TFT zonder backlight, hoeveel ampere?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 20:46
Voor m'n zelfbouw beamer maak ik gebruik van een 15,4 wuxga tft scherm van Samsung. Voor dit doeleinde wordt de backlight van het scherm verwijderd.

Heeft iemand enig idee hoeveel mA het tft zonder backlight nog vraagt? Ik maak gebruik van een uitgebreide controller die o.a. een component aansluiting en een TV-tuner heeft, dit zal wellicht meespelen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen idee eigenlijk, maar als ik simpel is het verschil met een laptop scheelt het met mijn 17" scherm op volle helderheid en bijna donker met een 4700mA accu al snel een 20 min.

Verwijderd

Voor een 15,4" WXGA paneel zal dat ongeveer 1 Watt zijn. Stroom kan jij wel uitrekenen als je weet dat zo'n paneel 3,3 V nodig heeft. :)
Hier heb je een voorbeeld van een datasheet van een gelijkaardig scherm: http://www.beyondinfinite.../LP154W01_A3_CAS_0711.pdf

Veel plezier met je project :)

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 20:46
Dank voor de info, ik ben een leek op dit gebied dus laat ik mijn conclusie verifieren:

1 watt gedeeld door 3,3 volt is dan 300 mA zonder backlight?

De info op de pdf kan ik wat moeilijk lezen, bij LAMP staat 6 mA, dat is wel heel weinig. Interpreteer ik daar goed dat met de module van 340 tot 390 mA het panel en de controller wordt bedoeld?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 11:20
Tommy The Cat schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:13:
Dank voor de info, ik ben een leek op dit gebied dus laat ik mijn conclusie verifieren:

1 watt gedeeld door 3,3 volt is dan 300 mA zonder backlight?

De info op de pdf kan ik wat moeilijk lezen, bij LAMP staat 6 mA, dat is wel heel weinig. Interpreteer ik daar goed dat met de module van 340 tot 390 mA het panel en de controller wordt bedoeld?
Tja, die ccfl's krijgen wel tussen de 670 en 810 Volt he. Dus dan heb je weinig stroom nodig voor een beetje vermogen. (P=U*I) Die ccfl's nemen volgens de datasheet ongeveer 4Watt op.

En ja, die 290 tot 390mA bij 3.0 tot 3.6V is inderdaad de controller+panel.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek