Ik heb samen met een vriendin verschillende websites gehost bij een hoster (welke is niet van belang). Nu was ik zelf in de veronderstelling (ja, zelf dingen veronderstellen is fout, maar so be it) dat er dagelijks een backup werd gemaakt. Met name omdat hiermee op de website wordt geadverteerd.
Deze week is bij de hoster een server gecrashed en kregen we een backup terug van 16 Januari (files) en 28 April (database). Ik ben toen in de pen geklommen en heb gevraagd om een eventuele meerprijs voor een dagelijkse backup. Zeker omdat bij de hosting pakketten vermeldt wordt: Dagelijkse backup. Een quote uit de reactie:
Mijn eerste stap zal zijn om mij morgen aan te melden bij de consumentenbond en hun om advies vragen. Hebben jullie ervaring met dit soort zaken, of andere tips?
Deze week is bij de hoster een server gecrashed en kregen we een backup terug van 16 Januari (files) en 28 April (database). Ik ben toen in de pen geklommen en heb gevraagd om een eventuele meerprijs voor een dagelijkse backup. Zeker omdat bij de hosting pakketten vermeldt wordt: Dagelijkse backup. Een quote uit de reactie:
Nu weet ik niet goed wat ik hiermee aanmoet. Deze wijze van zaken doen noem ik op zijn minst misleidend. Zo kan een leverancier vanalles beloven en achteraf zijn eigen wending eraan geven. Ik heb het gevoel dat een discussie voortzetten niet veel zin heeft op deze manier. Dat ik mijn websites daar weg haal lijkt me dan ook niet meer dan logisch, maar ik wil hier toch wat aan doen al weet ik niet goed wat ik hieraan kan doen.Wij maken zelf voor systeem backups dagelijks een backup echter deze is niet voor U als klant bedoeld als U bv een file kwijt bent of een backup wilt terug plaatsen omdate Uw site niet meer werkt, deze zijn er uitsluitend voor in het geval we een systeem moeten restoren. (dat wordt daarmee dus bedoeld)
Mijn eerste stap zal zijn om mij morgen aan te melden bij de consumentenbond en hun om advies vragen. Hebben jullie ervaring met dit soort zaken, of andere tips?
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....