Toon posts:

Bootprobleem Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister Vista geïnstalleerd en ik stuit op 2 problemen.

Vista vindt 1 apparaat niet in apparaatbeheer en ik vermoed dat het om mijn onboard RAID-controller gaat. Alleen als ik naar de drivers verwijs krijg ik de melding dat er geen drivers zijn gevonden.

Het grootste probleem wat ik nu ondervind is dat ik Vista ALLEEN opgestart krijg wanneer de Vista-DVD in mijn dvd-station geplaatst is.
Ik heb al geprobeerd de bootsector te herschrijven, maar dit heeft niet tot de oplossing geleid.

Specs:

Asus A8N-Premium
C-schijf --> IDE
D-schijf --> SATA
E-schijf --> SATA

Wie heeft in apparaatbeheer wel alles kunnen installeren met een A8N-Premium moederbord?

Verwijderd

opnieuw installeren al geprobeerd?

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-03 20:52

DMN

Ik heb precies het hetzelfde (op een A8n sli deluxe met premium bios) met 1 onbekend apparaat.
Het viel me op dat hoewel ik windows op een sata schijf installeerde (C), een bestand met de naam bootsect.bak op een IDE schijf terecht kwam. Verder startte hij wel gewoon op zonder Vista DVD. Als ik echter de IDE schijf verwijder, start hij ook niet meer op.
Heb je tijdens de installatie van Vista een andere schijf in je systeem gehad? Wellicht zit daar dan het probleem, net als bij mij.

[ Voor 33% gewijzigd door DMN op 06-05-2007 18:22 ]

Freude am Fahren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:14:
opnieuw installeren al geprobeerd?
Nee nog niet. Zou dat tot de oplossing kunnen leiden? Ik twijfel...

Verwijderd

Topicstarter
gpXtreme schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:18:
Ik heb precies het hetzelfde (op een A8n sli deluxe met premium bios) met 1 onbekend apparaat.
Het viel me op dat hoewel ik windows op een sata schijf installeerde (C), een bestand met de naam bootsect.bak op een IDE schijf terecht kwam. Verder startte hij wel gewoon op zonder Vista DVD. Als ik echter de IDE schijf verwijder, start hij ook niet meer op.
Heb je tijdens de installatie van Vista een andere schijf in je systeem gehad? Wellicht zit daar dan het probleem, net als bij mij.
Heb volgens mij geen andere schijf in mijn systeem gehad. Zou het helpen om de 2 SATA schijven af te koppelen, Vista te installeren en daarna die schijven weer aan te koppelen?

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-03 20:52

DMN

Dat heb ik op mijn andere pc ook gedaan, en dat bleek inderdaad te werken.

Freude am Fahren

Verwijderd

Topicstarter
gpXtreme schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:28:
Dat heb ik op mijn andere pc ook gedaan, en dat bleek inderdaad te werken.
Bedankt. Gaan we dat eens doen dan :)

OPGELOST!!! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 22:40 ]

Pagina: 1