Toon posts:

Welke voeding bij Mycom/Digiconnect USB-HDD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe USB harddisk van Mycom die er zo uit ziet (maar dan met zo'n Mycom logo).
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/65146mcl.jpg

Maar ik ben de voeding kwijt geraakt, nu wil ik weten hoe de originele voeding eruit ziet of in ieder geval welk voltage, welke pool plus etc. het moet zijn.

Ik heb Mycom al een paar weken geleden een mailtje gestuurd maar daar heb ik totaal geen ractie op gekregen :/

Dus als je toevallig zo'n ding in de buurt hebt liggen, please post hier de specs van de voeding en eventueel een foto.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:12
DC output: 12VDC 2A

geen foto sorry..

[ Voor 35% gewijzigd door consolefreak op 06-05-2007 23:22 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 22:22
+ en - pool kan je uitzoeken door het kastje open te sleuren. Vervolgens pak je de - van een condensator, of een groundvlak van de print en drukt daar 1 pin op van je multimeter. Als je nu met je andere pin de pinnen van de connector langs gaat en de multimeter op ohm-stand of diode-stand zet dan weet je wat de - is. (waarde op de multimeter is dan 0). Als er zich meer dan 2 pinnen bevinden in de voeding moet je even kijken of er pinnen doorverbonden zijn op de print, ook dit kan je testen met dezelfde stand van de multimeter.

Eventueel kan je nog meten of er verbinding is tussen de molexconnectorpinnen en de voedingspinnen van het doosje, in principe zal dit gewoon doorverbonden zijn en zo weet je dus wat de + is en de -.

[ Voor 16% gewijzigd door tafkaw op 06-05-2007 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dank beiden! _/-\o_

Ik zal straks ook even die molex doormeten. Niet bij alle apparaten zit een diode die ompoling voorkomt.

Een foto is natuurlijk nog steeds welkom. :*)