Toon posts:

MacBook DVD optische drive werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een audio cd of nieuwe cd-rom(macfan cd) in mijn drive plaatst, spuuwt m'n macbook het schijfje na een halve minuut terug uit.

Opnieuw opstarten helpt ook niets.
Is er nog iets dat ik kan proberen of kan ik er van uitgaan dat m'n drive stuk is.

Vind ik wel straf, m'n macbook is zelf nog géén jaar oud!

misschien toch niet zo'n goede keuze om over te stappen naar apple, eerst verkleuring van m'n toetsenbord etc, nu de optische drive die stuk gaat, (en van de verkleuring heb ik nog steeds een beetje last)

ben toch wel een beetje teleurgesteld.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Je kan kijken wat de melding is die je in je Console vind (/Applications/Utilities/Console.app)

Druk op "Clear", gooi een cd erin en kijk wat er gebeurt...

(hoor je trouwens geen klikkende geluiden uit je drive komen?)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:54:
Als ik een audio cd of nieuwe cd-rom(macfan cd) in mijn drive plaatst, spuuwt m'n macbook het schijfje na een halve minuut terug uit.

Opnieuw opstarten helpt ook niets.
Is er nog iets dat ik kan proberen of kan ik er van uitgaan dat m'n drive stuk is.

Vind ik wel straf, m'n macbook is zelf nog géén jaar oud!

misschien toch niet zo'n goede keuze om over te stappen naar apple, eerst verkleuring van m'n toetsenbord etc, nu de optische drive die stuk gaat, (en van de verkleuring heb ik nog steeds een beetje last)

ben toch wel een beetje teleurgesteld.

dat vind ik toch altijd zo triest,,, een apple is ook "gewoon" een computer hoor.het is een hogere kwaliteit, maar het blijft een computer !! er kan dus altijd iets mis mee zijn.
alle apple gebruikers romantiseren dit beeld veel te erg, nogmaals: een apple is ook gewoon een computer hoor :D
even over jou probleem: kan je eens testen of je wel vanaf de installatie-disk kan opstarten? (machine uit, aanzetten, dvd erin, hierna opstarten met "C" ingedrukt. of machine uit, aanzetten, en alt indrukken en hierna de dvd bron selecteren)

als hij bovenstaand wel doet, is het dus een software matig probleem, als dit het ook niet doet: kijk in je systeemprofiel staat hier bij "ata" wel een superdrive/combo? als dit wel zo is, dan is je drive defect, en binnen je garantie kosteloos te repareren.

probleem opgelost :)

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

hier op de macbookprocore2duo is de optische drive ook al vervangen. Zelfde klachten zoals jij het omschrijft.

Zonder problemen vervangen.

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Verwijderd

Topicstarter
heb hem naar de winkel gebracht, ben eens benieuwd wat ze zullen vinden/herstellen.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Hier het zelfde als surfpunk. Hield er ook in eens mee op...

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Klinkt bekend. Mijn 1e generatie MacBook begon eerst wat kieskeurig te worden met sommige DVDs, maar inmiddels leest hij helemaal niks meer. Ik kan hem alleen niet wegbrengen omdat het nu voor zowel werk als prive mijn enige computer is.

Ik ben ook wel benieuwd waar het door komt eigenlijk, want ik gebruik die optische drive vrijwel nooit. Hij heeft denk ik iets van 10-15 discs gelezen en eentje gebrand voor hij de geest gaf. Lijkt me sterk dat dit slijtage is.
(hoor je trouwens geen klikkende geluiden uit je drive komen?)
Bij die van mij hoor je hem snelheid maken, op een gegeven moment komen er wat bijgeluidjes en dan gaat de drive gelijk vol in de ankers. Dat probeert hij drie keer en dan spuugt hij de schijf weer uit. Het lijkt dus wel iets mechanisch.

[ Voor 25% gewijzigd door Chaos op 09-05-2007 10:40 ]

Pagina: 1