Nieuwsbericht over Zopa

Pagina: 1
Acties:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:18

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Eerde vandaag is het nieuwsbericht Zopa wordt eBay voor geld gepost. Een aantal mensen vragen zicht in de reacties af wat hier de nieuwswaarde van is, waar ik me bij aansluit.

De manier van schrijven vind ik ook wel iets weg hebben van een reclame tekst, erg positief allemaal ipv neutraal.

Nu is dit echter een Britse dienst waarvoor reclame maken op een Nederlandse nieuws-site niet bijzonder nuttig is... Zou Grrrrrene hier een reactie op kunnen geven? :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik lees je DM net pas...

Tsja, ik zag in de eerste reactie al voorbij komen dat het niet zo nieuwswaardig was gezien het feit dat de dienst al 2 jaar bestond. Ik was tot dat moment in de veronderstelling dat het in de nieuwsQ terecht was gekomen bij gebrek aan beter nieuws. Het is tenslotte zondag.

Maar ik word net ook gewezen op nieuws: Nederlandse p2p-leenwinkel verwacht stevige groei en dat maakt mijn artikel nog veel minder nieuwswaardig :/ Ik had die nieuwspost niet gevonden met zoeken op gerelateerde artikelen, helaas. De nieuwswaarde zat hem er voor mij in dat het een nieuw systeem was dat nog naar Nederland moest komen, maar het blijkt dus al lang beschikbaar te zijn (wist ik niet), dus ik geef je helemaal gelijk :) Ik vind het trouwens niet echt een reclametekst geworden, maar misschien ben ik daar niet zo objectief in als schrijver ;)

Misschien moet het nieuwsje anders maar getrasht worden... Ik zal er de volgende keer wat kritischer over zijn ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2007 20:59 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:18

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zondag is inderdaad meestal niet de meest nuttige nieuws-dag :) Maar bedankt voor je reactie, het leek me al niet dat het daadwerkelijk een soort verstopte reclame was. Het andere bericht had ik overigens zelf ook nog niet gezien :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het artikel is inmiddels ietwat aangepast door Wouter :) .

[ Voor 11% gewijzigd door Harm op 06-05-2007 22:48 ]