Toon posts:

Onleesbare MP3-speler (RAW file-system)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vorige week een aantal nieuwe nummers op mijn MP3-speler zetten, bleek dat mijn normale FAT32 bestandssysteem (4 GB) opeens een RAW-filesystem is geworden die niet meer leesbaar is.

Wat ik al heb geprobeert:

- Formatteren via Windows XP en Linux (Knoppix):

Als ik de speler inplug en de schijf probeer te openen: "Disk in drive F is not formatted, do you want to format?", ik klik YES. Vervolgens zegt Windows --> "Disk cannot be formatted". OOk via schijfbeheer begin ik niks, zelfde verhaal.

Op Linux Knoppix ziet hij een USB drive, maar die verdwijnt na een paar seconden, heel raar.

- Recovery tools en format tools zoeken en gebruiken op Windows

Ik heb al aardig wat tooltjes gebruikt (zoals Partition Magic e.d) om mijn speler te repareren, veel tooltjes zien mijn USB-stick niet of negeren het.

- Ultimate Boot CD 4.0

Een boot CD met allerlei tooljes (recovery, formating, partition). Jammergenoeg zonder succes, omdat ze geen USB-devices herkennen, alleen harde schijven.

Is er een manier om mijn spelertje nieuw leven in te blazen? ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 22:12 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 22:22
Hiren's BootCD kan volgens mij wel USB aan... Je hebt wel de schuif van "hold" op je MP3 speler op uit staan? Als het een hardeschijf speler betreft kan je de schijf nog verwijderen en dan rechtstreeks aan een pc knopen en zo proberen te formatteren.

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 22:09

bagagedrager

multi-alles

zet je mp3speler aan en luister of het schijfje niet 'tikt'. als hij wel tikt (en blijft tikken) kan je het beste een nieuwe schijf kopen en die erin zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:10:
Hiren's BootCD kan volgens mij wel USB aan... Je hebt wel de schuif van "hold" op je MP3 speler op uit staan? Als het een hardeschijf speler betreft kan je de schijf nog verwijderen en dan rechtstreeks aan een pc knopen en zo proberen te formatteren.
Oke, dan ga ik die CD even proberen, ik heb geen HOLD knop op mijn MP3. Wel een AAN/UIT knop, echter kan ik beide settings van die knop de speler op de pc aansluiten.

Het is gewoon flash geheugen en geen harde schijf dacht ik.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.

Mijn MP3 speler van 256MB heeft opeens de capaciteit van meerdere GB. Formateren lukt niet meer. Ik ben nu bezig met tools als HP flash en andere format tools. Ik laat wel weten wanneer iets lukt. Is het jou al gelukt?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb iemand op school gehad die zijn mp3speler niet veilig verwijderde.... ding ging van 512MB naar 40GB :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

haha, de tot nu toe gevonden tools werken niet. Ik kan bijna niet geloven dat het ook echt kapot is. De speler werkt nog wel, en Windows ziet hem ook. Puur de schijfgrootte/fattabel etc klopt niet.
Je zou bijna denken dat we een programma nodig hebben wat geforceerd een bepaalde grootte kan formateren. Dat je het bijvoorbeeld naar 256MB format.
Pagina: 1