met Rare beeldfouten in windows Nvidia Geforce 6600 LE

Pagina: 1
Acties:

• Vimbeor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08-2025
Hallo beste mensen,

ik heb een AMD 64 3400 met 512 MB DDR, een Gigabyte GA-K8VM800M moederbord en een XFX Nvidia Geforce 6600 LE. Deze pc heb ik nu zo'n 2,5 jaar, en tot nu toe werkte die prima. Maar sinds gister krijg ik in Windows (media center edition) rare bewegende lijntjes te zien (en soms zelfs tijdens het opstarten van windows), en windows zelf gaat dan ook gek doen. Het beelscherm valt af en toe uit of de computer start opnieuw op. Ik heb de videokaart al met de stofzuiger helemaal stofvrij gemaakt, omdat ik dacht dat ie misschien te heet werd, maar dat was het blijkbaar ook niet. Ik dacht dat het misschien een softwarefout zou zijn, maar in Windows vista heb ik hetzelfde probleem. Soms doet de pc het een halfuurtje goed, en dan begint het opeens weer. Heeft iemand enig idee hoe het komt en wat ik er aan kan doen?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lijkt op een hardwareprobleem met de videokaart, ook omdat je het al ziet als windows aan het opstarten is. Heb je misschien de mogelijkheid om te testen met een andere videokaart, of deze 6600LE in een ander systeem te testen?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Vimbeor
Ik heb geen andere videokaart ter beschikking, en helaas ook geen andere pc met een pci-express slot...

• Vimbeor
Ik heb op de videokaart een vga aansluiting zitten (die gebruikte ik altijd voor mijn crt scherm), maar ook een dvi aansluiting. Ik heb daar helaas geen verloopstukje voor, maar zou het misschien kunnen dat de dvi nog wel goed zou werken als de vga dat niet meer doet? Of is dat valse hoop?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Valse hoop, vga en dvi krijgen allebei hetzelfde signaal van de kaart. Alleen zit er bij vga een simpel chipje op de kaart die het signaal omzet.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 19:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Daarnaast luidt het crashen van Windows er ook op dat het videogeheugen gewoon stuk is. Ik geef die kaart niet veel hoop meer.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Je kan volgens mij met een rivatuner ook shaders en pixel units uitzetten, normaal gebruik je die functie om ze juist aan te zetten (met een 6600le zoals jij hebt), en vaak geeft dat dan de problemen die jij noemt.. volgens mij is 1 van je shader/pixel units kapot.
Pagina: 1