Toon posts:

[Cleardock] werkt niet ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals jullie al in de titel kunnen lezen werkt het programma Cleardock bij mij niet meer, dit is een leuk programma waar je het uiterlijk van je dock mee kan veranderen. wie weet waar dit aan kan liggen

machine:
PB G4 15'' 1,67Ghz/2GB/120GB/SD-DL/AP+BT
meer info lijkt me niet relevant..

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Welke versie van 10.4? Wat heb je zelf al geprobeerd?
Vooral die laatste lijkt me behoorlijk relevant eigenlijk.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
ow shit! sorry, ik heb Mac OSX 10.4.9 draaien, en nog Mac OSX 10.5(pre-finall). het probleem doet zich echter met 10.4.9 voor(10.5 nog geen cleardock geprobeert) ik heb zelf toevallig al een archiveer en installeer gedaan, en ook het verwijderen van het programma, dit heeft helaas beide niet geholpen :'(

Verwijderd

Ik zou de Application Enhancer eens opnieuw installeren..

Verwijderd

Ik zou dat niet doen.
Je kan het mensen niet genoeg afraden haxies te installeren!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Even in de goede volgorde: op een nieuwe OS X (bijv. na een archive & install, zoals je zelf al aangeeft), alle sporen van de oude apps verwijderen. Vervolgens (op eigen risico) Application Enhancer installeren en daarna, na een reboot, ClearDock.

Misschien even opnieuw inloggen, en dan zou het weer moeten werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:46:
Ik zou dat niet doen.
Je kan het mensen niet genoeg afraden haxies te installeren!
Als de haxies nooit goed zouden werken zouden ze niet bestaan lijkt mij. Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, en toevalligerwijs deze week eenzelfde probleem gehad. Het herinstalleren van APE heeft toen geholpen.

Hij heeft cleardock al geinstalleerd dus hij is het punt van wel/niet installeren toch al voorbij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:56:
[...]
Als de haxies nooit goed zouden werken zouden ze niet bestaan lijkt mij.
... aaaah ja, dat zal ook de reden zijn waarom er zoveel virussen bestaan op winblows.
Het is misschien ook de reden dat Windows nog bestaat.

Kijk wat die dingen als APE doen, zijn veranderingen in je systeem dat Apple eigenlijk express niet zo gedaan heeft. Ik veronderstel dat daar zéér grondige redenen voor bestaan.

Het is overigens zo dat Apple elk crashreport waar een file van Unsanity in voorkomt vlakaf negeert.

Google gewoon even op haxies en je komt wel t één en ander tegen. De 5% positieve resultaten mag je negeren hoor.

Verwijderd

Ik begrijp je vergelijking met Windows niet, maargoed.

Je zal, zeker in het geval van APE, altijd voor- en tegenstanders van bepaalde software houden. Ik begrijp wel goed waarom Apple crash reports van Unsanity zou weigeren aangezien het onder de moterkap veel veranderdt.

De topic opener heeft het echter allemaal al geinstalleerd, dus de vraag of dit wijs is geweest is niet zo relevant. Hij heeft een probleem met Cleardock, en mits je een alternatief hiervoor kent (voor intel macs), zou het opnieuw installeren ervan de boel misschien weer aan de praat krijgen.

:)

Verwijderd

Ik denk dat die vergelijking duidelijk is eigenlijk.

En of dit wijs is ... ik denk dat het minder wijs is iemand te laten begaan tot hij in de problemen kan komen, dan hem op voorhand te waarschuwen dat hij willicht in de problemen zal komen op de manier waarop hij bezig is.

Trouwens je tweede "alinea" ondermijnt je volledige argumentatie over dingen als APE.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:22:
De topic opener heeft het echter allemaal al geinstalleerd, dus de vraag of dit wijs is geweest is niet zo relevant. Hij heeft een probleem met Cleardock, en mits je een alternatief hiervoor kent (voor intel macs), zou het opnieuw installeren ervan de boel misschien weer aan de praat krijgen.
vandale.nl schreef:
mits1 (het ~, ~en)
1 voorwaarde

mits2 (vz.)
1 [Belg.] op voorwaarde van, onder beding van

mits3 (vw.)
1 op voorwaarde dat
Oftewel... ALS hij een alternatief kent voor cleardock werkt het herinstalleren, en anders niet?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, zo kan ie wel weer. Het is de bedoeling iets constructies bij te dragen en niet te gaan discussieren over of het gebruik van APE slim is, of te gaan miereneuken over definities. Open anders een nieuw topic over APE.

Vooralsnog heb ik nog niet gezien wat het resultaat is van wat bijvoorbeeld MahRain in "[Cleardock] werkt niet ?!" heeft aangegeven.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Ik heb ClearDock staan op 10.4.9, en heeft geen enkel probleem, het is wel de nieuwste versie

Gebruikt de TS tevens de nieuwste versie?

Verwijderd

ik heb net ook cleardock geinstalleerd
maar het werkt niet, ik kan het progje niet openen

( iets met de .ape )

ape is wel geinstalleerd..;

ik heb versie 10.4.10

hij heeft de melding

"Het woordenboek van het programma of de uitbreiding kan niet worden geopend omdat het niet scriptgeschikt is."

mijn vraag dus: kan iemand me helpen? :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 14:57 ]

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Of het helpt weet ik niet, maar je kunt proberen de application Enhancer los te downloaden en te installeren. Bij Cleardock zit namelijk niet altijd per definitie de nieuwste versie.
Ik heb overigens zelf ook cleardock draaien, en het werkt zonder probs.

Verwijderd

ok zal ik proberen!

nein, weer hetzelfde probleem

is die application enhancer trouwens een programma of is dat iets anders, want ik vind enkel een map die zo noemt, en daar komt dan cleardock in

transparentdock werkt ook niet

kan het niet zijn dat deze allebij niet werken met intel based macs?

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 17:14 ]

• Melville
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
Op mijn Intel Mac doet hij het.
Application Enhancer kun je bereiken in de Systeemvoorkeurenn

Verwijderd

woow dankjewel

eindelijk gelukt!

(via systeemvoorkeuren!)
Pagina: 1