervolgens ga je in de FW van NIS naar het tab Program Control en knikker je daar alle programma's gewoon uit. Dan gaat ie opnieuw leren en dan zou het gewoon moeten lukken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Erg late reactie, maar ik ga er morgenavond bij de betreffende persoon weer mee bezig. Normaal werkt Windows XP/MCE - Windows XP/MCE probleemloos... Hopen dat het goed komt, scheelt een hoop tijd, werk en ergenis.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Wel de zelfde werkgroep en verschillende computernamen gegeven?