Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autosleutel uitlezen.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.110 views sinds 30-01-2008

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Nadat mijn vader de sleutel kwijt was van zijn auto ( electronische sleutel ) moest hij 250 € betalen voor een nieuwe. Dat vond ik nogal veel, daarom is mijn vraag ook. Is het mogelijk om de autosleutel uit te lezen en evt die code na te bootsen.

Dus hoe kom ik aan de ferquentie en hoe kan ik de code uitlezen.

Iemand een antwoord hier op.

Verwijderd

Dit is bijna niet mogelijk, het is een RF Signaal en moeilijk na te bootsen deze sleutels hebben ook een hele ingewikkelde encryptie

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 22:04 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hahaha, ga eens vragen aan auto criminelen :+

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:01

the mod man

iets van beeldmaker

Het lijkt mij mogelijk, maar dit is misschien niet een goed onderwerp om het hier over te hebben. Laatst is er een auto inbraak golf geweest bij ons in de buurt waar ze ook electronische sloten openmaakte op ongeveer dezelfde manier die jij bedoeld. Misschien zou dit topic dan wel een erg makkelijke weg zijn om dat eens te proberen bij iemand anders auto.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Die dingen horen tegenwoordig te werken met een "rolling key". Anders zou je alleen maar een signaal te hoeven "opnemen" en later weer "afspelen" om een auto open te maken.

En nu eens raden waar je die 250 euro voor betaalt.

• rxr1991
Daarom wou ik het na bootsen ook niet weten alleen het uitlezen. Het lijkt mij gewoon interresant. Zo kun je ook precies zien als het telkens het zelfde is of anders.

Mijn vraag is daarom ook weet iemand hoe je het sigaal kunt opvangen en laten weer geven.

Verwijderd

Elektronisch slotje :9

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hooguit met een spectrum analyzer+ diverse randapparatuur/omzetters/software. Maar dan ben je wel wat meer kwijt dan 250€ :P

• rxr1991
spectrum analyzer heb ik hier thuis nog wel op de zolder, weliswaar een analoge die zet allemaal van die punten. Weet helemaal niet hoe dat ding werkt hij is van mijn pa maar goed.

Het is dus eingelijks niet te doen, dan nog een andere vraagje. Hoe scannen sommige apperaten dan alle frequenties af dan.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ten eerste: Neen, dat is met standaardapparatuur niet te doen; die krengen werken met een rolling code dus al zou je honderden uitzendingen van je key uitlezen, kan je alsnog de key waaruit die code gegenereerd word niet achterhalen. Ten tweede ben ik bang dat als je wel een antwoord krijgt, dat erg makkelijk te misbruiken is door de mensen met een minder stevig gevoel voor ethiek dan de gemiddelde GoTter, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.