Email komt niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Bij ons op school doen we heel erg veel via email. Wij hebben er in onze projectgroep voor gekozen om onze eigen e-mailadressen te gebruiken, aangezien de email van school soms raar wil doen. Nu zijn er eigenlijk 3 verschillende providers die gebruikt worden: Hotmail, GMail en Chello.

Nu wil het zo zijn dat bij een paar mensen, vaak de email niet aankomt. Nu wil het ook (toevallig) zo zijn dat dit ook de mensen zijn die in onze ogen minder gemotiveerd aan het werk zijn (om het even netjes uit te drukken). Deze twee maken gebruik van Hotmail en Chello.

De vraag die ik heb is: In hoeverre gebeurd het dat emails niet aankomen?

Ik kan ze er nu natuurlijk op aanspreken, maar dan krijg ik het standaard antwoord dat ze geen email hebben gehad. De mails komen ook niet in de junk folder terecht en ook niet in de prullenbak. Ook komen de mail niet later aan; ze verdwijnen gewoon.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:05

DukeBox

loves wheat smoothies

komt eigenlijk nog maar weinig voor.. wil je het zeker weten (99%), neem je ook een hotmail account en stuur je je daar een bcc naar toe..
Sommige servers ondersteunen ook ontvangst bevestiging (dat is iets anders dan lees beverstiging).

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 06-05-2007 17:56 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Emails echt niet aankomen, als er geen reclame inzit oid, dus gewoon een persoonlijke mail a la
hoi, het is hier Snake, bla bla, groetjes...
Heb ik nog nooit meegemaakt. Je kan proberen leesbevestiging mee te sturen, maar dat werkt niet op Hotmail, en bij Chello weet ik niet (misschien indien hij ze ophaalt via Outlook, maar dan moet hij alnog bevestigen dat hij ze heeft gelezen).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:12

Onbekend

...

Bij Hotmail wordt de prullenbak elke dag geleegt. Dus na een paar dagen staat daar zeker geen e-mail in.

De beste methode lijkt mij dat zodra je een e-mail hebt verstuurd de ontvangers ook even belt dat er mail is.
Als ze echt geen mail krijgen, kan je het toch ergens online zetten op een gratis hosting van 10MB o.i.d?

[ Voor 6% gewijzigd door Onbekend op 06-05-2007 17:58 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, dat heb ik ook praktisch nooit meegemaakt. Vaak zijn het toch smoesjes omdat het ook niet echt te controleren valt.

Wat het misschien nog kan zijn is dat de provider een 'mass-mail' (een mailtje naar alle groepleden) vanaf hotmail of gmail als spam aanmerkt, maar ook dan zou het volgens mij altijd in de junk-folder moeten terechtkomen.

Ik hou het op smoesjes, aangezien je ook al aangeeft dat het de minder gemotiveerde mensen zijn. Waren bij ons ook altijd juist die mensen die altijd problemen met hun mail of hun computer hadden :z

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 06-05-2007 18:01 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Palomar schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:58:
idd, dat heb ik ook praktisch nooit meegemaakt. Vaak zijn het toch smoesjes omdat het ook niet echt te controleren valt.

Wat het misschien nog kan zijn is dat de provider een 'mass-mail' (een mailtje naar alle groepleden) vanaf hotmail of gmail als spam aanmerkt, maar ook dan zou het volgens mij altijd in de junk-folder moeten terechtkomen.
Mass mail? naar 10 man van een project? Hotmail mails worden soms naar 100 mensen verstuurd, en dat gaat perfect (van die k*tmails van 'verzend deze email naar ...', voor emails te harvesten).

Je zou eens naar die persoon moeten gaan, met je laptop oid, en een mailtje verzenden daar, op een draadloos netwerk, en hem dan langs je neus eens vragen om te kijken of hij ze heeft gekregen.

Dan heeft hij niet de kans om ze te verwijderen.

Ik ben er 99% zeker van dat ze eronderuit proberen te komen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Palomar
  • Niet online
ik zeg ook alleen maar 'zou kunnen zijn', als in: eventueel ;) Een mailtje naar meerdere geadresseerden krijgt van een spamfilter al wat meer punten ongeacht de inhoud. Ook al zijn het niet veel mensen. Al is de kans idd klein dat dit het probleem is.

• CoiLive
Ik denk dat de beste oplossing dan is; het aanmaken van een gmail account waar iedereen op mag inloggen. Het bellen van de mensen is namelijk geen optie, aangezien ik rekening moet houden met hun eigen initiatief.

Het probleem zou dan nog kunnen zitten in het versturen van mass e-mails (notulen moeten naar iedereen). Volgens mij is het echter zo, dat ook individuele e-mails niet aankomen.

Ik zou ze natuurlijk kunnen confronteren en dat ga ik ook doen. Eerst wil(de) ik echter zeker weten of er andere redenen konden zijn :)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 17:33

Acheron

updatepack.nl

In hotmail zit sowieso een whitelist functie. Zeg tegen diegene welke dit probleem hebben dat ze hier gebruik van moeten maken.
Als het werkelijke probleem echter motivatie is probeer dan eens met de groep irl af te spreken om samen aan het project te werken. Zo kan je ook eventuele problemen eens uiteenzetten en misschien oplossen. Mocht dit niet lukken kan je altijd nog contact opnemen met jullie begeleider. Het is niet de bedoeling dat bepaalde personen in de groep steeds maar weer mee kunnen liften op het werk van anderen.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Probeer eens om met iemand mee te kijken, dikke kans dat ze doen alsof de mail niet is ontvangen. (Ik spreek uit eigen ervaring. :/)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Palomar
  • Niet online
Met een centraal Gmail-account heb je natuurlijk ook weer dat men er niet vaak naar kijkt of dat men het vergeet. Ik denk dat ik het zelf ook wel eens zal vergeten, omdat je eerst naar de website moet gaan e.d. Niet echt handig voor enigszins 'dringende' zaken (dit heb je overigens ook met je 'school'-adres, die lees ik ook bijna nooit vanwege de omslachtige webmail).

Ik zou die tip van de whitelist eens uitproberen en dan gewoon een paar testmailtjes naar iedereen sturen (met attachments e.d.). Dan kom je er gauw genoeg achter of het echt niet werkt. Als men dan doorheeft dat men nu van elkaar weer dat mailtjes altijd goed overkomen zullen ze misschien ook minder snel hierover 'liegen'.

[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 06-05-2007 18:32 ]

• CoiLive
Het aanpakken van de groep wordt niet zo'n probleem. Iemand moest mij bepaalde gegevens geven, zodat ik aan de hand daarvan een beslissing kon nemen. Hiervoor heeft ze de deadline niet gehaald. Ik heb daarop een reactie geven en een waarschuwing. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt. Dit is de eerste fout. Bij de tweede fout ligt ze uit de groep en kan ze proberen bij een andere groep aan te sluiten.

Zoals ik al zei; Ik wil(de) eerst zeker weten hoe het zit met niet aankomende e-mails. Het maakt in principe niet eens uit, want het was haar verantwoordelijkheid. De rest van de groep kan gewoon verder werken.

• CoiLive
Palomar schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:28:
Met een centraal Gmail-account heb je natuurlijk ook weer dat men er niet vaak naar kijkt of dat men het vergeet. Ik denk dat ik het zelf ook wel eens zal vergeten, omdat je eerst naar de website moet gaan e.d. Niet echt handig voor enigszins 'dringende' zaken.

Ik zou die tip van de whitelist eens uitproberen en dan gewoon een paar testmailtjes naar iedereen sturen (met attachments e.d.). Dan kom je er gauw genoeg achter of het echt niet werkt. Als men dan doorheeft dat men nu van elkaar weer dat mailtjes altijd goed overkomen zullen ze misschien ook minder snel hierover 'liegen'.
Dat van de whitelist zal ik zeker eens bestuderen. Verder is er afgesproken dat iedereen elke dag voor schooltijd de e-mail gelezen heeft. Wederom eigen verantwoordelijkheid. Daarbij komt dat mensen, als ze willen, de mail zelf binnen kunnen halen, als ze de e-mails maar op de server laten staan.

En anders maak ik wel een forum aan. Werkt ook makkelijk en blijft alles ook centraal bewaard. In ieder geval bedankt :)

• Onbekend

Onbekend

...

FiZz schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:34:
En anders maak ik wel een forum aan. Werkt ook makkelijk en blijft alles ook centraal bewaard. In ieder geval bedankt :)
Nog een voordeel van een forum is dat je kan zien welke gebruiker wanneer het forum voor het laatst heeft bezocht.....

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58

sanzut

It's always christmas time

Ook onbekend schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:47:
[...]

Nog een voordeel van een forum is dat je kan zien welke gebruiker wanneer het forum voor het laatst heeft bezocht.....
Ik zou het forum dan niet dagelijks bezoeken, maar een e-mail notifier functie instellen op het hele forum, zodat ik mailtje krijg van nieuwe berichten, en dan eventueel pas naar het forum ga om de bijlage te downlaoden

Verwijderd

sanzut schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:57:
[...]
zodat ik mailtje krijg van nieuwe berichten, en dan eventueel pas naar het forum ga om de bijlage te downlaoden
Dat is juist het probleem, e-mail :+

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zoals hier boven eerder is aangegeven is er zoiets als een leesbevestiging, maar ook iets als een afleverbevestiging, deze is een melding van de server dat de e-mail in de mailbox is afgelevert. Met die bevestiging weet je altijd dat de e-mail is aangekomen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik heb sinds dit schooljaar ontdekt dat e-mail echt bagger is voor dit soort communicatie. Als je een eigen website (of hosting iig) hebt kun je overwegen om een wiki te installeren waaraan iedereen kan prutsen e.d.
Laatste tijd gebruik ik ook vrij regelmatig Google Docs, zo kun je met meerdere mensen tegelijk in één bestand werken en ook zien wat er is gebeurd en wat niet. Zo kun je makkelijk mensen op de vingers tikken die geen zak hebben gedaan. Ook is op de letter nauwkeurig te bepalen wie wat heeft getyped.
Ik ken het probleem dat jij omschrijft maar al te goed, "ja ik heb het gestuurd, heb je het niet gekregen dan???" (heel verbaasd). En dan vervolgens snel wat tikken en opsturen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb het regelmatig dat dingen bij chello en hotmail inderdaad niet aankomen.

Blacklisten en dat soort dingen. Mn vriendin heeft een hotmail account en van 4 mailtjes kwamen er vorige keer maar 3 aan. Zelfs opnieuw sturen was geen oplossing. Er komt niks in de spam filter of wat dan ook. En als je kijkt naar de smtp sessie dan accepteerd hotmail het mailtje wel.

postmaster.hotmail.com gaf ook geen oplossing

Mischien toch maar de mail van school gebruiken. Dan zit je in iedergeval binnen hetzelfde postkantoor (vaak) En heb je minder kans dat het niet aankomt.

Collega van me heeft chello en ook daar komt mail vaak niet aan, daarom verzorg ik nu ook zijn mail

[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 06-05-2007 19:31 ]

• Onbekend

Onbekend

...

sanzut schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:57:
[...]

Ik zou het forum dan niet dagelijks bezoeken, maar een e-mail notifier functie instellen op het hele forum, zodat ik mailtje krijg van nieuwe berichten, en dan eventueel pas naar het forum ga om de bijlage te downlaoden
Het e-mail checken op nieuwe berichten of het forum checken op nieuwe berichten kost allebei evenveel moeite.

• Palomar
  • Niet online
FiZz schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:34:
[...]
Daarbij komt dat mensen, als ze willen, de mail zelf binnen kunnen halen, als ze de e-mails maar op de server laten staan.
Daar zou ik bij Gmail even mee oppassen. Of iig eerst goed testen. Ik heb nl. ook met Gmail geprobeerd via Pop3 op te halen en dan op de server te laten staan (voor mn tweede PC), maar op een of andere manier haalt Gmail het dan toch van de server af en kon ik het mailtje niet meer op mn andere PC ophalen via pop3. Het werkte iig wat vreemd bij Gmail ;)

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 21:15
Als een mail geblokkeerd wordt door een filter, dan krijgt de afzender hier altijd een bericht van terug.
Let op, als hij geblokkeerd wordt, niet als hij in een spam folder gezet wordt.

Ik ken die verhalen, wij sturen klanten herinneringen/aanmaningen via e-mail, deze hebben ze "toevallig" ook altijd niet gelezen.

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 11:26
Palomar schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Daar zou ik bij Gmail even mee oppassen. Of iig eerst goed testen. Ik heb nl. ook met Gmail geprobeerd via Pop3 op te halen en dan op de server te laten staan (voor mn tweede PC), maar op een of andere manier haalt Gmail het dan toch van de server af en kon ik het mailtje niet meer op mn andere PC ophalen via pop3. Het werkte iig wat vreemd bij Gmail ;)
In Gmail moet je er wel voor zorgen dat bij de settings staat dat de mails op de server blijven staan, dit kan je dus niet alleen in je outlook o.i.d. aangeven.
Pagina: 1