Nieuw systeem (1500 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Allereerst mijn excuses voor post nummer 982345 over een nieuw systeem, heb al weken andere systemen bekeken en daaruit mijn keuze gemaakt. Echter wat extra ondersteuning is nooit weg. Heb als tegenprestatie wat meer moeite gedaan om dit topic overzichtelijk te maken, maar daarmee is 'ie ook wat langer geworden. ;)
Wat is de bedoeling van dit topic?
De bedoeling is aanvullingen, kritiek of instemming te krijgen met de keuzes die ik gemaakt heb. Zelf denk ik een aardig systeem in elkaar gedraaid te hebben, maar het 1000tallige tweakerpubliek weet meer dan ik (alleen).
De bedoeling is niet het samenstellen van een topnotch highend game systeem, maar wel een systeem wat redelijk mee kan, de huidige games goed kan draaien en eventueel makkelijk up te graden is in de toekomst. Echter, integenstelling tot de indruk die laatste zin misschien opwekt, het is wel de laatste grote upgrade die ik ga doen, aangezien mijn interesse in games afneemt en ik mij over een jaar niet meer flink zie gamen. Voor mailen en mp3's heb je geen highend systeem meer nodig. Wat zie ik mezelf nog toevoegen/vervangen? Quadcore, eventueel ATI physics, extra geheugen.
Waar wordt de computer voor gebruikt?
Zoals ik al zei, nu voor het spelen van games op een 19" 1280x1024 TFT, surfen en mailen, lichte zakelijke toepassingen, films kijken en het luisteren van mp3's. Het is de bedoeling de 6600 te "overclocken" naar 3GHz, mogelijk later als uitdaging wat verder.
Echter de computer moet wel stil blijven (en dus de temperaturen relatief laag). Dit wordt weerspiegeld in de onderdelen die ik heb gekozen.
Wat had ik zelf in gedachten?
Nou, dat is de volgende opstelling. In den beginne was ik van plan alles bij azerty te bestellen, mede door goede ervaringen en een goede shopsurvey, maar moet het helaas verdelen tussen salland en azerty, omdat beide winkels niet alles bieden of op redelijke voorraad hebben..

Azerty

Behuizing:
Antec P182 - €122,83
Ik kies deze behuizing omdat ik het ontwerp mooi vind, zowel het uiterlijk als de binnenkant en volgens vele recensies vrij stil te krijgen is (de "ingewanden") en een redelijk goede airflow heeft. De P182 is een vervolg op de P180, scheelt 3 euro in prijs, maar geeft wat meer werkruimte om je kabels beter weg te werken.
Wat mij vooral liet kiezen voor deze kast zijn de airflow mogelijkheden, de kast wordt aan de zijkanten strak ingebouwd tussen de muur en een kast, wat de temperatuur niet ten goede komt. Alle wind van binnen is meegenomen, maar graag zonder flink wat geluid.

Processor
Intel E6600 C2D - €197,42
Keuze tussen AMD en intel is voor mij snel gemaakt, en ook al is het verschil tussen AMD en de C2D's niet zo groot als de hype ons wilde doen geloven, de E6600 schijnt toch met kop en schouders boven de AMD's te staan.

Geheugen
Een aantal posts wezen mij op de mogelijkheid van PC6400 geheugen, zeker bij het verder overclocken dan 3GHz. Bij de twee webshops zijn de prijzen echter nu nog fiks hoger, maar bij het bestellen kijk ik er zeker nog naar, ook i.v.m. een mogelijke overclock als ik uitbreid met een quadcore (toekomstgericht)

Geluidskaart
Creative extreme music - €69,57 (OEM)
Jarenlang gedaan met onboard, maar wil nu wat extra. Deze versie van de X-FI lijkt mij het beste geschikt voor mijn situatie, Xram zie ik het nut niet van in (tegen die prijs), front panels heb ik niet nodig en creative is eigenlijk het enige merk wat me iets zegt en wat ik veel tegenkom. Hopen dat de drivers een beetje verbeteren tegen de tijd dat ik het ding installeer..

DVD rewriter
AD7173S - €30,98
Ben niet echt meer op de hoogte van de ontwikkelingen in DVD rewriter-land, maar heb de BBG maar als leidraad genomen. Geen idee ook wat het verschil is tussen de -A en de -S versie.

Proc. koeler
Scythe ninja rev B - €35,40
Op aanraden van een aantal users.

Sallandautomatisering

Moederbord
Gigabyte GA-956P-DS4 - €152,00
Wat verlang ik van een moederbord? Stil (geen fans), geen hitteproblemen, crossfire (ATI physics), kwaliteit en stabiliteit. Lichte overclock is meegenomen. De DS4 lijkt mij dit te leveren.

Harddisk
2x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II - 2x €71,99
Deze keuze heb ik rechtstreeks gekopieerd uit de BBG, te weinig kennis van harddisks om zelf een keuze te maken. Ik neem er twee, gedeeltelijk om mijn IDE schijven uit te faseren en ook omdat ik gewoon genoeg plek wil hebben. (Plus mogelijk experimenteren met (r)aid0)

Software
Vista 64bit OEM UK - €85,89
64bit zodat ik voorbereid ben op 4GB geheugen en zoals het er nu uitziet zou dit geen conflicten moeten opleveren met de huidige hardware en de te kopen hardware. Ik stap ook over op vista, ondanks alle negatieve verhalen die men wel eens leest. Ik neem de sprong en zie wel...

Voeding:
Corsair HX520 520W - €95,99
Qua prijs vrijwel gelijk met mijn antec keuze, maar schijnt wat beter van kwaliteit te zijn. 520W schijnt het minimale te zijn, neem toch wel aan dat dit voldoende moet zijn...

Wat "neem ik mee" van mijn vorige systeem?
240 GB IDE maxtor
81 GB IDE maxtor
19" TFT viewsonic
canon lide20 scanner (tweedehands voor 1,99 gekocht)
Epson C64
joystick
keyboard + muis

Totaal prijs:
Azerty: €591,74
Salland: €431,26
Totaal: €1026,-
Verdere opmerkingen
De oplettende lezer heeft ongetwijfeld gezien dat er nog 1 belangrijk onderdeel mist in mijn lijstje. Ik heb nog geen keuze gemaakt qua videokaart. Het wordt 99% zeker een R600 (HD2900), welke uitvoering (merk) en welke prijs daaraan vast hangt is natuurlijk nog gissen, ik hou rekening met €400, waardoor ik net onder de €1500 blijf. Al zit ik eraan te denken om voor de volledigheid mijn cheapo philips speakers te vervangen door de Logitech z-4 - €73,09. Kom ik iets boven budget, maar dat is niet echt een probleem.

Al dus mijn redelijk lange post, hopelijk kunnen julie je aanvullingen geven, zodat ik zodra de videokaart goed beschikbaar is, de bestelling kan plaatsen.

EDIT 1 geheugen (pc5300-pc6400)
EDIT 2 voeding veranderd in corsair 520W te kopen bij salland
EDIT 3 koeler vervangen door een scythe ninja te kopen bij azerty

Totaal prijs niet meer correct, zal een tientje of 3 schelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Fly-guy op 09-05-2007 13:47 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Weet je zeker dat je zoveel geld aan een videokaart uit wilt geven? Je kunt ook voor de 8800GTS 320MB gaan. Spaar je veel geld uit en je kunt prima op de door jou gekozen resolutie gamen. Zo hou je wat geld over om over een jaartje oid te upgraden naar een betere kaart. Videokaarten verliezen snel hun waarde dus ik vind een kaart van 400 euro persoonlijk wat zonde. Maar als jij persé high end wilt... Ik denk echter niet dat je er veel meerwaarde van zult hebben op een 19" TFT Verder denk ik dat de voeding wel wat goedkoper kan. 550W heb je echt niet nodig als je geen dikke SLI setups en Raid arrays aanlegt.

Verwijderd

Prima systeempje als je het mij vraagt. Wil je alleen nog een keer over de 3ghz heen en je geheugen 1:1 met je fsb laten lopen dan zou ik PC6400 geheugen nemen, dan heb je nog een beetje rek. PC6400 is over het algemeen 10 tot 20 euro duurder dan PC5400 van hetzelfde merk, dus dat kan dr nog wel van af denk ik :P

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:02:
Prima systeempje als je het mij vraagt. Wil je alleen nog een keer over de 3ghz heen en je geheugen 1:1 met je fsb laten lopen dan zou ik PC6400 geheugen nemen, dan heb je nog een beetje rek. PC6400 is over het algemeen 10 tot 20 euro duurder dan PC5400 van hetzelfde merk, dus dat kan dr nog wel van af denk ik :P
Bij azerty is 6400 geheugen 40 euro duurder, vind dat best nog wel een groot bedrag, zeker op een initieel bedrag van €70. Mogelijk gaat dat nog wat omlaag, en zal bij het bestellen nog een keer kijken wat het verschil is. (heb alleen naar kingston gekeken, weinig ervaring met andere merken)
RoD schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:01:
Weet je zeker dat je zoveel geld aan een videokaart uit wilt geven? Je kunt ook voor de 8800GTS 320MB gaan. Spaar je veel geld uit en je kunt prima op de door jou gekozen resolutie gamen. Zo hou je wat geld over om over een jaartje oid te upgraden naar een betere kaart. Videokaarten verliezen snel hun waarde dus ik vind een kaart van 400 euro persoonlijk wat zonde. Maar als jij persé high end wilt... Ik denk echter niet dat je er veel meerwaarde van zult hebben op een 19" TFT Verder denk ik dat de voeding wel wat goedkoper kan. 550W heb je echt niet nodig als je geen dikke SLI setups en Raid arrays aanlegt.
Qua voeding: Als ik inderdaad de HD2900 neem, gebruikt deze kaart (volgens de geruchten) 200W-225W. Dan blijft er nog 350W-325W over. Dit leek mij voor een eventuele crossfire opstelling niet bijzonder exorbitant veel, maar bij het uitkomen van die kaart kan ik eens nader bereken wat het een en ander gebruikt en daar mijn PSU op afstellen.

Qua videokaart: Ik weet dat een HD2900 lichtelijk overkill is op een 19" scherm. Echter ik ben wel van plan deze kaart een jaar of 3/4 te houden (zoals het er nu uitziet pas te vervangen als hij het loodje legt). Is het over 3 jaar nog overkill op deze resolutie? Nu heb ik een x850xt, toendertijd kon ik aardig mee op mijn 17"CRT met alle "bells and whistles" aan, maar nu schokt het aardig op 1280x1024 met AAx2 en AFx2 in de nieuwste spellen. Dus de kaart is waarschijnlijk de laatste die ik koop, maar moet het dus wel even uithouden. Plus er komt mogelijk een groter scherm aan (21"+)

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

zou je niet nog even wachten op de Intel P35 moederborden? maandje of iets dergelijks? verder lijkt het me een goed uitgedacht systeem

The number one enemy of progress is question

Verwijderd

waarom neem je vista home premium 64bit UK? de NL versie is goedkoper (29cent :P ) en tja je spreekt nederlands dus lijkt me iets makkelijker :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 17:29 ]

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
"Het is de bedoeling de 6600 te "overclocken" naar 3GHz, mogelijk later als uitdaging wat verder."

Ik wil je er even op attenderen dat je PC6400 geheugen nodig hebt om over de 3GHz te kunnen overclocken. Waar je ook voor kunt kiezen: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=321129
Crucial Ballistix PC5300, gemakkelijk over te clocken naar PC6400 en dus genoeg om 3,6GHz te halen. Dit geheugen draait overigens op CL3, nét even wat sneller dan CL4/5 van Kingston.
Als je tegen het overclocken van je geheugen opziet moet je dus PC6400 geheugen kopen.

Verder eigenlijk geen opmerkingen, zeer goede keuze van de GPU ;). 400 euro is trouwens wel het maximum, ik denk zelf dat hij niet meer dan 370/380 euro gaat kosten.

Waarom neem je eigenlijk zo'n dure kast als je hem toch wegpropt tussen twee muren? Kan je net zo goed voor een minder dure gaan, bijv. Antec Nine Hundred (95 euro) met 3x120mm en 1x200mm, een betere airflow dan de P182.. Het verschil in prijs is niet echt groot maar de Nine Hundred vind ik zelf ook mooier, kijk hier nog even naar :).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Fly-guy
  • Niet online
Guumuus schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:25:
zou je niet nog even wachten op de Intel P35 moederborden? maandje of iets dergelijks? verder lijkt het me een goed uitgedacht systeem
Tsja, zie nu het "nut" niet in van een P35 chipset, aan de heatpipes te zien wordt hij vrij heet maar het lijkt mij niets te voegen. Maar 9 mei verloopt de NDA dacht ik, dus maar even op de eerste review s wachten.
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:28:
waarom neem je vista home premium 64bit UK? de NL versie is goedkoper (29cent :P ) en tja je spreekt nederlands dus lijkt me iets makkelijker :)
Weet niet waarom, maar heb een hekel aan Nederlandstalige windows :) Heb op mijn laptop een Engelse XP en op mijn desktop een Nederlandse en ook al scheelt het weinig, op een of andere manier is Engels toch fijner (mogelijk omdat ik op mijn werk alle documentatie en dergelijke ook in het Engels heb)
Jedi_Pimp schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:31:
"Het is de bedoeling de 6600 te "overclocken" naar 3GHz, mogelijk later als uitdaging wat verder."

Ik wil je er even op attenderen dat je PC6400 geheugen nodig hebt om over de 3GHz te kunnen overclocken. Waar je ook voor kunt kiezen: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=321129
Crucial Ballistix PC5300, gemakkelijk over te clocken naar PC6400 en dus genoeg om 3,6GHz te halen. Dit geheugen draait overigens op CL3, nét even wat sneller dan CL4/5 van Kingston.
Als je tegen het overclocken van je geheugen opziet moet je dus PC6400 geheugen kopen.
Ben nu inderdaad na deze en eerste post inderdaad aan het twijfelen. Wil liever niet bij nog een winkel bestellen, ivm verzendkosten, maar het is zeker een puntje waar ik nog even naar moet kijken. Als ik de verhalen mag geloven gaat de prijs van gehuegen sowieso nog naar beneden, dus kijk ik bij het bestellen wel hoe en wat (neig dus nu wel naar de PC6400)
Verder eigenlijk geen opmerkingen, zeer goede keuze van de GPU ;). 400 euro is trouwens wel het maximum, ik denk zelf dat hij niet meer dan 370/380 euro gaat kosten.
Als ik de pre-order prijzen mag geloven dan is €400 inderdaad te hoog, prijs zal zelfs wel onder de pre-order prijs liggen, maar beter te hoog ingeschat dan te laag? ;) Plus dat ik iets tegen nvidia heb. Of voor ATI, hoe je het ook wilt noemen. Nergens op gebaseerd, maar heb dus wel een sterke voorkeur voor ATI. Mocht de HD2900 toch nog erg tegenvallen, dan stap ik wel in het groene team, maar ik zie de ATI/HD2900 toekomst wel rooskleurig in.
Waarom neem je eigenlijk zo'n dure kast als je hem toch wegpropt tussen twee muren? Kan je net zo goed voor een minder dure gaan, bijv. Antec Nine Hundred (95 euro) met 3x120mm en 1x200mm, een betere airflow dan de P182.. Het verschil in prijs is niet echt groot maar de Nine Hundred vind ik zelf ook mooier, kijk hier nog even naar :).
Wederom met het oog op de toekomst. Het uiterlijk van een kast is zeer persoonlijk en ik vind de 900 dus niet echt mooi. Ik snap op zich wel waarom mensen 'm mooi vinden, maar voor mij is 'ie te flashy, te uitbundig :) Nu gaat de P182 inderdaad tussen 2 muren staan, over een jaar (of 2) waarschijnlijk niet meer. Zelfs al ga ik toch nog tegen alle verwachting in een flinke upgrade doen, dan blijft de kast gebruikt worden. Vandaar mijn keuze voor een wat duurdere kast, maar geen 900...

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 06-05-2007 17:49 ]

Verwijderd

ATI/HD2900 toekomst wel rooskleurig in.

ik denk dat het nog wel tegen gaat vallen omdat nvidia veel eerder was dus daarop hebben ze al een hele voorsprong en de drivers zullen ook nog wel niet allemaal goed zijn zoals bij nvidia ook was. dus de r600 zal denk ik in het begin wel tegenvallen

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:32:
ATI/HD2900 toekomst wel rooskleurig in.

ik denk dat het nog wel tegen gaat vallen omdat nvidia veel eerder was dus daarop hebben ze al een hele voorsprong en de drivers zullen ook nog wel niet allemaal goed zijn zoals bij nvidia ook was. dus de r600 zal denk ik in het begin wel tegenvallen
Tsja, we zullen zien op de 14de (hoop ik)... Dan kan ik altijd nog mijn keuze aanpassen...

Verwijderd

Fly-guy schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:53:
[...]

Tsja, we zullen zien op de 14de (hoop ik)... Dan kan ik altijd nog mijn keuze aanpassen...
idd je kunt beter op reviews afgaan dan zomaar iets kopen in de hoop dat het goed is

Verwijderd

Enige opmerking is dat een corsair 520 watt waarschijnlijk beter en stiller is.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 18:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou eens naar deze koelingen kijken: http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2981

Lijkt mij interessanter dan jouw keuze nu. De voeding zou ik vervangen door een Seasonic S12 en ik zou absoluut ander geheugen nemen (sneller en bv Corsair)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Jedi_Pimp schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:31:

Ik heb precies hetzelfde ram (Kingston 2x1gb pc5300 cl5)
heb dit geclockt op 800mhz 4-4-4-12, werkt perfect, dus ik denk dat het wel meevalt met dat je persee pc6400 nodig hebt, pc5300 is dus ook makkelijk te ocen naar pc6400, zelfs op lagere timings (cl4 ipv cl5)
of ben ik de enige die dit kan?

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Fly-guy... keurige TS btw!

Wat jij tegen nVidia hebt, heb ik tegen ATI (CCS vs ForceWare, koeling, wattage.. geloof ik? Anyway: ook gevoelsmatig :) ...). Prestaties zou het enige wat telt moeten zijn, toch?

Misschien kun je FF kijken naar de Scythe Ninja CPU cooler (hoewel ik links en rechts lees dat de DS4 i.t.t. de DS3 geen problemen geeft met de Infinity) € 35,40 - Azerty. De specs zijn al lezend volgens sommigen nog beter...

Behuizing... ach behuizing... zo persoonlijk! Al eens naar de Lian Li kasten gekeken binnen jouw budget?

Pssst... Seasonic S12 PSU! Hoewel die Antec Neo ook "niet echt verkeerd" is, wil die soms wat installatieproblemen geven. Check Silentpcreview FF voor beide PSU's.

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:05:
[...]

idd je kunt beter op reviews afgaan dan zomaar iets kopen in de hoop dat het goed is
Uiteraard, heb 'm ook niet in de pre-order staan, eerst reviews, dan geld uitgeven.
n00bs schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:21:
Ik zou eens naar deze koelingen kijken: http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2981

Lijkt mij interessanter dan jouw keuze nu. De voeding zou ik vervangen door een Seasonic S12 en ik zou absoluut ander geheugen nemen (sneller en bv Corsair)
Tsja, op zich is de ultra 120 extreme (neem aan dat je die bedoelt) een bijzonder goede koeler, maar ook maar bij 1 winkel te koop, als ik de pricewatch mag geloven. Plus dat het pakket geen fan bevat, en dus de prijs aardig hoog wordt. Als ik de review op diezelfde site mag geloven is de noctua qua geluid bijzonder stil, qua constructie erg solide en qua koeling doet hij niet veel onder voor diegene die jij voorstelt. En aangezien ik toch niet flink ga overclocken, neem ik die 0,06 GHz minder als maximum overclock wel voor lief.
tjtristan schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:58:
[...]

Ik heb precies hetzelfde ram (Kingston 2x1gb pc5300 cl5)
heb dit geclockt op 800mhz 4-4-4-12, werkt perfect, dus ik denk dat het wel meevalt met dat je persee pc6400 nodig hebt, pc5300 is dus ook makkelijk te ocen naar pc6400, zelfs op lagere timings (cl4 ipv cl5)
of ben ik de enige die dit kan?
Ik neem het geheugen sowieso dus nog onder de loep, kan wel gokken dat mijn pc5300 wel nar pc6400 kan, maar als ik voor de andere onderdelen wel toekomstgerichte versies koop, dan ook maar voor het geheugen.
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 01:54:
Fly-guy... keurige TS btw!

Wat jij tegen nVidia hebt, heb ik tegen ATI (CCS vs ForceWare, koeling, wattage.. geloof ik? Anyway: ook gevoelsmatig :) ...). Prestaties zou het enige wat telt moeten zijn, toch?
Prestaties en prijs inderdaad, mijn voorkeur is geen ziekelijke afhankelijkheid, dus wachten tot de 14de op reviews...
Misschien kun je FF kijken naar de Scythe Ninja CPU cooler (hoewel ik links en rechts lees dat de DS4 i.t.t. de DS3 geen problemen geeft met de Infinity) € 35,40 - Azerty. De specs zijn al lezend volgens sommigen nog beter...
Wat ik absoluut niet wil is dat de infinity toch niet 100% aansluit op mijn mobo, dus neem ik liever het zekere voor het onzekere. Echter de ninja zou welweer een leuk alternatief zijn... Keuzes, keuzes.. Ik zoek ff wat reviews..
Pssst... Seasonic S12 PSU! Hoewel die Antec Neo ook "niet echt verkeerd" is, wil die soms wat installatieproblemen geven. Check Silentpcreview FF voor beide PSU's.
Heb nu 2 aanbevelingen voor de S12, ook maar eens verder naar kijken dan ...

Trouwens bedankt voor al deze bijdragen alvast, zo zie je maar weer dat het systeem wat in je hoofd zit, toch altijd weer anders kan :D

Verwijderd

Cpu cooler vervangen door Scythe Ninja, zoals gezegd. Is 10€ goedkoper dan die noctua en koelt even goed als de infinity.

PSU idd vervangen door een Seasonic S12. De TruePowers van Antec zijn niet slecht, maar kunnen niet tippen aan de Seasonics.

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:16:
Enige opmerking is dat een corsair 520 watt waarschijnlijk beter en stiller is.
ik zou deze ook eerder kiezen dan een antec, de eerder genoemde seasonic s12 is ook goed, de corsair is door seasonic gemaakt, modulair en de kabels zijn allemaal gesleeved, is erg stil en stabiel

The number one enemy of progress is question

• Fly-guy
  • Niet online
Het een en ander is inmiddels aangepast. (voeding en koeler) Geheugen ga ik ook vervangen voor pc6400, maar bij beide winkels is het aanbod laag en de prijs twee keer zo hoog i.v.m. pc5300.. :X

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Flyguy, er staan over de Seasonic S12 o.a. op THG een erg uitgebreide review. Met de koeling doelde ik o.a. op de Ultra 120, maar dit hangt natuurlijk sterk af van wat de meerwaarde is van zo een dure koeling. Wat wel belangrijk was, is de hele review waarbij meerdere koelers aan de orde komen. Misschien maakt dat jouw keuze wat makkelijker ;)

Verwijderd

Al zit ik eraan te denken om voor de volledigheid mijn cheapo philips speakers te vervangen door de Logitech z-4 - €73,09. Kom ik iets boven budget, maar dat is niet echt een probleem.
Kan ik alleen maar aanbevelen, heb er zelf ervaring mee. Lees ook mijn review van de Z-4. Ik gebruik ze zelf als surroundspeakers :P , maar als front-speakers kun je ze ook goed gebruiken. Een surroundsetje is dan misschien ook nog wel het overwegen waard. Zoals ook in mijn review staat is geluid imo heel belangrijk bij games. De investering in een goede geluidskaart en speakers is het dan ook zeker waard, hier zou ik niet op bezuinigen.

• Fly-guy
  • Niet online
n00bs schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:41:
Flyguy, er staan over de Seasonic S12 o.a. op THG een erg uitgebreide review. Met de koeling doelde ik o.a. op de Ultra 120, maar dit hangt natuurlijk sterk af van wat de meerwaarde is van zo een dure koeling. Wat wel belangrijk was, is de hele review waarbij meerdere koelers aan de orde komen. Misschien maakt dat jouw keuze wat makkelijker ;)
Ak, ok, duidelijk :) Probleem is natuurlijk dat er zoveel verschillende keuzes zijn, elk met zijn pro's en tegens.
Denk dat ik de knoop maar doorhak met de ninja, die moet volgens de scythe site 100% compatible zijn met de DS4, en dat weet ik niet 100% zeker van de infinity, is stil en koelt prima,ga immers toch niet hardcore overclocken...
Zal THG ff checken....
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:49:
[...]

Kan ik alleen maar aanbevelen, heb er zelf ervaring mee. Lees ook mijn review van de Z-4. Ik gebruik ze zelf als surroundspeakers :P , maar als front-speakers kun je ze ook goed gebruiken. Een surroundsetje is dan misschien ook nog wel het overwegen waard. Zoals ook in mijn review staat is geluid imo heel belangrijk bij games. De investering in een goede geluidskaart en speakers is het dan ook zeker waard, hier zou ik niet op bezuinigen.
Juist jouw review deed mij kiezen voor dit setje, de productsurveys zijn een mooie bron van info....

Verwijderd

Juist jouw review deed mij kiezen voor dit setje, de productsurveys zijn een mooie bron van info....
Ah, leuk om te horen :) _/-\o_

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

• Fly-guy
  • Niet online
In plaats van mijn TS te veranderen, hier maar even een post:

ZIt nu met het volgende in mijn hoofd, op sommige plekken is een consessie gedaan, om andere "uitspattingen" op te vangen, ik heb immers een €1500 euro budget.

Azerty
Antec P182, Zwart € 119,48
Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed € 197,42
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, OEM € 68,66
NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 30,65
Scythe SCNJ-1100P Ninja Rev. B + 120MM fan € 35,40
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 115,47
Sapphire Radeon HD2900XT,GDDR3, PCI Express x16, 512MB € 339,45
Logitech Z-4 € 72,04

Totaal: €978,57

Enkele punten:

-Blijf toch bij kingston geheugen, maar dan wel pc6400. Redenen zijn de prijs en beschikbaarheid.
-Grafische kaart is voor die prijs te pre-orderen, en staat eigenlijk alleen in het rijtje om het compleet te maken, mogelijk wordt deze vervangen door een nvidia kaart, te beslissen na 14 maart.
-Met het vrijkomende geld kan er mooi een speakersetje toegevoegd worden.

Salland

GigaByte Moederbord GA-965P-DS4 Rev. 3.3 €127,73
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 €60,50
Microsoft Windows Vista 64 Bit Home Premium, NL, OEM € 72,70
Seasonic Voeding S12-550 EPS 550 Watt ActivePFC, Zwart, 24-pins €115,97

Totaal: €520,50

Enkele punten:

-Toch gekozen voor een enkele harddisk, gedeeltelijk vanwege kosten besparing, deze is zo bijgekocht en omdat er in het DS3/4/6 topic hier en op het gigabyte forum problemen gemeld worden met (r)aid0 (qua doorvoersnelheid). 320GB is zeker voldoende de eerst komende tijd.
-Er blijft dan nog een gat over in mijn budget om een S12-550W energy+ te nemen

Grand total:

ongveer €1499,-

Afgezien van het moederbord, kast en uiteraard de grafische kaart is alles praktisch op voorraad.

Verwijderd

Fly-guy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:56:

[...]

Salland

GigaByte Moederbord GA-965P-DS4 Rev. 3.3 €127,73
[...]

Totaal: €520,50

Enkele punten:

-Toch gekozen voor een enkele harddisk, gedeeltelijk vanwege kosten besparing, deze is zo bijgekocht en omdat er in het DS3/4/6 topic hier en op het gigabyte forum problemen gemeld worden met (r)aid0 (qua doorvoersnelheid). 320GB is zeker voldoende de eerst komende tijd.

Afgezien van het moederbord, kast en uiteraard de grafische kaart is alles praktisch op voorraad.
Hmm.. BTW vergeten bij het Mobo? Hopelijk niet bij het totaal i.i.g. Hij staat voor € 152,- in de lijst bij Salland en 't blijft idd. ff wachten. Nu, dat is geen probleem i.v.m. de GPU die je op het oog hebt. Hou daarom ook de te verwachten reviews van (o.a.) het volgende Gigabyte P35-DS4 moederbord t.o.v. de P965-DS4 in de gaten (relaesedatum ook medio deze maand). € 150,95 in de pre-order...

Azerty Link

GigaByte GA-P35-DS4 specs

Heb o.a. een ICH9R southbridge :)

S6!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:52:
[...]

Hmm.. BTW vergeten bij het Mobo? Hopelijk niet bij het totaal i.i.g. Hij staat voor € 152,- in de lijst bij Salland en 't blijft idd. ff wachten. Nu, dat is geen probleem i.v.m. de GPU die je op het oog hebt. Hou daarom ook de te verwachten reviews van (o.a.) het volgende Gigabyte P35-DS4 moederbord t.o.v. de P965-DS4 in de gaten (relaesedatum ook medio deze maand). € 150,95 in de pre-order...

Azerty Link

GigaByte GA-P35-DS4 specs

Heb o.a. een ICH9R southbridge :)

S6!
Klopt, salland geeft geen BTW in de winkelwagen weer, totaal bedrag klopt wel, elk bedrag seperaat dus niet :)

En inderdaad de p35 komt eraan, maar of dat echt wat toevoegd, toch maar even afwachten dan.

Verwijderd

Fly-guy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:38:

[...]

En inderdaad de p35 komt eraan, maar of dat echt wat toevoegd, toch maar even afwachten dan.
Ach, met dank aan bziel en Powerskn (zie bziel's topic Gamesysteem voor ±€1500) een review van de MSI GA-P35 DS4 en een review van de duurdere P35 DQ6.

[Edit: Met dank aan Reinman: [OC] Intel Bearlake Overclocking - Ervaringen]

Het belooft wat :) !!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 23:57 ]

Pagina: 1