[xp pro] explorer crasht bij openen map

Pagina: 1
Acties:

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 21:05
Ik heb zojuist een uur lang zitten spitten in soortgelijke topics, maar ik kom er niet uit.
Het ene topic verwijst naar videobestanden die dit probleem kunnen veroorzaken, een ander topic weer naar een dll die lastig doet.

De situatie is als volgt:
Ik heb een map met wat filmpjes die het leuk vindt om te crashen. Deze map staat op mijn bureaublad. Ik open de map, zie de voorbeeldplaatjes laden en als ie zo goed als klaar is krijg ik een mooie foutmelding. Een tijdje terug schoof ik die melding opzij en kon ik eigenlijk gewoon verder werken in die map. Echter sinds kort zie ik de melding niet eens meer, maar sluit de map zichzelf af.

Ook kan ik vanuit 'deze computer' mijn c schijf totaal niet benaderen, zodra ik die open crasht de handel weer. Andere schijven werken dan weer wel. Alleen op een van de andere partities wil ook een bepaalde map niet openen.
Wat dan weer wel werkt is een snelkoppeling die ik had gemaakt naar de map met temp internet bestanden. Via c kom ik er niet in, maar met die snelkoppeling werkt het zonder problemen. Echter vanuit dat venster verder gaan naar andere mappen werkt dan weer niet.

Ik heb laatst hitmanpro gedraaid, hoop rotzooi verwijderd, maar probleem niet opgelost.
Ik heb ook nog flink wat andere topics doorgespit, maar dat hielp me ook niet.

Verwijderd

En hoe gaat het in veilige modus, kan je dan alle mappen normaal openen ?
Ook al eens een scandisk/foutcontrole uitgevoerd op schijf c: geen fouten gevonden ?

Dat explorer crasht op een map met video bestanden heb ik ook wel eens gehad maar dan was een van die video bestanden "rot". Explorer (of een extensie van explorer) haalt bijv. ook informatie uit de headers van die video bestanden en als die informatie beschadigd is zou er een crash kunnen voorkomen.

Je zou dan bijv. de helft van die video bestanden eens in een andere map kunnen zetten (bijv. met Total Commander of via een console/opdrachtprompt (die lezen de headers niet en zullen waarsch dan ook niet crashen in die map). En dan met explorer kijken welke map "crasht".
Je gaat dan bijv. net zo lang door met mappen in 2'en delen tot het bestand dat problemen geeft gevonden is.