Al enige tijd ondervind ik op 4 (alle) verschillende computers op mijn netwerk het probleem dat de website http://almere4u.nl niet bereikbaar is. I.p.v op die website te komen wordt ik doorgestuurd naar Disney.nl. Geblokkeerd ben ik niet dus dat valt uit te sluiten. Al is dat nog wel het enige dat onderhand nog overblijft.
Zelf maak ik gebruik van Windows Vista en de andere 3 computers staat Windows XP op. Om de reden dat ik Vista draai sluit ik eigenlijk een trojan of mallware al uit, ook kan ik geen mallware scanner vinden die op Vista werkt. (de enige computer waar nog enigszins bewust mee wordt omgegaan).
Ik heb al geprobeerd een andere DNS Server (OpenDNS) in te stellen maar daarmee werkt het ook niet.
Het resultaat van tracert naar almere4u.nl staat hieronder. Ik kom op dezelfde server uit als bij mensen waar de website wel gewoon laad. Namelijk die van totallyhosted.nl
Overmorgen kan ik nog een Live CD van Ubuntu proberen om het probleem van Mallware volledig uit te sluiten.
Mijn Internetverbinding is van KPN en als router/modem heb ik een Thomson Speedtouch 780 staan. Een Firmware update of telnetten is zo goed als onmogelijk omdat geen enkele combinatie wachtwoorden en gebruikersnamen werkt.
Bij de DHCP en DNS instellingen in mijn router kan ik niet komen omdat het configure linkje ontbreekt. Als ik van iemand met dezelfde router een directe link naar de pagina krijg moet ik weer een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.
Alles wat ik kan bedenken heb ik onderhand al geprobeerd, heeft er nog iemand anders ideeën hoe ik op die website zou kunnen komen?
Zelf maak ik gebruik van Windows Vista en de andere 3 computers staat Windows XP op. Om de reden dat ik Vista draai sluit ik eigenlijk een trojan of mallware al uit, ook kan ik geen mallware scanner vinden die op Vista werkt. (de enige computer waar nog enigszins bewust mee wordt omgegaan).
Ik heb al geprobeerd een andere DNS Server (OpenDNS) in te stellen maar daarmee werkt het ook niet.
Het resultaat van tracert naar almere4u.nl staat hieronder. Ik kom op dezelfde server uit als bij mensen waar de website wel gewoon laad. Namelijk die van totallyhosted.nl
Overmorgen kan ik nog een Live CD van Ubuntu proberen om het probleem van Mallware volledig uit te sluiten.Mijn Internetverbinding is van KPN en als router/modem heb ik een Thomson Speedtouch 780 staan. Een Firmware update of telnetten is zo goed als onmogelijk omdat geen enkele combinatie wachtwoorden en gebruikersnamen werkt.
Bij de DHCP en DNS instellingen in mijn router kan ik niet komen omdat het configure linkje ontbreekt. Als ik van iemand met dezelfde router een directe link naar de pagina krijg moet ik weer een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.
Alles wat ik kan bedenken heb ik onderhand al geprobeerd, heeft er nog iemand anders ideeën hoe ik op die website zou kunnen komen?