Met Mdaemon verstuurde emails komen niet aan

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb even zo snel mogelijk hulp nodig met Mdaemon. Een klant van me heeft sinds kort haar domein op mijn server staan, en ik heb alleen geen ervaring met de mail server en dergelijke.

Ik wil met de trial van Mdaemon zorgen dat alle mails van info@piazzaitalia.nl worden geforward naar mijn emailadres voor testen, dat is m.p.brouwer@gmail.com

Ik heb het volgende gedaan

- MX records gecheckt:

Non-authoritative answer:
piazzaitalia.nl MX preference = 0, mail exchanger = piazzaitalia.nl

piazzaitalia.nl internet address = 85.144.93.112

Dit klopt, dat ip is mijn server.

- Op de DNS server van mijn eigen server dit ook zo ingesteld, maar dan naar een lan ip, zodat de mail en websites e.d. ook te bezoeken zijn binnen mijn LAN.

- Mdaemon geinstalleerd, primary domein piazzaitalia.nl aangemaakt, verder alle instellingen defualt gelaten.

- Gebruiker info@piazzaitalia.nl gemaakt, en deze op forwarden ingesteld naar mijn eigen mailadres.

Het probleem is dat het niet werkt. Ik ontvang de mails niet. Ik heb er een router tussen zitten (livebox), misschien moet ik poorten opzetten?

Kan iemand me aub zo snel mogelijk helpen ?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:13
Ik kan poort 25 op dat IP adres niet benaderen... dat klopt al niet helemaal dus. ;)

Ja, je moet poorten openzetten in je router. En dan nog is het de vraag of je provider de voor SMTP benodigde poorten niet blokkeerd\t, dat is de nieuwste trend geloof ik.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dark Wanderer
Oke, done that:

In log van mdaemon staat nu dit:
Sun 2007-05-06 17:31:25: Delivering message: c:\mdaemon\queues\local\pd50000000003.msg
Sun 2007-05-06 17:31:25: From: m.p.brouwer@gmail.com; Recipient: info@piazzaitalia.nl; Size: 3113; Message: c:\mdaemon\users\piazzaitalia.nl\info\md50000000003.msg
Sun 2007-05-06 17:31:25: Subject: khkjhkj
Sun 2007-05-06 17:31:25: Message-ID: <bc7f00e00705060831v2246e734wb448b43201910e8b@mail.gmail.com>
Sun 2007-05-06 17:31:25: Forwarded copy of message created for <m.p.brouwer@gmail.com> as <c:\mdaemon\queues\remote\pd50000000001.msg>
Sun 2007-05-06 17:31:25: ----------
Maar mail komt nog niet aan!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
Dark Wanderer schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:32:
Oke, done that:

In log van mdaemon staat nu dit:

[...]

Maar mail komt nog niet aan!
mdaemon heeft wel meer logs dan dit... 't Is niet de bedoeling dat je je probleem op t.net neergooit zonder eerst zelf eea uit te zoeken.

Het produceren van de foutmelding die mdaemon ongetwijfeld ergens achter laat, is toch wel het minste.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:13
En toch is poort 25 nogsteeds niet extern te benaderen.
Overigens is dit niet de enige poort die je naar buiten toe open moet zetten als je je mailserver een beetje bruikbaar wilt hebben (POP en IMAP zijn toch wel handig dan, webmail ook). Ik neem alleen aan dat je die zelf wel kunt vinden in de MDaemon help. :)

Het is me even een raadsel hoe je nu toch dat berichtje in je queue gekregen hebt zonder dat poort 25 open staat, ik gok dat je die intern (van binnen je netwerk) verstuurd hebt?

Het is wel raar dat deze vervolgens niet afgeleverd wordt in je gmail mailbox, daarvoor hoef je namelijk geen poorten extern open te zetten. Staan de instellingen bij Delivery onder Setup » Primary Domain wel goed?

edit:
Sorry, poort 25 is nu wel netjes extern te benaderen... McAffee op de laptop waar ik even achter zat te werken deed moeilijk, mijn eigen PC doet het wel goed. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 06-05-2007 17:41 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dark Wanderer
Zoals ik al zeg, ik ben nogal in het diepe gegooid, en ik moet dit probleem zo snel mogelijk oplossen. ik zou echt niet weten hoe alles ingesteld moet worden, en ik hoop dat jullie mij hierbij even kunnen helpen.

• StevenK
Dark Wanderer schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:00:
Zoals ik al zeg, ik ben nogal in het diepe gegooid, en ik moet dit probleem zo snel mogelijk oplossen. ik zou echt niet weten hoe alles ingesteld moet worden, en ik hoop dat jullie mij hierbij even kunnen helpen.
En hoe verwacht je dat iemand zegt wat je fout doet, als je niet vertelt wat er gebeurt ? nogmaals: als dat mailtje wel binnenkomt, maar niet verstuurd wordt, dan moet dit in de logs terug te vinden zijn.

pak die logfiles en zoek daarin op je eigen email adres.

• Dark Wanderer
Ik zie een aantal keer

Winsock Error 10051 The network is unreachable.

staan, kan dit ermee te maken hebben ?

Groeten Marco

• StevenK
Dark Wanderer schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:03:
Ik zie een aantal keer

Winsock Error 10051 The network is unreachable.

staan, kan dit ermee te maken hebben ?

Groeten Marco
Dan staat er vast ook wel welk adres 'ie probeert te bereiken. En dan kun je proberen om met de hand dat adres te bereiken. Ik vermoed dat je provider outbound smtp blokkeert, maar dat merk je snel genoeg door naar port 25 van dat adres te telnetten.

Pagina: 1