Marantz SR4500, geen geluid via coaxiaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 21:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik heb een prachtig mooie Marantz SR4500 en sinds kort een dvd spelertje erbij. Mijn computer altijd al via coaxiale (tulp-tulp) kabel aangesloten gehad, de dvd speler wil ik op dezelfde manier aansluiten.
Nou gaat dit prima als ik de computer of de dvd speler op de 3e digitale (coax) ingang aansluit. Zodra ik er voor kies om de computer of de dvd speler op de 4e ingang aan te sluiten kan ik er met geen mogelijkheid geluid uit krijgen.
Ben inmiddels het boek al meerdere keren doorgeweest en heb alle instellingen zo'n beetje wel geprobeerd maar schijnbaar zie ik iets over het hoofd of doe ik iets verkeerd. Moet nu dus steeds kabels wisselen en dat begint wat vervelend te worden.

Iemand enig idee wat ik moet aanpassen om de 4e digitale ingang te activeren?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:00

Willem2

Ω is futile

Pagina 17 van de manual gelezen?

1. INPUT SETUP
(ASSIGNABLE DIGITAL INPUT)
Four digital inputs can be assigned as the desired
source.
Use this menu to select the digital input jack to be
assigned to the input source.
The Input Setup consists of 6 items, which are as
below.
• D1AUTO to D4AUTO : Digital AUTO mode
If the input signal from the selected source is digital
signal, this unit chooses a digital input automatically.
• DIG.1 to DIG.4 : Digital FIXED mode
The SR4500 chooses a digital input regardless of
a input signal from the selected source.
• ANA : Analog mode
Use this menu to select the digital input jack to be
assigned to the input source.
1. Select “1.INPUT” in SETUP MENU with the
or cursor button.
2. Press the ENTER button to enter the menu.
3. Press the or cursor button to select the input
source.
4. Press or cursor button to select the input
function.
Select “DxAUTO”, “DIG.x” or “ANA” for input
sources.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Dat heb ik zeker gelezen. Ik heb zowel DIG.4 als D4-AT geprobeerd, beide bieden geen soelaas. Met DIG.3 of D3-AT gaat het prima.
Ik vermoed dat er iets ingesteld is voor die 4e digitale ingang, maar kan er dus niet achter komen wat. :/

Zou ik de versterker ook kunnen resetten naar fabrieksinstellingen? Done, nu kijken of het geholpen heeft!
Helaas, resetten naar default heeft niet geholpen. :/

[ Voor 26% gewijzigd door Beekforel op 06-05-2007 19:26 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wellicht ff aansluiten op je tv en t via het OSD menu van je versterker instellen?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Als je een probeert op welke input dig 4 wordt toegewezen krijg je dan ook geen geluid?
Als hij het op 3 wel wil doen en helemaal niet op 4 lijkt me dat je uitgang kapot is

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 18:38
Beste Freakstar,
Ik heb volgens mij het zelfde probleem gehad, het bleek bij mij dat mijn dvd-speler het niet deed met cd's, dit kwam omdat ik de upsampling te hoog had staan.
Mischien ook jou probleem?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:23:
Als je een probeert op welke input dig 4 wordt toegewezen krijg je dan ook geen geluid?
Als hij het op 3 wel wil doen en helemaal niet op 4 lijkt me dat je uitgang kapot is
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar dat de ingang defect is vermoed ik ook eigenlijk, zal toch maar eens op zoek gaan naar de bon.
Jasper1975 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:00:
Beste Freakstar,
Ik heb volgens mij het zelfde probleem gehad, het bleek bij mij dat mijn dvd-speler het niet deed met cd's, dit kwam omdat ik de upsampling te hoog had staan.
Mischien ook jou probleem?
Nee, dit is het probleem niet. Ik test het steeds met de computer, als die het doet probeer ik het met de dvd speler. Ik kan zien dat het goed gaat doordat de reciever laat zien dat er een "digital" input is op X kanalen. Dit gebeurd dus alleen bij DIG3, bij DIG4 springt ie op "analog".

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:00

Willem2

Ω is futile

Misschien een longshot, maar uit een grijs verleden met de eerste Soundblaster Live geluidskaarten kwam ik erachter dat coaxiaal SPDIF er in 2 smaken was: van -0.5V tot +0.5V en van 0 tot 5V. Je PC en DVD speler lijken hetzelfde signaal af te geven aangezien ze het allebei op de 3de ingang wel doen, maar het zou natuurlijk kunnen dat de 4de ingang een afwijkend format SPDIF verwacht.

Dan heb je 3 mogelijkheden:
1. kijken of je je receiver kunt aanpassen op type SPDIF ingangs signaal (onwaarschijnlijk anders had je het al wel gevonden)
2. een omvormertje bouwen (0~5V is de standaard op het moment dacht ik)
3. je PC of DVD speler coax uitgang omzetten naar optisch (die kastjes kosten geen drol meer tegenwoordig), heeft alleen zin als je nog een optische ingang over hebt.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Willem2 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:56:
3. je PC of DVD speler coax uitgang omzetten naar optisch (die kastjes kosten geen drol meer tegenwoordig), heeft alleen zin als je nog een optische ingang over hebt.
Dat is nog wel een idee, ik heb nog wel een optische kabel liggen en m'n PC heeft ook wel een optische uitgang én ik heb nog een optische ingang vrij. Zal het direct proberen!
Dat werkt! :) Vind het wel een beetje een houtje-touwtje oplossing maar voor nu is het even klaar. Zal binnenkort eens kijken hoelang ik garantie op m'n reciever heb. Heb em nu 1,5 jaar ofzo en de koptelefoon uitgang is ook niet helemaal goed dus hij moest eigenlijk sowieso eens terug.

Topic iig opgelost voorlopig. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Beekforel op 07-05-2007 20:22 ]

Pagina: 1